-07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
-07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Terve kaikille
Ongelmana seuraava. Pyörään siis asennettu led-vilkut eteen ja taakse, lisäksi on laitettu Badlands load equalizer.
Ongelma on vilkkujen vilkutusnopeus. Badlands on kytketty takapään vilkkuihin kiinni, kaikki toimii hyvin kun on alkuperäiset etuvilkut paikallaan. Ongelma alkaa kun kytkee uudet led-vilkut myös eteen: kun vilkut kytketään päälle, kaikki vilkuttaa normaalisti ensimmäisen 4-5 kertaa, tämän jälkeen vilkkujen vauhti kiihtyy huomattavasti, eli simuloi sitä että olisi ns.poltin palanut. Hätävilkut kun on päällä niin vilkutusnopeus on NORMAALI. Nyt olen hankkinut toisen Badlandsin ja tätä on kokeiltu ns.aikaisemman tilalle (jos olisi esim.hajonnut:ei muutosta. Lisäksi tämä on kytketty myös etupäähän eli molemmissa päissä olisi omansa mutta ei toimi. Olen googlettanut myös jenkkisivuilta ja kokeillut myös TSSM nollausta pitämällä hätävilkkuja päällä tyyliin 10min, ei muutosta. Alkaa pienoinen (lue HELVETILLINEN) epätoivo iskeä kun ei tunnu syytä löytyvän...
Kaikki neuvot otetaan vastaan mitä vaan tulee mieleen...
Jotenkin en haluaisi laittaa etuvastuksia jo kuumenemisen takia, enkä tiedä sanooko hälytin näistä jotain?
Ongelmana seuraava. Pyörään siis asennettu led-vilkut eteen ja taakse, lisäksi on laitettu Badlands load equalizer.
Ongelma on vilkkujen vilkutusnopeus. Badlands on kytketty takapään vilkkuihin kiinni, kaikki toimii hyvin kun on alkuperäiset etuvilkut paikallaan. Ongelma alkaa kun kytkee uudet led-vilkut myös eteen: kun vilkut kytketään päälle, kaikki vilkuttaa normaalisti ensimmäisen 4-5 kertaa, tämän jälkeen vilkkujen vauhti kiihtyy huomattavasti, eli simuloi sitä että olisi ns.poltin palanut. Hätävilkut kun on päällä niin vilkutusnopeus on NORMAALI. Nyt olen hankkinut toisen Badlandsin ja tätä on kokeiltu ns.aikaisemman tilalle (jos olisi esim.hajonnut:ei muutosta. Lisäksi tämä on kytketty myös etupäähän eli molemmissa päissä olisi omansa mutta ei toimi. Olen googlettanut myös jenkkisivuilta ja kokeillut myös TSSM nollausta pitämällä hätävilkkuja päällä tyyliin 10min, ei muutosta. Alkaa pienoinen (lue HELVETILLINEN) epätoivo iskeä kun ei tunnu syytä löytyvän...
Kaikki neuvot otetaan vastaan mitä vaan tulee mieleen...
Jotenkin en haluaisi laittaa etuvastuksia jo kuumenemisen takia, enkä tiedä sanooko hälytin näistä jotain?
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Laita vastukset rinnalle, pääset vähimmällä.
Vilkkuboksi toimii myös normipolttimojen kanssa, joten kestää lisäkuorman.
Vaikka kuvassa on orkkisboksi, niin vastusten kytkentä on sama.
Noita vastuksia saa vaikka motonetista tai biltemasta, toki myös pyöräliikkeistä.

Vilkkuboksi toimii myös normipolttimojen kanssa, joten kestää lisäkuorman.
Vaikka kuvassa on orkkisboksi, niin vastusten kytkentä on sama.
