Neuvoja/täsmennyksiä.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

turjake

Neuvoja/täsmennyksiä.

Viesti Kirjoittaja turjake »

Tuli siis hankittua eka oma Harrika,ja kysymyksiä riittäisi,mutta tässäpä olis akuuteimmat (jätetään tässä ne kalkatukset ja raplatukset kuvailemati).Pyörä siis on 91 sportser,ja manuaali ilmottaa ketjun vapaa liikkeksi 6mm(toisio),ja koska aiemmat kokemukset lähinnä krossi ja enduro pyöristä,niin tämä tuntuu aika "piukeelta"=ei varsinaista vapaaliikettä??.Hakutoiminnolla ei varsinaista apua löytyny.

T:Vastauksista kiitollinen
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Valitettavasti en tiedä vastausta kysymykseesi. Crossipyörään verrattuna HD:n swingin liike on paljon pienempi ääriasennosta toiseen, joten myös ketjun vapaaliike on paljon pienempi.

Lopullisen vastauksen saamiseen saattaapi mennä muutama päivä, koska kaikki ovat
J Ä M S Ä S S Ä :D :D :D

http://www.hdcf.fi/liitekuvat/intrally2005.jpg

Itse jouduin valitettavasti passaamaan tämänä reissun, koska työkaverini sairastui ja joudun paikkaamaan häneltä "vapautuneet" työvuorot :evil:

T. Timo Konttinen
Viimeksi muokannut Fxsts03, 17:50 15.07.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Fxsts03:n väittämä on väärä, sillä esimerkiksi minä ole Jämsässä :twisted:

Niinhän se on monien HD-jannujenkin mielestä aika kireällä jos laittaa sen varttituuman. Itse kuitenkin käytän kireytenä 1/4" - 1/2" eli niin tiukalle, että naukuu. Itse asiassa se pitääkin enemmän ääntä kuin löysä luttero. Mutta olemma huomannut, että kireillä ketjuilla värinöitä onpi vähemmän.
turjake

Viesti Kirjoittaja turjake »

Kiitos ja kumarrus,näillä eväillä ettepäi.
jutaharri
Viesti:

Re: Neuvoja/täsmennyksiä.

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Yleensä säädetään ketju liian tiukalle ja liian usein. Eikä hoideta.
Molemmat syö ketjun sekä rattaat aika nopeasti loppuun.
Itsellä on sellainen omituisuus, että ketjut ja rattaat on lähes täysin koteloitu.
Vaikka en tiedä onko ja koska vaihdettu, niin oli kuin uudet, kun ei vesi ja pöly pääse sekoittumaan voiteluun. Ketju oli DID:n o-rengas, ja näytti sekin tosi puhtaalta. En ole säätänyt kuin vasta kerran, takarenkaan vaihdon yhteydessä pakosta. Ei ole löystynyt 1600 mailin (mun mittari on mailimalli)ollenkaan. Ja säädi ensin pukilla melko löysiksi ja maahan laskettuna liike oli n. 1,5 cm.
Käy ja kukkuu, tuli tänään käytyä Himoksella edestakaisin Vaasasta.
Vastaa Viestiin