Joo, jälleen kerran "tyhmiä" kysymyksiä Pietulta tulossa...
Elikkäs, -93 mopoissa taidetaan jo vaatia E-tyyppihyväksyntä merkintä jos putkia/vaimentajia vaihdetaan? Näin ainaskin tämä sama paukapää konttorilla kertoi, jonka kanssa kinastelin näistä lokasuoja asioista. Eli ei siis riitä että on riittävät vaimentajat? Jos ei E-leimaa, niin ei leimaa otteeseenkaan? Onko kokemuksia?
Haulla en pikaisesti löytänyt tulosta kysymykseeni...
Pietu
Putkien katsastuksesta
Putkien katsastuksesta
Never chase buses or women, you always get left behind...
Oliskohan jo aika vaihtaa konttoria
...
Olen jonkun kerran käynyt uudempaa pyörää katsastamassa ja inssiltä kysynyt putkista. Aina on vastaus ollut että pitää käydä melumittauksessa. Niinpä olen aina ajanut ilman merkintää rekisteriotteessa. Tarvitseeko putkesta edes olla merkintää ellei yli 35% muutoksia ole ylitetty (vrt. kanta-ajoneuvotarkastus)?
Olen jonkun kerran käynyt uudempaa pyörää katsastamassa ja inssiltä kysynyt putkista. Aina on vastaus ollut että pitää käydä melumittauksessa. Niinpä olen aina ajanut ilman merkintää rekisteriotteessa. Tarvitseeko putkesta edes olla merkintää ellei yli 35% muutoksia ole ylitetty (vrt. kanta-ajoneuvotarkastus)?
- Choppers_forever
Taitaa olla, paaaaljon vaikeampaa v. -91 ja uudemmissa. Eilen katastin omaani ja no problems. vuosi on 1986 ja alla Screaming Eaglen "not for road use" putket
. Toisaalta saundit on muhevat, mutta ei lainkaan häiritsevän kovat. Merkintä papruihin " putket vaihdettu". Ei saanu tyyppimerkintää. Mutta ainakin jotain. Joo, vaihda konttoria.
CF
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
-
mcmies
Putken vaihto pitää katsastaa ja merkitä otteeseen. Jos kantapyörässä on vaadittu putkelta E-hyväksyntä, pitää laittaa sellainen putki tilalle, joka täyttää E-hyväksynnän vaatimukset. Itse E-merkintää ei tarvii olla. Vuonna -93 ainoa vaatimus oli meteli, joten tarpeeksi kamaa vaan putken sisään niin läpi menee.
Alkaa jo kuulostaa paremmalta. Mistähän osaisin alkaa etsimään painettua vahvistusta tuolle -93 vaadittuun vain äänentason riittävyyteen? Ja mittaavatko tätä muuten yleensä konttorilla, vai pitääkö tarvittaessa mittauttaa jossain muualla?
Pietu
Pietu
Never chase buses or women, you always get left behind...
-
mcmies
-
Don Quijote
Käytin hiljattain omaani muutoskatsastuksessa muuttuneen rengaskoon takia ja kysyin samalla vaihdetusta putkesta. Inssi totesi, että pitäisi olla melumittaus tehtynä että voisi merkitä otteeseen. Eli ainakaan mulle ei tullut putkista mitään mainintaa.
Yllättäen kyllä stongan leveys mitattiin ja merkittiin otteeseen
lienee kovinkin olennaista kun oli kokonaiset 3 cm leveämpi kuin alkuperäinen...
Yllättäen kyllä stongan leveys mitattiin ja merkittiin otteeseen