Noita vastuksia saa vaikka motonetista tai biltemasta, toki myös pyöräliikkeistä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Kiitokset tästä, eli hain motonetistä vastukset eteen ja vilkut alkoi toimimaan. En kyllä ymmärrä mikä siinä equalizerissa oli vikana koska ei niitä oireita saanut sillä pois? Noh, pääasia että toimii, osaako joku sanoa miten kyseisen pyörän TSSM-yksikkö nollataan? Lähinnä ajattelin kun näitä vilkkuja on nyt säädetty erilaisilla tavoilla niin saisi tämän yksikön resetoitua. Kokeilin tällä ohjeella: http://www.hdridersusa.com/electrical-i ... edure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta menee ainoastaan PIN-koodin vaihtotilaan eli onko tässä joku toinen prosessi?
Mutta menee ainoastaan PIN-koodin vaihtotilaan eli onko tässä joku toinen prosessi?
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Terve,
Minulla V-rod -08 ja vaihdoin ledivilkut eteen ja taakse. tuli ongelmaksi kun vilkun laittaa päälle niin 3-4 krt vilkkuu normaalisti ja sen jälkeen vilkkutiheys nousee ? Ja toinen juttu heti kun vilkut laittaa päälle niin hälyttimen merkkivalo syttyy mittaristoon ja palaa niin kauan kun pyörän seuraavaksi sammuttaa ?
Mahtaisiko auttaa jos vaihtaa vilkun releen ? missä mahtaa vilkun rele sijaita pyörässä ?
Minulla V-rod -08 ja vaihdoin ledivilkut eteen ja taakse. tuli ongelmaksi kun vilkun laittaa päälle niin 3-4 krt vilkkuu normaalisti ja sen jälkeen vilkkutiheys nousee ? Ja toinen juttu heti kun vilkut laittaa päälle niin hälyttimen merkkivalo syttyy mittaristoon ja palaa niin kauan kun pyörän seuraavaksi sammuttaa ?
Mahtaisiko auttaa jos vaihtaa vilkun releen ? missä mahtaa vilkun rele sijaita pyörässä ?
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Koitin vastuksilla saisi toimimaan mutta seuraava ongelma että mihin olette "piilottaneet" vastukset ?-Harikka- kirjoitti: 16:16 26.08.2018.Siulla ei oo erillistä vilkkurelettä, koko vilkkuohjaustsydeemi on siellä TSSM-modulin sisässä.Haapio kirjoitti: 11:16 26.08.2018. Terve,
Minulla V-rod -08 ja vaihdoin ledivilkut eteen ja taakse. tuli ongelmaksi kun vilkun laittaa päälle niin 3-4 krt vilkkuu normaalisti ja sen jälkeen vilkkutiheys nousee ? Ja toinen juttu heti kun vilkut laittaa päälle niin hälyttimen merkkivalo syttyy mittaristoon ja palaa niin kauan kun pyörän seuraavaksi sammuttaa ?
Mahtaisiko auttaa jos vaihtaa vilkun releen ? missä mahtaa vilkun rele sijaita pyörässä ?
Laitoitko jonku vilkkuboxin tai etuvastukset joka nurkkaa![]()
Niiku tossa eellä on tehty
![]()
![]()
Lämpenee vastukset aika hyvin ei oikein voi laittaa minnekkään piiloon..
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Piiloon vaan ne vastukset. Ei vilkku yleensä montaa sekunttia ole päällä, joten ei ne kauheasti kerkiä lämpiämään 

Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Vastukset voi ja kannattaa sijoittaa lähelle relettä, yleensähän rele on piilossa joten vastuksetkin saa kätevästi piiloon. Usein myös löytyy joku paikka mihin ne saa vaikka nippusiteellä tuettua.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
No korjataan sen verran että vastuksen voi sijoittaa mihin vain kunhan se on kytketty efektiivisesti
vilkun rinnalle. Eli voi valita mieluisen ja/tai muuten sopivan kohdan vilkuile menevästä johdosta EMP:n (ElektroniikkaMatoPurkin) ja itse vilkun väliltä. Se matopurkki varmaan on kanssa aika hyvin suojatussa paikassa poissa näkösältä joten vastukselle löytyy varmaan hyvä paikka sieltäkin.
