Siirsin otsikon tälle puolelle tekniikasta, kun aihe meni jutteluksi.
Kyllä toi virittely ja tehopuuhastelu on ihan kivaa touhua. Kyllä se on monelle aina kiinnostava aihe. Pieni uhoaminen ja isottelu kyllä sopii näihin hommiin
Pysytään omissa luokissa ja kisaillaan keskenään. Voihan se olla haastavaa viritellä vaikka vanhaa lätyskää ja katsoa miten toimii. Ja kun oppii vielä ajamaan. Baarissakin sitä voi kävellä kädet vähän levällään.
Itselläni on Bulu X1 Race Boxilla, tehopönttö, tehoputket, Forcewinder, Dobek performance säätöboxi. Alustavalla säädöllä saatiin nätti teho- ja vääntökäyrä . Teho korkeimmillaan n. 6500 rpm 87,8 Din heppaa ja vääntö (mikä tärkeää) 3000 rpm alueella 85 Din N-m teho 40 Din hp, 5500 alueella 103 Din N-m teho 80 Din hp. Kyllä pitäis tällä olla jo menoa, niin että reinot lentää jalasta.
Sit on jo toinen juttu ajaa varttimailai
Kokeilkaa pojat ja tytöt!
Vaikka mulla on tehoa ja vääntöä fillarissa, niin kyseessä on taitolaji. Olen vakuuttunut, että kokenut kuski ajaa vakiosportilla nopeammin perille. Kisat tuovat oman fiiliksen vielä peliin, kun hermot on kovilla
Mut niinkuin Masa mainitsi, niin meidän tiimin ensikesän tavoite on ajaa ainakin kerran yli 100 mailia tunnissa (n. 160 km/h) ja päästä perille. Me ollaa jo sen verran äijiä, ettei uskalleta kovempaa.
Vertailkaa vaikka kisa-aikoja verrattuna harjoitusaikoihin. Esim. 12,5-13,0 sek ajoilla pärjää aivan hyvin. Eli kisoissa harjoittelua ensin ja sitten poweria lisää.
Mut silti mulla on iso...