Tavarat takalokarilla ?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

akrapu

Tavarat takalokarilla ?

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Sivulaukut sportsteriin ??? Nooooot. Tankkilaukku sitten ??? Mikä vitsi !
Ei sovi urheilupyörään sivulaukut, ei. Reissailukausi painaa kuitenkin päälle ja roinasäkki pitäisi saada kuskattua jollainlailla mukana.
Perinteisesti säkki vedetään takaloksun päälle gumminauhoilla. Kysymys kuuluukin, mikä on paras tapa suojata loksun lakka/maalipinta ? Suojan pitää olla 'irroita/kiinnitä'-mallia, joten turha ehdottaa, että
a) osta tavarateline
b) osta sizzy bar
c) osta electra glide 8)
Maalarinteippivirheen tein jo 5 vuotta sitten ja sen jälkeen pyörän stuukiin on laukut passanneet, joten eipä ole ongelman kanssa tarvinnut pähkäillä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Roudariteippiä? Suikale kontaktimuovia?

H-D:n orkkismaalaukset (tai ehkä pikemminkin minimaalisen ohuet lakkakerrokset (onko niitä edes?!)) ovat kyllä niin surkeita, että en ole yhdessäkään omistamassani pyörässä onnistunut kikkailemaan jollain teippauksilla täysin onnistuneesti pintoja suojaan. Liekö tuo edes käyttö- ja ajopyörille niin oleellistakaan - ei ainakaan meikeläiselle. Käyttö tuppaa yleensä jättämään jälkensä - asiaan kuin asiaan :wink:
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

T-paita lokarin ja kassin valiin.

Itse kylla ostin jaappanin sportti pyoraan tarkoitetut kangas sivu-laukut joissa on kunnon olkahihnat etta voi kaupungilla kannella, taalla kun ei voi mitaan jattaa pyoran paalle.
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Jos laittaa t-paidan lokarin ja kamojen väliin, niin varmasti saat lokarin naarmuiseksi.
Käytän itse samaa konstia kuin Vieras, eli kunnon vahat lokariin, leikkaa kontaktimuovia lokarin päälle (just sitä halpaa Tiimarin muovia), romppeet päälle. Kun reissu tehty, repäse suht varovasti kontakti muovi irti, jos jää liimaa lokarin päälle, sumuta spraypullolla vettä päälle, anna vaikuttaa hetki , pyyhi pois. Ei naarmuja 8)

Mulla on aina kontaktimuovi lokarin päällä kun mamma on kottikärrynrinkulansa kanssa kyydissä :D
-

-

Viesti Kirjoittaja - »

>sumuta spraypullolla vettä päälle

-Myydäänkö jo vesispraytä :?:
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

totta helkkarissa myydään, haluatko ostaa :twisted: :?:
day20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja day20 »

ite oon käyttänyt reilua kerrosta elmukelmua,siihen laippaa pari teippisuikaletta vielä kulmiin niin pysyy paikoillaan
-Ride Johnny Ride-
jussibee
Viesti:

Re: Tavarat takalokarilla ?

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Termos!

Itse olen käyttänyt pitemmillä reissuilla 3M:n kiveniskuteippiä(saa automaaliliikkeistä), 2001 Super Rally Ateenan kautta ilman vaurioita maalipinnassa. Kunhan ei pakkaa kovia tavaroita alapuolelle ja varoo ettei remmit pääsee hinkkaamaan. Lyhyemmillä reissuilla olen käyttänyt säämiskää,pysyy hyvin paikallaan. Pitää vaan kunnolla viruttaa hiekasta rapakelin jälkeen. Suosittelisin melkein säämiskää. Just tutkin vanhaa lokaria eikä siinä ollut säämiskäkäytön jäljiltä merkittäviä jälkiä. Keinokuitusäämiskää en ole kokeillut vaan ihan perinteistä nahkasta.
Jussi
vieras uudestaan...

Viesti Kirjoittaja vieras uudestaan... »

Tuo kiveniskuteippi kuulosti kiinnostavalta...
Asiasta tietämättömänä on heti kysyttävä, josko teipistä löytyy (jopa) eri värejä ?!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Eikös toi kiveniskuteippi ole nimenomaan kirkasta?
jussibee
Viesti:

Re: Tavarat takalokarilla ?

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Joo. Kirkastahan se on. Ja ehkä n. 100mm leveää. Hintaa en jaksa muistaa kun ostin silloin muutakin tavaraa.
Jussi
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Joo, ei race-pyörään mitkään hapsuniittisolkisivulaukut sovi. Sun kannattaa akrapu hommata tavararullan lisäksi kunnollinen tankkilaukku ja sitten vielä reppu selkään. Kun repun hihnat ovat riittävän pitkällä säädöllä, reppu lepää suurimmaksi osaksi race-satulan takapahkan päällä eivätkä hihnat paina olkapäitä; repun vyötäröhihna kannattaa pitää suht kireällä. Magneettikiinnitteisen tankkilaukun ja tankin väliin kannattaa laittaa puhdas säämiskä, niin ei tule naarmuja ja silti magneetit toimii - mutta ekaks tankki kannattaa vahata. Muista leikata siihen säämiskään tankin korkin kokoinen reikä, niin ei mene ilmaholezek umpeen :wink: 8)
vieras taas

Viesti Kirjoittaja vieras taas »

Asia selma.
Tässä tapauksessa teipin värillä ei ole todellakaan mitään väliä.
Kiitokset tiedoista Hemuli ja Jussibee.
Olen valaistunut :D .
Vastaa Viestiin