Vapaaehtoisista vakuutuksista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Akseli R.
Viesti:

Vapaaehtoisista vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Akseli R. »

Onhan noita vakuutus aiheita ollu, mutta laitetaan uusi.

Soitin juuri IFfiin ja laitoin mopon nimelläni liikennevakuutuksiin kyseltiin kovasti että haluanko saman vapaaehtois setin lisäksi osakasko + ilkivalta ja halusinhan minä. Pyörän merkki kun selvisi, niin alettiin nikottelemaan ja mopoa pitää vielä käydä näyttämäss. No tuohan ei nyt yllätys ole ollenkaan. Tivasimpa vain järkiperäisiä syitä asialle, no aiottiin soittaa myöhemmin tänään sitten. No niitä tuskin pahemmin on, mutta mistähän mahtaisi löytyä uusimmat HD versus muut merkit varkaustilastot ja onkohan missään olemassa merkkikohtaisia tai edes mallikohtaisia onnettomuus tilastoja? Voisi ladella vähän faktoja yhtiön suuntaan.

Ja perkules mun pitää vielä käydä näyttämässä pyörää katsastus konttorilla. Tuo tuli yllärinä. Ei mun pitäny kiinanpommiakaan siellä näyttää aikoinaan, kun ostin sen käytettynä.

Vilkut ei pelitä, törrää ei oo, olikohan tossa parkkejakaaan (jenkeistä aikoinaan kuskattu) jne. Perkules. Pitänee laittaa sähkötöihin vauhtia. :evil:
fxr-ss

Re: Vapaaehtoisista vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Akseli R. kirjoitti: Ja perkules mun pitää vielä käydä näyttämässä pyörää katsastus konttorilla. Tuo tuli yllärinä. Ei mun pitäny kiinanpommiakaan siellä näyttää aikoinaan, kun ostin sen käytettynä.
Miks sitä siellä pitää näyttää, kuka käski? Konttorillako että voit siirtää sen nimiisi? Eikai semmoselle oo perusteita missään?
Akseli R.
Viesti:

Niinhän tuo langan toisesta päästä vakuutusyhtiön ämm.. nainen meinasi, että pitäisi siellä käydä näyttään. Oon kyllä ihan :?: -merkkinä.
H-D typy

Viesti Kirjoittaja H-D typy »

Vakuutusyhtiön nainen varmaan tarkoitti että sinun täytyy käydä heidän konttorilla niin he ottavat kuvat sinun pyörästä ja saat osakaskon?
Akseli R.
Viesti:

H-D typy kirjoitti:Vakuutusyhtiön nainen varmaan tarkoitti että sinun täytyy käydä heidän konttorilla niin he ottavat kuvat sinun pyörästä ja saat osakaskon?
Noup. Valitettavasti sanoi selvästi, että pitää käydä katsastuskonttorilla näyttämässä pyörää ja vielä jos mielii osakaskon saada, niin myös vakuutusyhtiön tyypille.
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Viime vuonna varastettiin 567 moottoripyörää. Kevätpäristimeen (tilaisuuden http://www.smoto.fi/hmkp/ lehti) tulee pidempi juttu varkauksista, tässä Harrikoiden osalta oleellisimmat kohdat:

Varastetun moottoripyörän omistajalla on noin 50% todennäköisyys saada prätkä takaisin. Kurapyörien kuten esimerkiksi KTM omistajilla tilanne on hiukan heikompi ja kaikkein epätodennäköisimmin löytyy Harley-Davidson. Vuosien 1998-2004 tilastojen valossa noin 80% varastetuista Harrikoista jää lopullisesti kadoksiin.

Jos varkauksien numeeriset lukumäärät suhteutetaan merkin yleisyyteen niin saadaan kuva siitä, minkä tyyppiset pyörät ja mitkä merkit kiinnostavat varkaita. Valtamerkeillä varkausherkkyys liikkuu tuhatta pyörää kohden vain neljän ja kuuden (0,36-0,67%) pyörän välillä. Harrikoita, Moto-Guzzia ja muita vastaavia harvinaisempia mutta isoja pyöriä viedään vain muutamia tuhatta kohden.

