avopottaan toimivat sadelasit?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Makuasioita...jälleen kerran. Itselläni on jokin -70-80-luvun avopotta, jonka sain kaverilta lahjoituksena. Tuulen suhinaa saa kuunnella kiitettävästi, muttei se menoa haittaa. Sadekelillä kiinnitän 'nepparivisiirin', jonka saa kätevästi pois, kun keli kuivuu. Jokainen tyylillään, mutta itse käytän vain avopottia ja jotakin H&M/markkinakoju/huoltoasema/tiimari-tyyppisiä (siis hinta 5 eur ja katu-uskottava ulkonäkö 8O ) aurinkolaseja 8) .
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Walde kirjoitti:Ostin mä tänä kesänä kokeilumielessä aidot Aviator Goggletkin http://www.davida.co.uk/aviator/index.html mutta ne oli kyllä pettymys, maksoivat vaan sikamaisesti. Sen muoviset linssit ei kestä puhdistamista vaan naarmuntuvat heti (jotain polykarbonaattia). Erikoista on se, että kastuessaan ne muuttuu sameaksi ja tahmeaksi, kuivuttuaan taas kovettuvat. Tekisi mieli palauttaa tai vaatia tehtaalta paremmat linssit.
Kuva
Mulla on ollu samaiset lasit kaytossa jo about 5-6 vuotta tosin kylla ne mallit jonne saa silmalasin linssit sisalle ja vasta tana kesana vaihdoin toiset ulko linssit kun vanhat rupes olemaan naarmuiset ja toisaalta kun optikko teki vahingossa jo tummat linssit sisalle. Mie oon ollu tyytyvainen ja suosittelen kaikille.
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Itse kun ajelin avopotalla niin lasit ostin muistaakseni American Car Showsta joltain aurinkolasikauppiaalta, tais maksaa vielä jopa 30?, oli polarisoinnit ym...

Istu ihan hyvin mut paransin niit vielä laittamalla reunoihin sellasta ohutta mustaa tiivistysnauhaa linssien ympärille niin ei tuuli puhallellut silmille. Etolasta sai hyvää siihen tarkoitukseen.

Nyt keväällä hommasin Craftin RX7 kypärän Saksasta ja olen siihen tyytyväinen. Bandittiin verrattuna on isompi tuo aukko ja tumma visiirikin on aika vaalee, näkee hämärämmälläkin. Ja jos ottaa klyyvari kiinne niin voi ottaa leukasuojuksen sisäpuolelta sen tuuletusräppänäosan kokonaan pois niin on tilaa.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Jälleen kerran ääni myös Davidan kypärälle ja Aviator Retro Pilot -laseille. Toimii sadekelissä huurtumattomana.

Miinuksena hintaan nähden lyhyt kestävyys - kolmessa vuodessa kuminauha kuoleentunut (korjattavissa kotikonstein) ja reunan pehmusteet illassa (korjausta pohdiskelen).

Tosin vaimon umpikypärän somistin samalla väriyhdistelmällä (kiiltävä musta + hopearaidat) kuin raaserin, joten sitä on rautapäällä ajaessa ihan pakko käyttää ja Davida on saanut levätä tämän suven hyllyssä :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
jamezz

Viesti Kirjoittaja jamezz »

mistäs noita banditin pottia saa ostettua täällä helsingin suunnalla?
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Hämeenlinnassa ainakin H-sunrise myy niitä. Helsigissä, ei tietoa?
http://www.h-sunrise.fi/
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Mulla on ollut jo useamman vuoden traditio jotta käyn keväällä ajokauden alussa hakemassa Nolanin avopotan kaveriksi biltemasta uudet muoviset aurinkolasit. Lasit on valettu yhdestä muovista joten ei ole pelkoa että linssi tippuis 8) . Niillä näkee kirkkaalla auringon paisteessa oikein hyvin ja ajoviima pysyy hyvin pois silmistä. Sateella ja syyshämärällä näkeekin sit huomattavasti vähemmän mutta vielähän tuota on pysytty hengissä. :roll: Jännä juttu muuten että jos sateessa liikennevaloissa seistessä puffi on vedetty nenän yli niin lasit huurtuu heti mutta jos laskee puffin niin huurtuminen huomattavasti vähempää.

PS. Järkytyksekseni huomasin että toi mun suosima aurinkolasimalli on poistunut Bilteman valikoimasta. Kuinkas mä nyt jatkossa pärjään (ajolasit naarmuuntuu yhdessä kesässä jo aikasta pahoin) ? 8O ?
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

jamezz kirjoitti:mistäs noita banditin pottia saa ostettua täällä helsingin suunnalla?
Muistaakseni all rightistä löytyy ainakin jotain malleja.
Viva Knievel!
customesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja customesa »

Eiku peruskelillä reiskat ja jos ropisee sikana tai motarikäyttöö nii
laukusta lentäjänlasit ne jossa on kaks lasii per reikä (siis vierekkäin).
Ja menoks ,toiminu kymmeniä vuosia.
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
jamezz

Viesti Kirjoittaja jamezz »

Kiitoksia Walde ja s&s.
Pitää käydä tossa viikonloppuna kattelemassa.
-bluesmobike-

Viesti Kirjoittaja -bluesmobike- »

Oma ääni menee aviator retro pilot T1:lle. Pottana on davidan speedsteri ja siihen pilotit ainakin istuu mainiosti. Joku valitteli että huurtuu mut sadekelillä tänä(kin) kesänä kun on välillä joutunu ajamaan niin hyvin on toiminut. Alle mahtuu vielä ohutsankaiset aurinkolasit jos on tarvista.

Miinus suht kovalle hinnalle mut sateella sitten sen eron huomaa. Aikaisemmat halpisgogglet oli saman tien huurussa kun hiukankin kosteampi keli. Ajoviiman desibelit nousee kans sen verran et tulpat täytyy laittaa. Sitten tietty jos gogglet nostaa ylös kypärän päälle niin ottaa sen verran tuulta satasen kieppeillä et niska on kovilla.
"It's a hundred and six miles to Chicago. We've got a full tank of gas. Half a pack of cigarrettes. It's dark and we're wearing sunglasses..."
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Alko kiinnöstamaan nuo Aviator Retro Pilot T1:set, joten tietäisikö joku kyseisten kakkuloiden jälleenmyyjää pääkaupunkiseudulla?
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

ex-Hoghaus ainakin taitaa myydä Aviatoria.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
wille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wille »

Näkyy hesassa leather heaven myyvän joitakin aviatorin malleja.
Että semmoista....
Vastaa Viestiin