Polttaa sulakkeita
Polttaa sulakkeita
Sainpa tuon arsyttavan sulakkeen polttovian tahan uuteen sportsteriin. Sulake palaa mita varmimmin kiihdytyksessa kun vilkun pitaisi palauttaa automaattisesti. Vaikka olen jo 3 sulaketta eilen polttanut ei vielakaan tahdo sytyttaa missa vika olisi. Kaikki apu olisi terve tullut kun ei harrikkaliikkeessa se huolto tietokonekkaan sanonut mitaan.
Jos vika ilmenee vain kiihdytettäessä niin tuntuu siltä että jossain jonkun piuhan eriste on kulunut puhki ja ottaa sopivan tilanteen tullen maihin. Kuulostaa tietysti oudolta upouudessa pyörässä.
Itse vilkkuboksiin tulee seitsemän johtoa: jatkuva virta (oranssivalk.), maa (musta), signaali vilkkukatkaisijoilta (valkoiset viol./ruskealla raidalla), vilkuille lähtevät piuhat (viol.+ruskea) ja nopeusmittarilta tuleva signaalipiuha (valkoinen vihreä raita). Jostain näistä on kyse tai sitten vilkkuboksi on paskana.
Mutta koska kyse on takuunalaisesta pyörästä ei muuta kuin diilerille ja korjausta vaatimaan.
Itse vilkkuboksiin tulee seitsemän johtoa: jatkuva virta (oranssivalk.), maa (musta), signaali vilkkukatkaisijoilta (valkoiset viol./ruskealla raidalla), vilkuille lähtevät piuhat (viol.+ruskea) ja nopeusmittarilta tuleva signaalipiuha (valkoinen vihreä raita). Jostain näistä on kyse tai sitten vilkkuboksi on paskana.
Mutta koska kyse on takuunalaisesta pyörästä ei muuta kuin diilerille ja korjausta vaatimaan.
Mä en ole sähkömies, mutta itsellä tämä eristeen kuluminen sattui alle vuoden vanhassa pyörässä lampun sisällä olevaan piuhaan. Lamppu pimeni vain kerran ajossa, jolloin vaihdoin ihmetellen polttimon ja viimein sulakkeen. Toisen kerran vian huomasi huollon yhteydessä lopputarkastusta tehnyt (amerikkalainen) mekaanikko, joka korjasi ongelman lisäeristeellä.
Eli ota lamppu auki ja katso, että piuhat on kondiksessa. Eristehän voi kulua pinteessä tärinästä ja hankauksesta. Myös pyöräsi kokoaja on voinut survoa kalut kuoreen perjantaikiireessä, joka on edesauttanut vian syntyä. Itsellä tämä survominen tapahtui tankin sisäiselle bensaletkulle, jossa oli selvä terävän reunan nirhaama reikä. Kokoajajäbä on selvästi tehnyt volyymiä laadun kustannuksella. Tuli huomattua vika maalauksen yhteydessä, kun mittarin anturi meni jumiin ja piti ottaa tankki auki, jolloin letkussa ollut bensa valui reiästä käsille.
Ei nyt vielä 4 vuoden jälkeen kulkua haitannut - tai ainakin kone kävi.
Eli ota lamppu auki ja katso, että piuhat on kondiksessa. Eristehän voi kulua pinteessä tärinästä ja hankauksesta. Myös pyöräsi kokoaja on voinut survoa kalut kuoreen perjantaikiireessä, joka on edesauttanut vian syntyä. Itsellä tämä survominen tapahtui tankin sisäiselle bensaletkulle, jossa oli selvä terävän reunan nirhaama reikä. Kokoajajäbä on selvästi tehnyt volyymiä laadun kustannuksella. Tuli huomattua vika maalauksen yhteydessä, kun mittarin anturi meni jumiin ja piti ottaa tankki auki, jolloin letkussa ollut bensa valui reiästä käsille.
Ei nyt vielä 4 vuoden jälkeen kulkua haitannut - tai ainakin kone kävi.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
-
Vieras
Joskus 80-luvulla aikanaan kun olin ostanut upo-uuden Jaappanin Z-650, se poltti uutena aina pääsulakkeen kun oli joku isompi kuoppa tiessä. Myyjä ei osannut löytää vikaa, mutta kaverin avulla vika lopulta löytyi - tehtaalla (Sumekolla?)svingin väärältä puolelta vedetysta virtajohdosta. Eristeet oli leikkautuneet auki ja kuopassa kaapeli iski svingin kautta maihin polttaen sulakkeen. Jotain vastaavaa vois olla sinullakin.