Aloittelijalle alkeita..
Aloittelijalle alkeita..
Terve kaikille.
Tilanne on nyt päässyt sellaiseksi että tuo japanialainen 750cc on taas moottori palasina kolmatta kesää putkeen.. olen aika vakavissani vaihtamassa ajopeliä viimeistään ensi kesäksi. Merkki vaihtunee kerralla japskista H-D:iin.
Mutta mutta, kertokaa mitä pitää tietää kun on ostamassa Harlikkaa; varsinkin kiinnostaa moottorimallien(shovel/evo/twin) omat kujeet ja tyyppiviat/muut kikat.
Vuosimallit jostain 80-luvun lopusta tähän päivään sekä malleista softail/softail springer ja fat boy on ne mitkä kiinnostaa.
Pyörän tulisi (ainakin nykyisen romun jälkeen) olla LUOTETTAVA käyttöpeli.
Tilanne on nyt päässyt sellaiseksi että tuo japanialainen 750cc on taas moottori palasina kolmatta kesää putkeen.. olen aika vakavissani vaihtamassa ajopeliä viimeistään ensi kesäksi. Merkki vaihtunee kerralla japskista H-D:iin.
Mutta mutta, kertokaa mitä pitää tietää kun on ostamassa Harlikkaa; varsinkin kiinnostaa moottorimallien(shovel/evo/twin) omat kujeet ja tyyppiviat/muut kikat.
Vuosimallit jostain 80-luvun lopusta tähän päivään sekä malleista softail/softail springer ja fat boy on ne mitkä kiinnostaa.
No tuo vuosimalli ja mallivaatimushan rajaa jo tehokkaasti shovelin pois listasta. Omat evot on pelannu hienosti ja samaa olen antanut muidenkin itselleni kertoa. Twincamista ei kokemuksia juuri ole kun ovat niin uusia (lue kalliita). Tuskinpa nekään aivan valmiina tehtaalta lähtee
Ja onhan toki tuo hienosti pelaaminenkin tällä merkillä aika suhteellista. Viimeksi eilen sai ruuvata tien päällä, tärinästä katkenneen johdon takia. Iso maa, isot toleranssit.
Ekat evo sportyt tuli 85, kaikki dokumentit ei tunne -85 evoportyä mutta sellaisia on myös suomessa.Missä vuosimallissa sportissa tuli uudenmallinen kone
Mun kotisivuilta löytyy historiaa, ja Sportsterista se on jo aika kattava (ainakin korjauksia tulee vähän väliä)
http://www.mopopoika.com
Mopopoika
Re: Aloittelijalle alkeita..
Olen ajellut 150.000 km japaninromuilla. No problems paitsi että jotain puuttuu. No jytäjammu on asia erikseen, mutta Kawan VN15 ei kuitenkaan tuntunut juuri miltään. Vaihdoin pienempään ja vanhenpaan ja olen tyytyväinen. Vuosimalli on nyt -84 ja eka Evo-mali ketjulla alla.Maunu kirjoitti:Terve kaikille.
Ostotilanteessa tee piiiitkä koeajo, 30-60 km, että kone lämpenee kunnolla.
Ei savuta, jos annat hanaa paikalla seistessä koe-ajon jälkeen. Samoin ei saa savuttaa kylmänä. Ääniä kuuluu, mutta jos olet epävarma, ota joku asiaa paremmin tunteva mukaan, joka osaa analysoida äänimaailman.
On se kuitenkin ajossa hirveää kuunneltavaa kaikki kolinat, raklatukset, kilinät ja kolinat 4:s vaihteella, vaihtamisen jäykkyys ym, mutta kuitenkin se toimii( oma kk:ssa 2000 miles)