Ja kuten aina elektroniikkaan liittyvien neuvojen kanssa, suhtautukaa varauksella
Juuri tähän asiaan ei seuraava juttu liity mutta kirjaanpa sen jos joku sattuu pähkimään perinteisemmän systeemin kanssa ja sattuu osumaan tähän keskusteluun: Mulla itsellä sen verran old school että on erillinen rele, vieläpä kuivassa ja lämpöisessä paikassa eli lampun kuupassa. Laitoin elektronisen ”releen”, tai oikeastaan vilkutuslaitteen, kun se on pienikokoinen ja helppo asentaa. Vaikka onkin hehkulankavilkut. Tämä minun on semmoinen että kuorma ei vaikuta vilkutustaajuuteen. Toki ei myöskään indikoi toimimattomasta vilkusta, mutta eipä indikoi moderni purkkikaan jos kytkennässä on vastus ledivilkun rinnalla. Muistaakseni Kellerman on laitteen merkki, kolmisen kymppiä, Storm Motorilta.

Ja kuten aina elektroniikkaan liittyvien neuvojen kanssa, suhtautukaa varauksella

Juuri tähän asiaan ei seuraava juttu liity mutta kirjaanpa sen jos joku sattuu pähkimään perinteisemmän systeemin kanssa ja sattuu osumaan tähän keskusteluun: Mulla itsellä sen verran old school että on erillinen rele, vieläpä kuivassa ja lämpöisessä paikassa eli lampun kuupassa. Laitoin elektronisen ”releen”, tai oikeastaan vilkutuslaitteen, kun se on pienikokoinen ja helppo asentaa. Vaikka onkin hehkulankavilkut. Tämä minun on semmoinen että kuorma ei vaikuta vilkutustaajuuteen. Toki ei myöskään indikoi toimimattomasta vilkusta, mutta eipä indikoi moderni purkkikaan jos kytkennässä on vastus ledivilkun rinnalla. Muistaakseni Kellerman on laitteen merkki, kolmisen kymppiä, Storm Motorilta.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Sivuaa aihetta.
Kuinka noiden takavilkkujen ja niissä syttyvän jarruvalon ohjaus on toteutettu?
-14 mallin Nightrod.
Olen ihmetellyt kytkentäkaavioita ja pyörän liittimiä, yms., mutta ei pääse ihan jyvälle.
Vilkuissa palavat parkit on selvää kauraa ja omalla johdolla. Vilkut punaisella lasilla (US-malli).
Mutta jarruvalot aiheuttaa ihmetystä, kun syttyvät myös vilkkuihin, että mistä niille virta tulee.
Pyörässä tulee erilaiset vilkut ja ovat oranssilla valolla, niin tämä nykyinen kytkentä/toiminta ei luonnollisesti käy.
Tuleekohan se suoraan vilkkumodulista, että antaa myös takavilkkujen karvaan jarruvalo -signaalin, vai ihan vaan jarru/vilkku johtoja ristiin kytkemällä noissa liittimissä?
En arvannut lähteä kuorimaan vielä johtosarjaa, että näkisi johtojen paikat ja liitokset/hypyt, jos onkin tehty tuosta modulista softalla.
Vilkuissa jarruvalot syttyy aavistuksen myöhemmin kuin takavalossa, tosin voi olla myös siitä kun takavalo led ja vilkut hehku.
Vaihtoehto on myös, että ottaisi uusille takavilkuillle virrat siitä liittimestä josta lähtee etuvilkuille virrat/johdot. Niin jarruvalo syttyisi vaan takavaloon.
Parkit sain palamaan acc asennossa kun yhden karvan paikkaa vaihtoi liittimessä. Tosin vain takavalo, kun edessä ei ole polttimoa usa mallin valossa. En kattonu sen tarkemmin, että oliko edes johtoa parkille eteen, vai onko US mallin johtosarja tältä osin eri kuin euromallit. Katsastuksen ajaksi on nyt myös parkki edessä, kaiken varalle.