HD:n osalta on saatavissa varkauksien ja kateisiin jääneiden lukumäärät vuosilta 2000-2003, viime vuosi puuttuu. Olisin näistä viime vuoden luvuista kiitollinen...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
fxr-ss

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Oudolta kyllä kuulostaa että sitä katsastuskonttorille pitäis vakuutusyhtiön kehotuksesta roudata.. Mitä ne edes tekisi sille siellä konttorilla?
Akseli R.
Viesti:

Pitänee kysellä, että mitä ne oikein meinaa... raportoin sitten, kun tiedän lisää.
matant

Vapaaehtoinen vakuutus...

Viesti Kirjoittaja matant »

Kuulostaa tuo IF:n toiminta hiukan kummalta.
Kävin itse tekemässä -00 mallin hd:hen vakuutukset (liikenne ja osakasko) 12/-04 aikana, eikä mitää tuommosta kyselty.
Kysäsin ennen vakuutusten tekemistä aiheesta, niin sanoivat että tapauskohtaisesti haluavat nähdä/todeta kunnon tai ulkonäön...?! :?: :!:

Taitaapi myös olla paikkakunnalla ja vakuutusyhtiön hlökunnalla merkitystä käytäntöön.
Akseli R.
Viesti:

Just IFfiltä soitettiin, ei kuulemma sittenkään tarvitse näyttämään sitä pyörää. Täti tarkoitti, että käyn vain konttorilla rekisteröimässä sen nimiini, vaikka kyllä ensimmäisen puhelun aikana selvästi sanoi, että käy näyttämään pyörää sitten katsastuskonttorilla. Tais vähän täti sekoilla sekoilla sanoissaan. Eli nou hätä.

EDIT: Ai niin osakaskokin tipahti näyttämättä mopoa, varmaan kun muutkin vakuutukset ihivillä ja kai ne jostain oli penkonu pyörän taustoja?

Silti sapettaa, tuo harrikoitten erikoiskohtelu :evil: . Eli olet rikollinen kunnes toisin todistetaan. Ei tullu mitään perusteluja IFfiltä muuta, kuin se perinteinen "tämä on käytäntö". Saakeli :evil: .
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

No hyvä, että hoitu. Mullakin IF:ssä osakasko. Kun ton ostin, ei tarttenu kuin käydä konttorissa ja sanoa mitä haluan. Ja tyrkytt myösi täyskaskoa. Toisaalta, pyörä hankittiin liikkeestä, joten tausta oli 100% selvä.

CF aka J
Laku

Viesti Kirjoittaja Laku »

Sama juttu oli mulla juuri. Tapiola (16vuoden asiakkuus) eikä moni muukaan suostunut FLH vakuuttamaan. Mutta päivän pelasti Turva jossa juuri kävin vakuuttamassa aarteeni. Samalla siirtyi kyllä kaikki muutkin vakuutukset. Turvassa on vaan tämä yksi kaveri joka nämä H-D asiat hoitaa...
Matts

Viesti Kirjoittaja Matts »

Mulla on kanssa IF:n täyskasko eikä mitään sanomista heillä sen ottoon ollut. Täyskaskon hintakin n. 530 euroa/vuosi kaikkine alennuksineen ei mielestäni ole kiskurihinta. Tosin kaikki raha on tienattava.
Laku

Viesti Kirjoittaja Laku »

Niin nämä "erikoiskohtelut", koskivat oman kokemukseni mukaan 10v ja vanhempia H-D merkkisiä kulkuneuvoja. Kyselin miksi vakuutusta (vapaaehtoista) ei saa, vastaukset vaihtelivat käytännöstä varastettujen pyörien määrään. :evil: No nyt vakuutukset kunnossa. :D
Vastaa Viestiin