v&h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
juksa
Viesti:

v&h

Viesti Kirjoittaja juksa »

Tere!

Olen ostamassa tuontipyörää ja katsastusta varten hieman mietityttää nuo v&h putket.
Pitääkö olla alkuperäiset putket vai saako paukkua?
Onko lähiajoilta kokemuksia?

Niin ja vaatimustenmukaisuustodistus (hieno sana!!) ottaa muutaman viikon kun maahantuojalla on vähän kiireitä 8O
Hintakin vain satkun +postiennakkokulut !
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

No halvallahan sinä pääset jos se todistus vain satasen maksaa - muistan vuonna -97 kun siitä pyydettiin 3500 mk :evil: . Taisi tulla ihan kuluttaja-asiamieheltä "suositus" että tällaisesta todistuksesta ei saa pyytää enempää kuin sata euroa - tämä tietysti johti siihen että siitä pyydetään vähintään se summa.

Et sanonut minkä ikäinen pyöräsi on? 1991 jälkeen ensirekisteröityjen mallien kun pitäisi täyttää päästövaatimukset mikä ei varmasti väinön putkilla onnistu. Samoin melumääräykset ovat uudemmissa pyörissä niin tiukkoja että hylky tulee varmasti. Lainaa/vuokraa joltain orkkisputket katsastuksen ajaksi niin ei tule epäselvyyksiä.

EDIT: Nyt kun huomasin katsoa tuota kotipaikkaasi, niin saattaa olla että menee läpi V&H putkillakin. Itse kun ajattelee kaikki asiat näin kehäkolmosen sisäpuolelta niin on vähän kriittisempi. Lain kirjainta tarkasti noudatettaessa ei kuitenkaan onnistu noilla putkilla. Joillain katsastusmiehillä tosin on periaate "vaihdat ne kuitenkin heti leiman jälkeen joten samapa tuo".
juksa
Viesti:

v&h

Taidanpa kokeilla paukkuputkilla katsastusta.
Zimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi »

Moi, joo varmaan on eri paikkakunnilla katsastus "tyyleissä" eroja.
Itte toin viime keväänä -03 mallisen, Suomessa (H-D of Helsinki ex Hoghaus) muutetun FXST:n muuttotavarana Suomeen.
Pyörässä oli kiinni V&H:n Staggered putket, eivät kiinnostaneet katsastajaa millään muotoa, ei edes tarvinnu mopoa käynnistää. Itse asiassa katsastaja tuli konttuurista ulos mun paprujen kans, käveli mopon luo ja totesi: "jaa täähän on ihan alkuperäinen", ja oli jo menossa takas ku huomautin, et "kyl siihen on toi perä vaihdettu leveemmäks...". No se siihen et "ai jaa, minkäs levynen se sit on?". Mä kerroin ja se raapusti sen papruihin ja paineli sisälle sanoen et paprut on kohta kunnossa.
Menin tuosta niin hämilleen, et en huomannu edes kertoo/kysyä putkien vaihdosta..... :lol:
Eli niillä putkilla oon ny ajellu ja tyytyväinen oon ollu.
(tsadiin en oo matkojani suunnannu, ku oon kuullu juttuja.... eihän nää kaikkein hiljaisimmat oo.. :roll: )
"May the force be with you"
rexa

Vaatimustemukaisuustodistus !

Viesti Kirjoittaja rexa »

juksa kirjoitti:Tere!

Olen ostamassa tuontipyörää ja katsastusta varten hieman mietityttää nuo v&h putket.
Pitääkö olla alkuperäiset putket vai saako paukkua?
Onko lähiajoilta kokemuksia?

Niin ja vaatimustenmukaisuustodistus (hieno sana!!) ottaa muutaman viikon kun maahantuojalla on vähän kiireitä 8O
Hintakin vain satkun +postiennakkokulut !
Tuosta allaolevasta osoitteesta löytyy se todistus, jopa samalle päivälle hyvällä tsägällä. parissa päivässä ainakin, hinta 95,00 erkkiä, sisältäen kaikki kulut, saat sen faxina ensin, sillä voit katsastaa pyörän, jos kontttori vaatii käy näyttämässä originaalia kun saat sen..

Olen itse käyttänyt k,o palvelua ja olen siihen ERITTÄIN tyytyväinen.

Vaatimustenmukaisuustodistukset:

TÜV NORD Finland e.V.
Tekniikantie 14
02120 ESPOO
Puh. 09 25175280 tai 040 7278260
Fax. 09 25175288
ktolonen@tuev-nord.de
If it doesn´t work, chrome it !
juksa
Viesti:

vaatimustenmukaisuus

Terve!

Muutaman viikon odottelun jälkeen soitin SUMEKOLLE ja kyselin todistuksen perään kun ei ole kuulunut mitään.
Kertoi mies sieltä, että pitää mopo viedä valtuutetun diilerin nähtäväksi jotta osaavat sanoa mitä osia pitää vaihtaa ja uudelleen näytille kun osat on vaihdettu. Muuten ei voi vaatimustenmukaisuustodistusta kirjoitella.
Osat olisi hyvä vaihtaa diilerillä, sanoi SUMEKON edustaja.

Ja kun on itse USA:sta tuotu niin VAIN heidän kautta saa pätevän todistuksen!!!

Pyörä on night train -01 ja siinä on tehtaan toimesta FMVSS-kilpi paikallaan.

Nyt TUV-NORD yrittää saada todistuksen Saksasta.

Kyllä jurppiiiiiiiiiiiiiiii
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kukas oli tämä Sumekon ukko? Ei kai vain Yrttiaho?

Ei kannattane tukea suomalaista maahantuontiorganisaatiota joka kaikin keinoin työntää kapuloita harrastajien rattaisiin (siis sellaisten harrastajien jotka kehtaavat ostaa pyörän jota ei ole tuotu heidän toimestaan ja vielä uskaltavat ostaa siihen aftermarket-varusteita... :evil: ) vaan hakea suosiolla tarvittavat asiakirjat esim. Saksasta.

Eikös Suomessakin ollut joku firma joka välitti näitä TUV-papereita pientä korvausta vastaan? Oliko se jossain Espoossa?
juksa
Viesti:

Tuo yllämainittu TUV-NORD on juuri se firma.
Eivät vaan olleet satavarmoja , että saavatko paprun.

FMVSS on mielenkiintoinen kilpi. Jos sellainen on USA:sta tuodussa autossa niin mitään todistusta ei tarvitse, mutta mopossa kilpi ei riitä vaan pitää olla lisäksi myös papru paitsi muuttoajoneuvossa.

SUMEKOLLA minua palvelee Suojanen.
Vastaa Viestiin