Kuinka noiden takavilkkujen ja niissä syttyvän jarruvalon ohjaus on toteutettu?
-14 mallin Nightrod.
Olen ihmetellyt kytkentäkaavioita ja pyörän liittimiä, yms., mutta ei pääse ihan jyvälle.
Vilkuissa palavat parkit on selvää kauraa ja omalla johdolla. Vilkut punaisella lasilla (US-malli).
Mutta jarruvalot aiheuttaa ihmetystä, kun syttyvät myös vilkkuihin, että mistä niille virta tulee.
Pyörässä tulee erilaiset vilkut ja ovat oranssilla valolla, niin tämä nykyinen kytkentä/toiminta ei luonnollisesti käy.
Tuleekohan se suoraan vilkkumodulista, että antaa myös takavilkkujen karvaan jarruvalo -signaalin, vai ihan vaan jarru/vilkku johtoja ristiin kytkemällä noissa liittimissä?
En arvannut lähteä kuorimaan vielä johtosarjaa, että näkisi johtojen paikat ja liitokset/hypyt, jos onkin tehty tuosta modulista softalla.
Vilkuissa jarruvalot syttyy aavistuksen myöhemmin kuin takavalossa, tosin voi olla myös siitä kun takavalo led ja vilkut hehku.
Vaihtoehto on myös, että ottaisi uusille takavilkuillle virrat siitä liittimestä josta lähtee etuvilkuille virrat/johdot. Niin jarruvalo syttyisi vaan takavaloon.
Parkit sain palamaan acc asennossa kun yhden karvan paikkaa vaihtoi liittimessä. Tosin vain takavalo, kun edessä ei ole polttimoa usa mallin valossa. En kattonu sen tarkemmin, että oliko edes johtoa parkille eteen, vai onko US mallin johtosarja tältä osin eri kuin euromallit. Katsastuksen ajaksi on nyt myös parkki edessä, kaiken varalle.
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
En tunne Rodia, mutta:
Katselin kytkentäkaavioita. Kyllä USA/Domestic-mallin takavilkulle menee tosiaan kolme johtoa: maa-, takavalo- ja vilkku/jarruvalojohto.
Vilkkukatkaisimelta menee vilkutustieto liittimelle 94A (Turn Signal & Licence Plate Lamp). Jarruvalotieto taas menee liittimelle 93A (Tail/stop lamp). Molemmilta noilta liittimiltä johdot jatkavat STT-moduliin, jossa varmaan noista tiedoista päätellään, lähetetäänkö vilkkulampulle pätkityä/vilkkuvaa vai jatkuvaa jännitettä. Eli yhdellä johdolla hoidetaan ja varmaankin "ohjelmallisesti" tuon väliosan STT avulla, ei millään ristiinkytkennällä liittimissä. STT-modulilta vilkulle lähtevän johdon nimi onkin siksi Turn/Stop, se violetiksi merkattu.
International-mallissahan ei ole tuota STT-osaa ollenkaan. En tiedä kuinka helppo homma tuo käytännössä olisi, mutta kaavioista päätellen olisi ihan helppoa nypätä tuo STT-osa välistä pois. Silloin vilkut palaisivat vain siis vilkuttaessa. Kuvassa Lighting circuit se vasemman puoleinen kytkentä siis.
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:s ... d27323c5bf
Aukeaako linkki?
Katselin kytkentäkaavioita. Kyllä USA/Domestic-mallin takavilkulle menee tosiaan kolme johtoa: maa-, takavalo- ja vilkku/jarruvalojohto.
