kahinaa, rahinaa
-
Vieras
kahinaa, rahinaa
..niin... motista kuuluu sellaist rahinaa tai kahinaa, niinku joku ketju hankais johki...? ääni lisii ku kierrokset lisää... muuten soi hyvin... mopo on se softail standart -03 vissiin se tasapaino kone.... siis 88b. siinähän taitaa olla niit ketjuja ristiin rastiin siel koneess..? mistäköhän toi ääni mahtais kuuluu ja olisko se jotenkin vaarallist....
-
Vieras
Samaisen 88B koneen omistajana tunnistan tuon ilmiön, tosin
itse huomaan sen ennemminkin matalilla kierroksilla, lähinnä
tyhjäkäynnillä.
Mut enivei, ääni on jokatapauksessa juuri sieltä tasapainoitusakselistolta
tulevaa "kahinaa". Mulla on kone vielä sen verran tuore, että en tiedä
muuttuuko tuo sitten lisäkilometrien myötä, tiedä häntä...
hmmm...vaihto evoon
\o/
itse huomaan sen ennemminkin matalilla kierroksilla, lähinnä
tyhjäkäynnillä.
Mut enivei, ääni on jokatapauksessa juuri sieltä tasapainoitusakselistolta
tulevaa "kahinaa". Mulla on kone vielä sen verran tuore, että en tiedä
muuttuuko tuo sitten lisäkilometrien myötä, tiedä häntä...
hmmm...vaihto evoon
\o/
Voi sen pyörän vaihtaa myös vaikka Road Kingiin, jossa on 88-kone ilman B-tä, jos tasapainoketjun kahina häiritsee. Epäilisin kuitenkin, että voimakkaampi kahina tulee enskaketjulta, joka on kuitenkin leveämpi ja tanakampi kuin tasapainoakseleita yhdistävä ja ajoittava ketju.Anonymous kirjoitti:Vaimensin sitten kahinan vaihtamalla pyörän evoon.
Alla linkki enskan ketjukuvaan. Tasapainoketjuun asti en ole viitsinyt konetta avata, koska ei ole varmaa, että taidot riittää kokoamiseen.
Kuva löytyy kuitenkin esim. H-D:n huoltomanuaalista.
http://www.hdjokke.com/images/Enskaketju.jpg
Kannattaisi kuitenkin muistaa, että V-Twin on kone ja siitä kuuluu käydessä mekaanisia ääniä. Tähän perustuu mielestäni juuri H-D:n viehätys.
"Kahinan, kolinan ja paukkeen kera etiäpäin".
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
-
Vieras
Vaihdoin ensin A-koneisen Dynan B-koneiseen Night Trainiin, eli mulla oli tossa kohtaa tc:t nähty. Evoluutioteoriasta löytyi totuushdjokke kirjoitti:Voi sen pyörän vaihtaa myös vaikka Road Kingiin, jossa on 88-kone ilman B-tä, jos tasapainoketjun kahina häiritsee.Anonymous kirjoitti:Vaimensin sitten kahinan vaihtamalla pyörän evoon.
hdjokke kirjoitti:Epäilisin kuitenkin, että voimakkaampi kahina tulee enskaketjulta, joka on kuitenkin leveämpi ja tanakampi kuin tasapainoakseleita yhdistävä ja ajoittava ketju.
A-kone ei kahissut, eli kyllä mä laittaisin rahani likoon tasapainotussysteemin puolesta.
-
Vieras 1
Mulla oli -02 Deucessa ajoittain sellaista "laiskaa" kahinaa ja suhinaa mutta se tuli ja meni aika ajoin. Nytten on 04 RKC, eikä moisia ääniä enää ole vaivana, muita rytinöitä kyllä sitäkin enemmän.
Toinen mahdollisuus on, että enskan moottorin puoleisen ketjupyörän kiinnitys on löystynyt ja pultti pääsee hankaamaan enskakoppaan. Tää on melko yleistä ja tehtaalta on tullu vaivaan uus söövisbulletin.
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/hdd ... /M1170.pdf
Toinen mahdollisuus on, että enskan moottorin puoleisen ketjupyörän kiinnitys on löystynyt ja pultti pääsee hankaamaan enskakoppaan. Tää on melko yleistä ja tehtaalta on tullu vaivaan uus söövisbulletin.
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/hdd ... /M1170.pdf