sigma
sigma
Tuli tuommonen bc1200 ostettua ja suurempia asiaan perehtymättä, mites ootte noita magneetteja asentanu, jarrulevyyn vaiko vanteeseen? Omassa mopossa se magneetti pitänee ujuttaa jarrulevyn koloon tms koska vanne on kapea ja keula leveä...
Riittääkö orkkismagneetissa teho?
-rieska
-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Itse olen pitänyt anturin takaswingissä ja magneetin takarattaassa, se on itselleni paras paikka. Tietysti jos sais jarrun puolelle (Sportster vasemmalla) niin ois vieläkin näkymättömämpi. Vähän joutuu johtoa jatkamaan. Sikafleksillä tai vastaavalla anturi kiinne swingin alapuolelle.
Muistaakseni orkkis magneeetilla ei toiminut mutta otin sellaisesta auton kännykän pitimeksi tarkoitetusta nappulasta magneetin niin alkoi toimia. Nyt purkasin sellaisen toisen ja siinä oli todella pienet magneetit (4kpl), toimii yhdellä.
Sit jos näyttää liian paljon, varmaankin tuplasti, niin silloin magneetin kehä on liian lyhyt eli ottaa vissiin 2 pulssia kun viipyy magneetilla liian kauan. Ei mene kohtisuorassa yli
Muistaakseni orkkis magneeetilla ei toiminut mutta otin sellaisesta auton kännykän pitimeksi tarkoitetusta nappulasta magneetin niin alkoi toimia. Nyt purkasin sellaisen toisen ja siinä oli todella pienet magneetit (4kpl), toimii yhdellä.
Sit jos näyttää liian paljon, varmaankin tuplasti, niin silloin magneetin kehä on liian lyhyt eli ottaa vissiin 2 pulssia kun viipyy magneetilla liian kauan. Ei mene kohtisuorassa yli
Viimeksi muokannut Jorke, 22:19 06.06.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sporttiboy
- Viesti:
Mulla keulan levityksen yhteydessä sinne jarrulevyn vastakkaiselle puolelle porattu aika tarkasti anturin kokoinen reikä ja sikaflexillä nappi kiinni! Tulee just senverran lähelle, että orggismagneetti nappaa hyvän signaalin.
On muuten noi Sigmat ainakin mulla ollu asiallisia pelejä, neljättä kesää kiinni samalla patterilla, 51000 mittarissa ja tarkkuus edelleen ihan kohdallaan, älkää kysykö mistä tiedän...
On muuten noi Sigmat ainakin mulla ollu asiallisia pelejä, neljättä kesää kiinni samalla patterilla, 51000 mittarissa ja tarkkuus edelleen ihan kohdallaan, älkää kysykö mistä tiedän...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Kokeilin ensin laittaa magneetin vanteeseen mutta 120km/h mittari alkoi sekoilemaan... no vaihdoin magneetin ja anturin pyörän napaan, pinnojen sisäpäiden kohdalle, nyt toimii ja näyttää oikein. Mittari ei ole Sigma vaan joku mitä en nyt heti muista...
EDIT: niin vanne on 19"
EDIT: niin vanne on 19"
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mulla jo toisessa sportyssa samalla tavalla: anturi etuputken etupuolella nippusiteillä ja kaksipuoleisella tarralla kiinne (etupuolella sen takia, ettei irrotessa joudu jarrulevyn väliin).
Alkuperäisen magneetin heitin hevon kuuseen, koska vaimon sillä viisi minuuttia leikkiessä hävisi magneettiset voimat....
Elektroniikkaliikkestä ostin pienen nappimagneetin joka evosportissa pysyy jarrulevyn ulkokehällä ilman liimoja! Rautiksessa paikka löytyi jarrulevyn jäähdytysreiästä.
Alkuperäisen magneetin heitin hevon kuuseen, koska vaimon sillä viisi minuuttia leikkiessä hävisi magneettiset voimat....

Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Sigmasta puheen ollen, onkos muut huomanneet seuraavanlaista ilmiötä omissaan:
Kun lähtee kiihdyttämään vauhtia, nopeusnäyttö 'ampuu yli' eli näyttää reippaasti liikaa. Kun vauhti tasaantuu, ryhtyy näyttämään oikeita lukemia. Matkamittari näyttää oikein, joten pulssien määrä/saanti lienee kohdallaan.
Ai niin, pyörä on lättäpää, joten puhutaan siis paikaltaan tai h i t a a s t a vauhdista kiihdyttämisestä, kuitenkin tilanne jossa nopeus muuttuu nopeasti (prosentteina edellisestä lukemasta tms.)...
Kun lähtee kiihdyttämään vauhtia, nopeusnäyttö 'ampuu yli' eli näyttää reippaasti liikaa. Kun vauhti tasaantuu, ryhtyy näyttämään oikeita lukemia. Matkamittari näyttää oikein, joten pulssien määrä/saanti lienee kohdallaan.

Voikos liian tehokas magneetti tehdä tepposet (about 10x tehokkaampi kun tuo sigman oma)?
Tän hetken huiput sportilla on 370km/h
Magneetti on kiinnitetty hihnapyörän pulttiin, sensori takahaarukassa.
Kaupunkiajossa nopeudet näkyy välillä ok kunnes yhtäkkiä mittarissa on esim. 199km/h jonka jälkeen hyytyy ja näyttää nollaa...
Magneetin ja sensorin välissä noin 10mm.
-rieska
Tän hetken huiput sportilla on 370km/h

Magneetti on kiinnitetty hihnapyörän pulttiin, sensori takahaarukassa.
Kaupunkiajossa nopeudet näkyy välillä ok kunnes yhtäkkiä mittarissa on esim. 199km/h jonka jälkeen hyytyy ja näyttää nollaa...
Magneetin ja sensorin välissä noin 10mm.
-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
- Mopopoika -65
- Viesti:
Olisiko väli liian suuri?
Mulla on ex-evosporassa ja nykyisessä rautiksessa alle 5 mm ja ei ole ollut ongelmia tehokkaammalla magneetilla.
Sen voi tietty kokeilla, että tarttuuko viereisiin hihnapyörän pultteihin pieniä metalliesineitä....
Mulla on ex-evosporassa ja nykyisessä rautiksessa alle 5 mm ja ei ole ollut ongelmia tehokkaammalla magneetilla.
Sen voi tietty kokeilla, että tarttuuko viereisiin hihnapyörän pultteihin pieniä metalliesineitä....
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)
Re: sigma
rieska kirjoitti:Tuli tuommonen bc1200 ostettua ja suurempia asiaan perehtymättä, mites ootte noita magneetteja asentanu, jarrulevyyn vaiko vanteeseen? Omassa mopossa se magneetti pitänee ujuttaa jarrulevyn koloon tms koska vanne on kapea ja keula leveä...
-rieska