Itse olen myös käyttänyt vahaa O-rengasketjussaHessu kirjoitti: Jos käyttää ketjurasvaa, niin sateella(viime kesänä koko kesän) ketjut pitäis rasvata sadan kilsan välein. Se Castrollin ketjuVAHA pysyy vesikelilläkin kiinni, mutta ainakaan mikään rasva mitä mä oon kokeillu, ei pysy sateella ketjuissa.
Ja älkää nyt vaan kukaan kirjottako, että o-rengasketjuja ei tarvii rasvata.
Pienempää takaratasta
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Rasva
Ilman muuta o-rengasketjuja pitää rasvata. O-renkaat on kumia ja hankautuvat rikki kuiviltaan. Itse ketjun lenkin sisään rasva tai vaha ei pääse, jos ketju on kunnossa. Rouvan rautapäässä on muuten automaattinen ketjun voitelu (huohotus ohjattu eturattaan päälle) joka pitää ketjun kosteana. Toimii siis moottoriöljyllä ja sulkee pois o-rengasketjujen käytön. Vahvistettu kyllä on hintansa väärtti kun vaan voitelu pelaa.
Omassa rautiksessa käytän Castroilin ketjuvahaa. Pysyy eikä tuhraa joka paikkaa.
Omassa rautiksessa käytän Castroilin ketjuvahaa. Pysyy eikä tuhraa joka paikkaa.
Meikäläisen vähillä ajokilometreillä on riittänyt o-rengasketjun päälipuolinen puhdistaminen ja pyyhkiminen sopivaan voiteluaineeseen kostutetulla pyyhkeellä. Pysyypähän takavanne siistinä. Tämä siis aiemmin omistamissani evoluutioissa, pannussa vaihteiston pääakselin stefan falskaaminen hoitaa voitelupuolen - niin ketjut kuin takavanteen + valkosivukumin...
- Mopopoika -65
- Viesti:
Varmaankin 21 piikisen eteen. Jos sillä lähtis kokeilemaan.
Kaverilla Kawan 17" vanne takana, 30 takaratas ja sillä 22 tai 21 ja ihan ok välityset.
18" 300 rengas on kyllä jonnin verran isompi. Mut pienennetään hammasmäärää jos ei oo kohillaan, ei tartte olla enää HD:n ratas kun vedetään pulteilla kiinne.
(Just hokasin et miksköhän tilasin sit HD:n eturattaat
)
Kaverilla Kawan 17" vanne takana, 30 takaratas ja sillä 22 tai 21 ja ihan ok välityset.
18" 300 rengas on kyllä jonnin verran isompi. Mut pienennetään hammasmäärää jos ei oo kohillaan, ei tartte olla enää HD:n ratas kun vedetään pulteilla kiinne.
(Just hokasin et miksköhän tilasin sit HD:n eturattaat
-
Vieras
Joskus vuosia sitten tilasin Sporttiin Riihimäen rauta-metallista pari 42- hampaista ratasta. Lähetin vaan alkuperäisen malliksi, että kevennysreiät tulis samanmalliset. Hommahan tietenkin meni niin että kun syksyllä sanoin, että ei oo kiirettä toimituksella, niin keväällä meinas sitten tulla kiire... Rattaat kuitenkin sain ja kestossa en huomannu eroa Taiwanilaisiin. Nii ja jos en väärin muista nii ne oli jotain 250mk kipale?