Sadeasu
Erittäin suuri vaikutus ajamismukavuudelle on siinä, että sekä kädet, että jalat pysyvät lämpiminä.
Koska tiesin jo mopotinta hankkiessani, että tulen viettämäään kesälomat pitkillä reissuilla niin sijoitin kahvalämmittimiin
Olkoonkin että tässä saa velliperseen maineen
niin täytyy sanoa että sateella, utuisina kesäöinä ja muuten vain kylminä hetkinä riittää kun kääntää lämmityksen päälle niin äija pysyy lämpimänä paljon pidempään kuin ilman lämppäreitä, olipa kädet kuivat tai märät...
tässä Härräkän sivuilta niiden omat lämppärit, halvempiakin löytyy...
Ps. En lukeudu noihin lompakkobaikkereihin
T. Timo K
Koska tiesin jo mopotinta hankkiessani, että tulen viettämäään kesälomat pitkillä reissuilla niin sijoitin kahvalämmittimiin
Olkoonkin että tässä saa velliperseen maineen
tässä Härräkän sivuilta niiden omat lämppärit, halvempiakin löytyy...
Ps. En lukeudu noihin lompakkobaikkereihin
T. Timo K
Mullakin
Mulla on kanssa just noi lämppärit. Ja kyllä tekee mukavaa vanhoille reumatismisille luille. Sadehanskoinakin voi käyttää kolmen euron lipsumattomia lypsyhanskoja.
Vielä hanskoista ja kahvanlämmitimistä
Niin kuin moni tässä on jo todennut, että kahvanlämmittimet toimii. Eteenkin täällä ylempänä jos ajaa pitkän kauden. Kylmän lisäksi helpottaa kyllä märillä hanskoilla ajoakin.Eikä tarvi pitää kylmässä mitään jumalattomia paksuja ja tunnottomia rukkasia, eli on myös turvallisuus tekijä äkkitilanteissa.Pidin kyllä kahvanlämmittäjiä alussa tuppervaarajuttuina, mutta olin väärässä(jälleen kerran).Nehän tais tulla moottorikelkkoihin vakiovarusteiks jo joskus 80-luvulla.
Olen kiinnittänyt huomiota, että yllättävän moni vetää goretex-hanskan sadepuvun hihan päälle??? Silloin kyllä kastuu hanskat sisältäpäin. Jos hihan vetää hanskan päälle niin pitempään pysyy gorehanska kuivana.Nahkatakin hihahan on tietenkin vielä hanskan sisällä.
Olen kiinnittänyt huomiota, että yllättävän moni vetää goretex-hanskan sadepuvun hihan päälle??? Silloin kyllä kastuu hanskat sisältäpäin. Jos hihan vetää hanskan päälle niin pitempään pysyy gorehanska kuivana.Nahkatakin hihahan on tietenkin vielä hanskan sisällä.
Jussi
hlyytine kirjoitti:Yksi patentti tietty on alkukäyrien ympärille kupariputkesta vetäistä kierukat, takin sisään taipuisaa letkua ja pikaliittimet kierukoihin ja takin putkistoon. Sitten vaan vesiglykolilitkut systeemiin ja liittimet kiinni ja menoksi. Kyllä riittää lämmitys.
Painoakin tulisi kun koko tsydeemi nesteineen olisi mukana kun käy kahveella.
HÖH!
Uuteen Vrodiin saa ostaa tollasen systeemin. Se kun on vesijäähdytteinen niin takkiin tulevat lämmitysputket liitetään haarottimella siihen sivussa näkyvään paksuun vesiletkuun.
Patterisukat...
Aikoinaan kun Telen iskuryhmät ajeli ympäri maakuntia mustanpuhuvilla autoilla huoltamassa relekeskuksia niin oli olemassa paristoilla lämpiäviä sukkia ja hanskoja.... kaipa niitä vieläkin jostain saa??
Viimeksi muokannut rami, 13:59 02.03.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Löytyy
Saappaan lämmittimiä on saatavilla. Ne on lähinnä tarkoitettu laskettelijoille. Eli hyvin varustetuista suksikaupoista löytynee. Itse asiassa mun piti niitä testata viime syksynä, mutta loppui toi ajokausi ennenkuin sain aikaiseksi.
Joskus ameriikan ihmemaassa käytin talviaikaan sellaisia lämpöpusseja kengissä/hanskoissa. Pussi oli kooltaan about 10x50x100mm ja se toimi niin, että kun se oli poistettu myyntipakkauksestaan niin muutaman rivakan ravistuksen jälkeen pussin sisältö alkoi reagoimaan hapen kanssa muodostaen lämpöä. Lämpöä riitti sitten ainakin kuutisen tuntia.
Pussit eivät maksaneet paljoa ja niistä oli oiva apu talvipakkasilla - mahtaako moisia saada Suomesta? Ulkoiluvälineliikkeistä löytynee.
Pussit eivät maksaneet paljoa ja niistä oli oiva apu talvipakkasilla - mahtaako moisia saada Suomesta? Ulkoiluvälineliikkeistä löytynee.
-
Paksupoika