Olen 30.5.2005 virallistanut suhteeni FLTC 1340 Harriin rekisteriotteella.
Tietääkö kukaan kuinka usein tai paljon?
Kyseessä on ketjuveto.
Takaratas on koteloitu täysin. Ketjut on pussitettu sekä ylhäältä että alhaalta.
Uivatko ne öljyssä, vai onko kyse vain suojasta, joka sellaisenaankin on hyvä.
Clymeriltä muuten oli toukokuun alussa ilmestynyt opas tähän + 150:een muuhun kirjainyhdistelmään(ei nyt ihan sentään).
Oppia ikä kaikki, eikä toivottvasti tyhmiä kysymyksiä ole olemassa.
ketjut pussissa
Omassani FXRT vm 84 on myös ketjut koteloitu .Ensimmäisillä ketjuilla ja rattailla tuli ajettua 100 000 km ja rattaat olis ollut vielä hyvässä kunnossa mutta ketjuista oli jo väli rullia halki,olisi pitänyt jo 80 luvulla vaihtaa toiset ketjut tai käyttää kaksia ketjuja vuorotellen nin vieläkin samoilla ajelisin.
Takarattaan teetin täällä ,uusi ulkokehä vaan siihen vanhan keskiöön.
Öljyä olen noin desin pitänyt siellä.Kiristys tarpeita ei ole pitkilläkään matkoilla.Vähän on hankala takapyörä ottaa pois ,mutta kun sen oikein tekee niin jää ratas koteloineen svingiin kiinni , mutta pitää muistaa laittaa lukitusliiman kanssa sitten ratas takaisin vanteeseen ,silloin 85 vuonna unohtu ja meinas matka tyssätä kun pultit irtosi,onneksi ei mitään vakavampaa tullut.
Uudet ylä ja alakumit tuli hommattua ketjun vaihdon yhteydessä kun oli vähän rispaantunu puhki.
Ruman näköinenhän se on mutta mullakin ne kumit jää laukkujen alle.
Kun vaan muistaa pitää ehjänä kumit nin kestää maailman tappiin.
AP
Takarattaan teetin täällä ,uusi ulkokehä vaan siihen vanhan keskiöön.
Öljyä olen noin desin pitänyt siellä.Kiristys tarpeita ei ole pitkilläkään matkoilla.Vähän on hankala takapyörä ottaa pois ,mutta kun sen oikein tekee niin jää ratas koteloineen svingiin kiinni , mutta pitää muistaa laittaa lukitusliiman kanssa sitten ratas takaisin vanteeseen ,silloin 85 vuonna unohtu ja meinas matka tyssätä kun pultit irtosi,onneksi ei mitään vakavampaa tullut.
Uudet ylä ja alakumit tuli hommattua ketjun vaihdon yhteydessä kun oli vähän rispaantunu puhki.
Ruman näköinenhän se on mutta mullakin ne kumit jää laukkujen alle.
Kun vaan muistaa pitää ehjänä kumit nin kestää maailman tappiin.
AP
Teit sen niin.
Vaihtelin uuden takarenkaan itse. Takapyärä pois ja pajalle ja takaisin alle.
Itse purin ja kasasin koteloinnin. En tiedä kumpi helpompi. Seuraavalla kerralla aion harkita ja katsella ja harkita. No toisaalta tuli kurkattua koteloon ja todettua, ettei ainakaan metallilastua ollut lentänyt. Ketju on aika hyvin linjassa
Ketjut olivat todennäk. DID o-rengas ketjua, voitelin oikeanlaisella voiteluaineella ja löin kiinni, koska omaiset olivat jo nähneet ja sitten herran huomaan. Olivat vähän jäykän oloiset, mutta notkistu voitelulla.
Vähän meinasi hiki tulla ja epätoivokin, kun ketjut karkasi eturattaalta pois. Ne pussit, ilman niitä homma tuntuis olevan helppo. No soitto Seinäjoen Konepyöräbaariin ja tuli ainakin rohkaisua l. älä alkaan purkaan. Ja se apu auttoi, KIITOS. Muuten istutais pajalla vielä tämäkin ilta. Kasaamassa.
Jos ketjut esim katkee kesken reissun(miksi), niin ne saa ilman suurempaa purkamista ujutettua yläkautta yhteen. Toivottavasti on viila ja ylimääräinen ketjulukko mukana sekä oikeat työkalut.
AP[/quote]
Vaihtelin uuden takarenkaan itse. Takapyärä pois ja pajalle ja takaisin alle.
Itse purin ja kasasin koteloinnin. En tiedä kumpi helpompi. Seuraavalla kerralla aion harkita ja katsella ja harkita. No toisaalta tuli kurkattua koteloon ja todettua, ettei ainakaan metallilastua ollut lentänyt. Ketju on aika hyvin linjassa
Ketjut olivat todennäk. DID o-rengas ketjua, voitelin oikeanlaisella voiteluaineella ja löin kiinni, koska omaiset olivat jo nähneet ja sitten herran huomaan. Olivat vähän jäykän oloiset, mutta notkistu voitelulla.
Vähän meinasi hiki tulla ja epätoivokin, kun ketjut karkasi eturattaalta pois. Ne pussit, ilman niitä homma tuntuis olevan helppo. No soitto Seinäjoen Konepyöräbaariin ja tuli ainakin rohkaisua l. älä alkaan purkaan. Ja se apu auttoi, KIITOS. Muuten istutais pajalla vielä tämäkin ilta. Kasaamassa.
Jos ketjut esim katkee kesken reissun(miksi), niin ne saa ilman suurempaa purkamista ujutettua yläkautta yhteen. Toivottavasti on viila ja ylimääräinen ketjulukko mukana sekä oikeat työkalut.
AP[/quote]