Kangasmerkit liiviin kiinni??

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
FLH

Kangasmerkit liiviin kiinni??

Viesti Kirjoittaja FLH »

Saako kangasmerkin pysymään nahkaliivissä kiinni muuten kuin ompelemalla? Ainakaan HD:n kangasmerkkien liima ei pitänyt. :( Liiman olis pitäny tarttua kuumalla silitysraudalla silittämällä. Sit kokeilin Kiillon Pikaliima 95:tä (suutari suositteli), mutta ei sekään pitäny. :( Onko ompelu ainoa tapa saada merkit pysymään pintanahassa? En mielellään viittis omella merkkejä kiinni. Pitäsköhän kokeilla sikaflexiä :P
-FLH-
Sporttiboy
Viesti:

Sika on hyvä...

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Tosta nahasta en tiedä, mutta kun pakukuski peruutti mun mopon päälle viime kesänä ja siitä meni mm. takajarrun nestesäiliö murusiks ja oli luvattu heittää polttarikeikka seuraavana päivänä niintehtiin sit seuraava viritys:

Muotoiltiin paperituposta sen vanhan palikan raunioille noin 2/3 originaalista oleva säiliön urosmuotti kun kerran päädyt oli ehjät ja ruuvitkin paikoillaan. Sit tervattiin paksusti sikaa siihen ympärille vähän alkuperäistä reunaa korkeammalle tasolle asti ja puolisen senttiä paksusti.

Annettiin kuivua yön yli, nesteet sisälle, systeemin ilmaus ja kansi tiukasti kiinni. Muuten toimi ja mä ajoin sillä melkeen kolme viikkoa ennenkuin oli aikaa viedä sitä vakuutuksen piikkiin korjaamolle (ei niillä olis kuulemma ollu uutta osaakaan aikaisemmin). Siellä ihmettelivät viritystä kuulemma hetken.

Sitä jarrunestesäiliötä en olis lähteny ompelemaan mutta nahkaliiviin se taitais olla se ainoo luotettava systeemi :wink:
ipa

merkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja ipa »

itse olen merkkinit käynyt suutarilla ompeluttamassa,tulee siisti,pysyy ja jos joskus tarvii ottaa pois,niin ei jää liimat liiviin eikä merkkiin. 8)
jk

Viesti Kirjoittaja jk »

Taitaa olla ompelu ainoa varma tapa kiinnittää. Suutarilla kun teettää niin ei jää pahoja jälkiäkään.
TIKKIMIES
Viesti:

merkit nahkaliiviin

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

Itse kun noita merkkejä teen niin laitan niihin yleensä taakse lämpöliimataustan , mutta vain sillä ajatuksella että merkki nappaisi raudalla lämmitettäessä "sieltä täältä" kiinni.Eli että merkki tarttuu senverran kiinni pohjaan ettei se "rypistele" omia aikojaan,ohjeena
kerron ainakin suurempien merkkien kohdalla että ne kuuluu ommella reunoistaan kiinni (suutarit tekee siistä jälkeä),ei ne merkit muuten kestä joka "väännössä" kiinni,tietäähän nämä herrat....... :wink:
---tikkimies---

Hard working...HarD biking
Vastaa Viestiin