Ruuvilukite
esim. Loctite, http://www.tyokalurauma.fi/Hakemisto/liimat.htm löytyy esim. kaikista "hyvin varustetuista" autotarvikeliikkeistä 
edit
tai http://www.cc-company.fi/clobe-lt.htm#lukite
kokemuksia kummastakin - toimii ainakin minun viritelmissä.......

edit
tai http://www.cc-company.fi/clobe-lt.htm#lukite
kokemuksia kummastakin - toimii ainakin minun viritelmissä.......
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sporttiboy
- Viestit: 1413
- Liittynyt: 22:56 23.07.2002.
- Paikkakunta: Peikkolandia
- Viesti:
Re: 243
Jos se on se vihreä mönjä niin se riittää suurimpaan osaan harrikan ruuvesta, mutta manuskassa mainitaan muutamasta kohteesta jossa tarvitaan sitä sinistä kamaa joka ei sit lähde just lämmittämättä irti.Liimaaja kirjoitti:Toi LOCTITE 243 on se mitä ostat, ruuvit ja mutterit saa auki vielä käsityökaluilla ilman lämmitystä. Käytä sitä järkevästi, Älä tunge sitä jokapaikkaan!
Tuli kokeiltua että asia pitää paikkansa tuolla ajokauden avajaisissa...


Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 243
243 on sinistä (pari tuntia sitten viimeksi oli hyppysissä, toivottavasti en muista numeroa väärin) ja lähtee lämmittämättä (vahvinta joka lähtee lämmittämättä). Tosin sillä on sama efekti kun nenästä kaivas jonkun räkäklöntin ruuvilukitteeksi. Hitsata pitäisi.Sporttiboy kirjoitti:Jos se on se vihreä mönjä niin se riittää suurimpaan osaan harrikan ruuvesta, mutta manuskassa mainitaan muutamasta kohteesta jossa tarvitaan sitä sinistä kamaa joka ei sit lähde just lämmittämättä irti.Liimaaja kirjoitti:Toi LOCTITE 243 on se mitä ostat, ruuvit ja mutterit saa auki vielä käsityökaluilla ilman lämmitystä. Käytä sitä järkevästi, Älä tunge sitä jokapaikkaan!
Prkl kun etuvilkkukin tipahti tuossa aamulla. Tosin ei ollut Loctiten vika vaan murtui ite vilkun kupu irti. Ihme kun suussa on sentään hampaat pysyneet. Vai liekkö

Itse olen käyttänyt sitä vihreätä mönjää, tällä hetkellä tosin muun merkkistä kuin Loctitea.
Kyseinen tavara on juurikin sitä minkä ei pitäisi lähteä normaali käsityökaluilla irti. Homman juju onkin siinä, että niihin paikkoihin mitkä pitää saada helpohkosti auki tätä ainetta laitetaan vain pieni pisara. Ne pultit joiden pitää pysyä tosissaan kiinni kastetaan sitten kokonaan lukitteeseen. Näin selvitään yhdellä lukitepurkilla. Tähän asti on toiminut, pienikokoisten (alle 3/8) ruuvien kanssa saa olla tarkkana ettei mene liikaa.
Sitten todella isoihin kierteisiin - kuten esim. kampuran päähän - ei saa laittaa noin jytkyä kamaa. Siellä riittää heikompitehoinenkin lukite.
Kyseinen tavara on juurikin sitä minkä ei pitäisi lähteä normaali käsityökaluilla irti. Homman juju onkin siinä, että niihin paikkoihin mitkä pitää saada helpohkosti auki tätä ainetta laitetaan vain pieni pisara. Ne pultit joiden pitää pysyä tosissaan kiinni kastetaan sitten kokonaan lukitteeseen. Näin selvitään yhdellä lukitepurkilla. Tähän asti on toiminut, pienikokoisten (alle 3/8) ruuvien kanssa saa olla tarkkana ettei mene liikaa.
Sitten todella isoihin kierteisiin - kuten esim. kampuran päähän - ei saa laittaa noin jytkyä kamaa. Siellä riittää heikompitehoinenkin lukite.
Viimeksi muokannut hemuli, 13:28 04.06.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Joo omassa hyllyssä on 243 ja sinistä on
sitä menee "joka paikkaan"
Kuten Hemuli kertoi annostuksella voi vähän säätää kuinka hyvin pitää.
Toi Loctiten vihreä, numeroa en muista, on ns. permanent eli vaatii jo ronskimmat otteet avautuakseen.

