Uuden tankin tiivistys /3M Scotch Clad 776

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

rexa

Uuden tankin tiivistys /3M Scotch Clad 776

Viesti Kirjoittaja rexa »

Ostin uuden Custom Chromen tankin, aion tiivistää sen varmuuden vuoksi, myös tankin mukana tulleessa selostuksessa käskettiin tiivistää tankki...

Hankin tarkoitusta varten 3M,n valmistamaa Scotch Clad 776-nimistä liimaa/pinnoitetta, hinta on 30 ? / litra, kyseessä on yksikomponenttinen , kontaktiliimaa muistuttava aine, joka kestää( valmistajan mukaan) bensiiniä ja öljyä, ja liimaa toisiinsa metalleja ja kumia/muovia, ja soveltuu myös polttoainesäiliöiden pinnoitukseen....valm, muk..

Onko kukaan käyttänyt k,o ainetta , ja kestääkö se todella nykybensojen liuottimet ?
If it doesn´t work, chrome it !
skippy

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 08:41 27.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rexa

Uusi, joo,o ! Mutta tehty Taiwaanmaassa....

Kyllä siinä tankin mukana tuli iso punainen pahvilappu ( oli rautalangalla kiinni tankissa) , jossa käskettiin tiivistämään tankki Kreem, illä , tai jollain muulla tiivistysaineella, muutoin valmistajalla ei ole vastuuta tankista, aika selvää tekstiä....
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jaahas, taas pakollinen jokakeväinen kreemitopikki... :twisted:

Uuteen tankkiin kreemin voisi vielä vetää, pitää vaan muistaa että pinta kannattaa karhentaa happokäsittelyllä ensin. Muuten pinnoite ei tartu peltiin kiinni ja lopputuloksena on tukkeutunut bensahana kun kama lähtee hiutaleina irti.

Ei se pinnoittaminen kuitenkaan pakollista ole, riittää että koeponnistaa tankin paineilmaa ja vuodonilmaisusprayta käyttäen. Jos ei vuodonilmaisuainetta ole käsillä kelpaa tavallinen saippuavesi. Ylimääräiset aukot tukkoon, maltillisesti painetta tankkiin jonka jälkeen se sivellään spraylla/saippuavedellä - kuplinta paljastaa pienetkin huokoset.

Itse en ole enää vuosiin käyttänyt kreemiä, se on perin vittumaista jos tankkia pitää muokata tai korjailla.
rexa

Eipä ole tämä aine Kreemiä..ei

No kyllä minä sen ScotchCladin aion sinne tankkiin pyöritellä, eipähän tarvitse miettiä että vuotaako se vai ei..

Tuo Kreemhän on varsin v-mäistä käsitellä, olen minä sillä muutaman tankin tiivistänyt....Enkä halua sitä enää käyttää

Halusin vain kysyä että onko tuota 3M, n tuotetta kuaan käyttänyt..?
rexa

Tankin paineistaminen...

Hmm...

Itse en kyllä paineilmaa tankkiin laittaisi, ainakaan suoraan....saattaapi tulla varsinainen Viipurin Pamaus , jois sattuupi sormi lipsahtamaan paineilmapistoolissa...

Hyvä konsti on pistää paineilmaletkun/pistoolin ja tankin väliin pätkä ( 1/2 meriä..)polkupyörän sisäkumia, se on huomattavasti mukavampi räjäyttää kuin tankki...samaa konstia voi muuten käyttää myös vuotavan jäähdyttimen testaamiseen 8O

kreemitopikki... :twisted:

Uuteen tankkiin kreemin voisi vielä vetää, pitää vaan muistaa että pinta kannattaa karhentaa happokäsittelyllä ensin. Muuten pinnoite ei tartu peltiin kiinni ja lopputuloksena on tukkeutunut bensahana kun kama lähtee hiutaleina irti.

Ei se pinnoittaminen kuitenkaan pakollista ole, riittää että koeponnistaa tankin paineilmaa ja vuodonilmaisusprayta käyttäen. Jos ei vuodonilmaisuainetta ole käsillä kelpaa tavallinen saippuavesi. Ylimääräiset aukot tukkoon, maltillisesti painetta tankkiin jonka jälkeen se sivellään spraylla/saippuavedellä - kuplinta paljastaa pienetkin huokoset.

Itse en ole enää vuosiin käyttänyt kreemiä, se on perin vittumaista jos tankkia pitää muokata tai korjailla.[/quote]
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Hemulin kanssa samoilla "linjoilla", perinteinen vuototestaus ja paikoilleen jos ei vuoda. Tankkiin en laita sisään muuta kun bensaa :twisted:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sooveli

Viesti Kirjoittaja Sooveli »

Saahan paine ilma letkun väliin tai kompuraan paineen rajoittimen. Eihän sinne tankkiin tarvitse laitaa 10 bar painetta.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Hommassa voi käyttää vaikka mittarilla varustettua renkaantäyttölaitetta jos terve järki ei toimi. Vuotojen testaamiseen riittää varsin pieni suhaus - itse olen peittänyt bensan täyttöreiän ilmastointiteipillä joka toimii samalla "sulakkeena" päästäen mahdollisen ylipaineen läpi.
rexa

Joopa joo.....

Eipä sitä Scotchin ( Scotch Clad 776) ainetta kukaan tämän topicin lukeneista tuntenut...
Käsittelen jokatapauksessa tankin sillä, ja kerron sitten tuloksen......
Netistä kaivelemani tech sheetin mukaan aine on Nitriilikautsua jossa on joku hiton pahanhajuinen liuotin seassa...se kestää valmistajan ( 3M)mukaan erittäin hyvin Öljyä ja Polttoaineita.
Iron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iron »

Rexa, testaa ainetta pienellä määrällä johokin peltipurkkiin ennenkuin työnnät kaiken tankkiin.

Ile
rexa

Se on jo likoamassa............

Bensa-astiassa, nimttäin pellinpalanen jonka "maalasin" tuolla litkulla...ainakaan vielä ei ole lionnut mitään..
Vastaa Viestiin