Kuinka voi sit kanta-ajoneuvokatsastaa esim. 40-luvun rodiprojektin, jonkun metsälöydön joka ei ole käynyt 30 vuoteen ja josta on osa osista teillä tietämättömillä? Meinaatko et sekin pitää ajaa katsastukonttorille ennekun voi kanta-ajoneuvokatsastaa?Evo Chopper kirjoitti:Ei, vaan pyörän nimenomaan PITÄÄ olla ajokunnossa.
Prosentit rekisteriotteessa
No minusta ei ole mitään omituista siinä että on huolissaan siitä että tuo perkeleen 35% alkaa olemaan liipaisimella. Jotkut nääs saattaa halutakin toimia tämän paskan lain puitteissa. Tämä vaikka siksi että voi sitten tienpäällä todeta että "tutki minkä sielus sietää" tietäen ettei ole palkintoa luvassa. Onhan se tietty vitun coolia haistattaa paskat paskoille määräyksille. On vaan samalla sitä lajia coolia ettei ainaskaan mulla olis varaa siihen.Evo Chopper kirjoitti:Tuota CF:n touhua en kyllä ymmärrä...![]()
Tulee sun juttuja lueskellessa sellanen olo että ihankuin HALUAISIT niitä muutosprossia, sä etsit niitä jokapaikasta
Affe
- Choppers_forever
Ainakin täällä Helzinkissä keväällä on se rumba kun hiemankin rakennetut motot syynätään TODELLA tarkkaan. Nyt tosin noi streetfihghterit ovat enemmänkin tapetilla. Ja suht koht luotettavista tahoista olen kuullut, että varsinaisia ratsioitakin aikovat tehdä nyt huhti - toukokuussa.affe kirjoitti:No minusta ei ole mitään omituista siinä että on huolissaan siitä että tuo perkeleen 35% alkaa olemaan liipaisimella. Jotkut nääs saattaa halutakin toimia tämän paskan lain puitteissa. Tämä vaikka siksi että voi sitten tienpäällä todeta että "tutki minkä sielus sietää" tietäen ettei ole palkintoa luvassa. Onhan se tietty vitun coolia haistattaa paskat paskoille määräyksille. On vaan samalla sitä lajia coolia ettei ainaskaan mulla olis varaa siihen.Evo Chopper kirjoitti:Tuota CF:n touhua en kyllä ymmärrä...![]()
Tulee sun juttuja lueskellessa sellanen olo että ihankuin HALUAISIT niitä muutosprossia, sä etsit niitä jokapaikasta
Affe
Ja mulla on huonoja kokemuksia radiikaalin japsikopterin kanssa. Prossat oili 48,5 ja kaikki mahdollinen paperilla ja silti eivät uskoneet. Kun oli pohjoisessa leimattu. Sain ravata konttorilla vähän väliä. Harleylla varmasti vieläkin enemmän, jos ei paperit ole iskussaan.Esimakua sain Rautapäällä viime kesänä.SIKSI leimaan prossat täällä Helsingissä. Säännöt kun eivät ole samat joka paikassa, vaikka pitäisikin.
Ihan ennakoimalla aion poistaa sen vitutuksen, kun tienpäällä poliisi ajaa edellä ja mä perässä katsastuskonttorille ja matka pysähtyy siihen.Edellisellä kerralla meni päätöstentti sivu suun, ei auttaneet mitkään höpinät. Onneksi oli tentinpitäjä ymmärtäväinen ja sain tehdä sen myöhemmin. Ja jos homma tapahtuu iltasella ( neljän jälkeen ) ja AKEen ei saada yhteyttä niin, sitten voipi retki katketa vuorokaudeksi, pahimmillaan viikonlopuksi
Olet Affe oikeassa, ennakointi kannattaa...laki on perseestä ja sen kanssa on elettävä. ja AKE on niin syvältä kuin voisi olla. Luulisi sen munkin kirjoituksista jo huomaavan.
-
Evo Chopper
Jorke: puhuttiin vissiin eri asiasta. Minä muutoskatsastuksesta, sä kanta-ajoneuvokatsastuksesta. Siinä on tietty ero. Muutoskatsastuksessa ajoneuvon tulee olla kondiksessa. Kanta-ajoneuvotarkastuksessa ei.