Kuten Hemuli kertoi annostuksella voi vähän säätää kuinka hyvin pitää.
Toi Loctiten vihreä, numeroa en muista, on ns. permanent eli vaatii jo ronskimmat otteet avautuakseen.

You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Periaatteessa kaikkiin kierteisiin kannattaa laittaa lukitetta, poikkeuksena seuraavat:
- Erityisen kuumat paikat (pakoputkien lähdöt)
- Ruuvit/mutterit jotka pitää vetää tarkkaan momenttiin (esim. kansipultit)
Kaikkiin muihin, varsinkin pienempiin ruuviloihin laittaisin lukitetta. Tuolla momenttiin vedetyillä paikoilla tarkoitetaan niitä joissa sillä tarkalla momentilla on merkitystä - itse asiassa kannenpulttien kierteet ja kannan alustahan pitäisi voidella ennen asennusta tarkan momentin takaamiseksi. Toki HD:n manuaalista löytyy momentti jokaiselle ruuville mitä pyörästä löytyy, mutta järjen käyttö tässäkin sallittua. Kaikkien koppien, suojien yms. irto-osien kiinnikkeisiin lukitetta niin ei tarvitse poimia niitä maantien varresta kesällä.
- Erityisen kuumat paikat (pakoputkien lähdöt)
- Ruuvit/mutterit jotka pitää vetää tarkkaan momenttiin (esim. kansipultit)
Kaikkiin muihin, varsinkin pienempiin ruuviloihin laittaisin lukitetta. Tuolla momenttiin vedetyillä paikoilla tarkoitetaan niitä joissa sillä tarkalla momentilla on merkitystä - itse asiassa kannenpulttien kierteet ja kannan alustahan pitäisi voidella ennen asennusta tarkan momentin takaamiseksi. Toki HD:n manuaalista löytyy momentti jokaiselle ruuville mitä pyörästä löytyy, mutta järjen käyttö tässäkin sallittua. Kaikkien koppien, suojien yms. irto-osien kiinnikkeisiin lukitetta niin ei tarvitse poimia niitä maantien varresta kesällä.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Hemuli jo kertoikin kaiken oleellisen.
Lisäksi ruuvilukitetta ei kannata laittaa alkuvuosien evosportyn enskaketjun tarkastusluukun kierteisiin. Itselläni ainakin on malli, jossa kumitiiviste tiivistää sen muutenkin todella tiukkaan.
Pakoputkien kiinnitykseen löytyy ainakin Mannelta hyviä muttereita joissa on itsessään "prikkamainen hammastus". Kestää uudelleen kiinnittämistä paremmin kuin lukkoprikat. Ja noita putkia saattaa joutua irroittelemaan kesän aikana....
Kokemuksesta voin kertoa, että -86 evosportystä irtoaa lähes kaikki mahdollinen alle sadan kilometrin jos lukite puuttuu
Lisäksi ruuvilukitetta ei kannata laittaa alkuvuosien evosportyn enskaketjun tarkastusluukun kierteisiin. Itselläni ainakin on malli, jossa kumitiiviste tiivistää sen muutenkin todella tiukkaan.
Pakoputkien kiinnitykseen löytyy ainakin Mannelta hyviä muttereita joissa on itsessään "prikkamainen hammastus". Kestää uudelleen kiinnittämistä paremmin kuin lukkoprikat. Ja noita putkia saattaa joutua irroittelemaan kesän aikana....
Kokemuksesta voin kertoa, että -86 evosportystä irtoaa lähes kaikki mahdollinen alle sadan kilometrin jos lukite puuttuu

Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, penkittäessä jo lenteliMopopoika -65 kirjoitti:Hemuli jo kertoikin kaiken oleellisen.
Lisäksi ruuvilukitetta ei kannata laittaa alkuvuosien evosportyn enskaketjun tarkastusluukun kierteisiin. Itselläni ainakin on malli, jossa kumitiiviste tiivistää sen muutenkin todella tiukkaan.
Pakoputkien kiinnitykseen löytyy ainakin Mannelta hyviä muttereita joissa on itsessään "prikkamainen hammastus". Kestää uudelleen kiinnittämistä paremmin kuin lukkoprikat. Ja noita putkia saattaa joutua irroittelemaan kesän aikana....
Kokemuksesta voin kertoa, että -86 evosportystä irtoaa lähes kaikki mahdollinen alle sadan kilometrin jos lukite puuttuu

