Entäs onko alapäässä aina topatut pöksyt vai riittääkö farkut?
Kypärä!?
"Se on makuasia", sanoi Musti kun pallejaan nuoli...
Farkuilla liukuu asfaltilla ehkä metrin pari ja sitten alkaa kulumaan oma nahka. Nahkahousuilla pärjääkin jo sitten paljon pidempään, samoin eksoottisilla teksteillä. (Tarpeeksi noita vammoja töissä nähneenä)
Itse kurvailen vaihtelevasti kaikilla edellämainituilla housuilla kelin, ajomatkan ja fiilisten mukaan: Lyhyet matkat farkuissa tai nahoissa ja pidemmille sitten nahat tai Goret.
Käsissä minulla on aina jonkilaiset hanskat, koska kämmenet ei juurikaan tykkää asfaltista eikä kädet muutenkaan niihin mahdollisesti osuvista mokkiaisista, kivistä, tms...
Kesää odotellessa
T. Timo K
Farkuilla liukuu asfaltilla ehkä metrin pari ja sitten alkaa kulumaan oma nahka. Nahkahousuilla pärjääkin jo sitten paljon pidempään, samoin eksoottisilla teksteillä. (Tarpeeksi noita vammoja töissä nähneenä)
Itse kurvailen vaihtelevasti kaikilla edellämainituilla housuilla kelin, ajomatkan ja fiilisten mukaan: Lyhyet matkat farkuissa tai nahoissa ja pidemmille sitten nahat tai Goret.
Käsissä minulla on aina jonkilaiset hanskat, koska kämmenet ei juurikaan tykkää asfaltista eikä kädet muutenkaan niihin mahdollisesti osuvista mokkiaisista, kivistä, tms...
Kesää odotellessa
T. Timo K
Hiihtoasu
Lasketellessa olen kyllä Goretexejä käyttänyt. Nahkoja en kyllä ole mäessä kokeillut...Taitas näyttää aika hölmöltä?
Pääasia, että itse tykkää.
Pääasia, että itse tykkää.
Jussi
-
Panheadman
Visiiri
Onko kellään kokemuksia avopottaan neppareilla kiinnitettävästä visiiristä? Sateella voisi olla muuten hyväkin keksintö, mutta epäilyttää että se huurtuu niin pahasti ettei läpi näe. Mielipiteitä odotellaan, kiitos!
Puhut ilmeisesti Nolanin avokypärästä. Ei huurru, näyttää lähinnä metsurin visiiriltä (on todella ulkona naamasta). Ottaa tuulta aika kovin kun ajaa satasen pintaan. Ajaa tehtävänsä mutta sitä on ollut aika vaikeaa saada mistään. Ovat pidemmän aikaa uhkailleet lopettaa valmistuksen. Minulla on, jos olet kiinnostunut, laita privana meiliä.
kypärä
Olen ajanut umpikypärällä jo kolme kesää. Sitä ennen oli avopottaan pultattuna tieltä löytynyt umpikypärän visiiri ainakin viisi kesää. Kylmä ei haittaa, sateella saa pitää silmät auki, eikä mene hiekka ja kärpäset silmiin.
Komian tähärenkään en enää viitsi avopottaa päähäni laittaa.
Ikä kun lisääntyy, alkaa vissiin arvostamaan mukavuutta ja helppoutta.
Vanhaksi en meinaa tulla vielä pitkään aikaan!!
Komian tähärenkään en enää viitsi avopottaa päähäni laittaa.
Ikä kun lisääntyy, alkaa vissiin arvostamaan mukavuutta ja helppoutta.
Vanhaksi en meinaa tulla vielä pitkään aikaan!!
Niinpä
Niinpä niin Pertti! Tervetuloa joukkoon missä ei tartte enää välittää miltä näyttää vaan saa olla silleen, että hyvältä tuntuu.Ikä kun lisääntyy, alkaa vissiin arvostamaan mukavuutta ja helppoutta.
Voi käyttää gorea (!), umpikypärää ja jousia mopossa!
Re: Visiiri
Itsellä oli 70-luvulla AGV avopotta nepparivisiirillä eikä siinä silloin mitään moitittavaa ollut. Huurtumista en muista tapahtuneen normaaleissa kosteissa oloissa. Siinä on kuitenkin ilmarako sen verran suuri. Pakkasella ei kovin kestänyt hengittää suoraan visiiriin.Panheadman kirjoitti:Onko kellään kokemuksia avopottaan neppareilla kiinnitettävästä visiiristä? Sateella voisi olla muuten hyväkin keksintö, mutta epäilyttää että se huurtuu niin pahasti ettei läpi näe. Mielipiteitä odotellaan, kiitos!
Ero oli kyllä suuri kun välillä oli visiiri poissa, sääsket ym. sittiäiset oli ympäri naamaa. Ajoin muutaman vuoden kunnes meni pyörän mukana.
Re: Visiiri
Mulla on sadevermeitten mukana semmottinen avattava visiiri, joka kiinnitetään lipan neppareihin. Louisin kataloogissa niitä ainakin on ollu tarjolla. Silloin kun aikanaan sen ostin ni myyjä sanoi sen olevan moottorikelkkatavaraa. V*tunmoisen huminan se pitää, mutta sateella toi visiiri on kyllä hyvä.Panheadman kirjoitti:Onko kellään kokemuksia avopottaan neppareilla kiinnitettävästä visiiristä? Sateella voisi olla muuten hyväkin keksintö, mutta epäilyttää että se huurtuu niin pahasti ettei läpi näe. Mielipiteitä odotellaan, kiitos!
niin lisätäkseni ajaessa siinä sen verran käy sisäpuolella vetoa, ettei se huurru. Paikallaan ollessa visiiriä pitää nostaa ylös.
Vie kessu keuhkot ja viina maksan, haitari sielun ja naiset liksan... (sleepy sleepers)