Jalkatapit kaatumaraudoissa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Paksupoika

Jalkatapit kaatumaraudoissa

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Tere

Onko se nyt sitten niin että "kaatumarautoihin" tai highway barseihin tai whatevereihin ei saisi ihan virallisesti asentaa jalkatappeja/astinlautoja? Millasia kokemuksia on noin yleensä ao. raudoista ja/tai niissä olevista jalkatapeista?

Paksupoika
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Ovat kielletty ihan erillisellä paimenkirjeellä (liikenneministeriön päätös), en muista numeroa ulkoa mutta löytynee MMAF:n sivuilta jos kiinnostaa niin paljon. Ovat sallittuja jos myös hallintalaitteet vetää sinne eteen.

Mulla ei ole omia kokemuksia virkahenkilöiden käytännön suhtautumisesta.
Ilkimys

aputapit

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Jos kaatumarautaan laittaa ns.aputapit (siis ei hallintalaitteita) niin ei niihin kukaan puutu. Olen ollut niiden kanssa useammassa ratsiassa ilman ongelmia. On ollut vissiin muutakin syynättävää tarpeeksi. :twisted:
Vieras

aputapit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Käytän itse aputappeja pidemmillä reissuilla ja ovat aivan loistavat, ainakin fättäri tuntuu lähinnä nojatuolilta kun heittää vielä teltta ym. kamppeet selän taakse tukemaan niin eipä puudu paikat. Virkavalta ei ole huomautellu ratsioissa mitään tapeista.
Vastaa Viestiin