Affe: Kyllä ne miliisit kuule keksii Harrikasta kuin Harrikasta ihan mitä vaan vaikka sulla olis tankkimerkitkin %-katsastettu, jos niistä siltä tuntuu. Kokemusta on! Aniharva jaksaa nostaa kanteen ja alkaa taistelemaan oikeuksiensa puolesta, mutta onhan toki hyvä "pelata varman päälle" kuten CF kirjoitti. Minuakin vituttaa suunnattomasti, AKE, korruptoitunut poliisi, ja kekkoslovakian rakentelulainsäädäntö - uskokaa pois!
Affe: Kyllä ne miliisit kuule keksii Harrikasta kuin Harrikasta ihan mitä vaan vaikka sulla olis tankkimerkitkin %-katsastettu, jos niistä siltä tuntuu. Kokemusta on! Aniharva jaksaa nostaa kanteen ja alkaa taistelemaan oikeuksiensa puolesta, mutta onhan toki hyvä "pelata varman päälle" kuten CF kirjoitti. Minuakin vituttaa suunnattomasti, AKE, korruptoitunut poliisi, ja kekkoslovakian rakentelulainsäädäntö - uskokaa pois!
Jep, siis vaihdoin tuon remmin ketjuihin jo edellisenä vuotena, oli inssi sitä mieltä että laitetaan vaan otteeseen. Normaalisti laittavat 1% mutta kun oli vanha suoja niin laittoi 0,5%. Kaveri tuntui ymmärtävän tuon vaikeuden tiellä jos alkavat syynätä pyörää tarkemminkin, niin olisi hyvä olla papereissa. minä vaan vikisin hiljaa ja annoin merkitä kaiken mitä se ehdotti, oli sen verran asia sälli.affe kirjoitti:Niin, mutta kun Archie kävi eilen katsastuttamassa pyöränJorke kirjoitti:Kuuluu ne niihin. Mut eiks se mennyt niin että jo menneitä prosentteja ei saa takasin vaikka säännökset muuttu?affe kirjoitti:Mitenkäs se oli niiden kulutusosien kanssa? Eikös ketjut pitäisi kuulua niihin?AffeVai oliko ne menneet jo aiemmin?
Affe
En tiedä mikä on asian "virallinen" laita, mutta tiedän tapauksen, jossa MP:n muutoskatsastus takaswingin osalta (pidempi) on suoritettu ilman koneen, sähköjen jne. kiinnioloa.Tästäkin on varmaan sitten montaa eri versiota.Evo Chopper kirjoitti:Muutoskatsastuksessa ajoneuvon tulee olla kondiksessa.
A
Pitää sisällään peili 1%, ketjut 0,5%, Swingi 5%, takarengas vanteineen 4%, penkki 3%, jalkatapit 2%, pakoputket 5%, tanko 4%, jotensakkin noin se meni.Agathon kirjoitti:Terve.Archie kirjoitti: jotta tienpäällä mukavampi olla, suositteli inssi, eli tanko, peili, jalkatapit, koko perä jne.....
Viitsitkö laittaa kaikki nuo muutokset mitä tuohon 24,5% saatiin mahdutettua, eli mitä pitää sisällää jne..?Kiitti.
A
- Choppers_forever
Palautetaanpas topikkia...
Eilen olin muutoskatsastuksessa. Ja JIPPII!!! 30%
!!! Ei tartte kantakatsastaa...vielä. Ruuvattiin hommaa niin, että vielä samaan syssyyn mahtuu talvella tehtävä reikkaus ja stretsaus. Eli 4% menee siihen. Nyt on kaikki paperilla, ainakin vähän ajot helpottuu
Mites on muilla rakentelijoilla katsastukset menneet?
CF
Ovat muuten nostaneet kantakatsastuksien hintoja täällä Helzinkissä. Halvin 350 ?, kallein 890 ?, riippuen paikasta...huh huh. Kysyin mistä moinen. Sanoivat, että se on niin vittumainen prosessi, ettei katsastajat halua sitä tehdä. Siitä hinta. Myös katsastajat kiroavat AKE:n helvetin kuuseen. Kantakatsastus on maailman turhin rasite!!!
Eilen olin muutoskatsastuksessa. Ja JIPPII!!! 30%
CF
Ovat muuten nostaneet kantakatsastuksien hintoja täällä Helzinkissä. Halvin 350 ?, kallein 890 ?, riippuen paikasta...huh huh. Kysyin mistä moinen. Sanoivat, että se on niin vittumainen prosessi, ettei katsastajat halua sitä tehdä. Siitä hinta. Myös katsastajat kiroavat AKE:n helvetin kuuseen. Kantakatsastus on maailman turhin rasite!!!
Shovel Kopteri ja Buell S1