Vilkkukatkaisimelta menee vilkutustieto liittimelle 94A (Turn Signal & Licence Plate Lamp). Jarruvalotieto taas menee liittimelle 93A (Tail/stop lamp). Molemmilta noilta liittimiltä johdot jatkavat STT-moduliin, jossa varmaan noista tiedoista päätellään, lähetetäänkö vilkkulampulle pätkityä/vilkkuvaa vai jatkuvaa jännitettä. Eli yhdellä johdolla hoidetaan ja varmaankin "ohjelmallisesti" tuon väliosan STT avulla, ei millään ristiinkytkennällä liittimissä. STT-modulilta vilkulle lähtevän johdon nimi onkin siksi Turn/Stop, se violetiksi merkattu.
International-mallissahan ei ole tuota STT-osaa ollenkaan. En tiedä kuinka helppo homma tuo käytännössä olisi, mutta kaavioista päätellen olisi ihan helppoa nypätä tuo STT-osa välistä pois. Silloin vilkut palaisivat vain siis vilkuttaessa. Kuvassa Lighting circuit se vasemman puoleinen kytkentä siis.
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:s ... d27323c5bf
Aukeaako linkki?
- -Harikka-
- Viestit: 4937
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Aukee ainaki tietsikalla ja oikein väreissäUrpoTJ kirjoitti: 18:03 06.01.2025.
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:s ... d27323c5bf
... Aukeaako linkki?


2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty


Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Joo. Aukeaa myös puhelimella ja asiakin alkaa selviämään vihdoin. Kiitos vaan.
En tosiaan hokassut aluksi, että tuo SST-moduli onkin vain US-mallissa.
Pitää jossain vaiheessa käyttää takapenkki irti ja varmistaa, että nuo liittimet käy yksiin, jos tuon SST-boxin jättäisi pois. Sekä, että ostaisikin 6 napaisen liittimen ja jatkaisi sillä takavilkuille/rekkarille, kuten Hdi-malleissa on vilkut/kilven valo kytketty.
Tuossa US-mallissa on siinä se 8 napainen liitin takavilkuille/kilvelle ja kerkesinkin jo sellaista kysellä (oli onneksi lähimmällä myyjällä lopussa, niin ei kerennyt sen enempää rakennella).
Ajatuksena oli, että liittimillä teen nuo kytkennät, ettei tarvia johtosarjaa, yms. muutakaan tärvellä kovin peruuttamattomasti.
On vielä suunnitellun alla miten noita valoja meinaa polttaa takana ja helpompi lampuille menevässä liittimessä sitten vaan pinnejä vaihtaa mieleiseen malliin, kuin johtojen kanssa tinailla/turailla.
Laitan lokarin takareunan alle semmoisen ohuen Led-riman jossa vilkut ja parkki/jarruvalo. Kaavaili, että jättää pyörän oman takavalon vain jarrulle. Että parkkivalo palaa vain siinä Led-rimassa, sekä ne vilkut siinä. Pitää vähän katella kun saa kasattua, että laittaako myös jarrunkin syttymään siihen lediin. On niin kirkkaat ledit, että hieman tukkoisen oloinen kun vilkku ja jarruvalo samaan aikaan päällä. Sekä vilkku erottuu paremmin, jos ei jarruvalo syttyisi.
Sitten voi halutessaan palauttaa alkuperäiseksi/DOM-malliksi, kun laittaa takaisin sen boxin väliin ja käyttää niitä osia/johtoja, mitkä oli alunperin.
En tosiaan hokassut aluksi, että tuo SST-moduli onkin vain US-mallissa.
Pitää jossain vaiheessa käyttää takapenkki irti ja varmistaa, että nuo liittimet käy yksiin, jos tuon SST-boxin jättäisi pois. Sekä, että ostaisikin 6 napaisen liittimen ja jatkaisi sillä takavilkuille/rekkarille, kuten Hdi-malleissa on vilkut/kilven valo kytketty.
Tuossa US-mallissa on siinä se 8 napainen liitin takavilkuille/kilvelle ja kerkesinkin jo sellaista kysellä (oli onneksi lähimmällä myyjällä lopussa, niin ei kerennyt sen enempää rakennella).
Ajatuksena oli, että liittimillä teen nuo kytkennät, ettei tarvia johtosarjaa, yms. muutakaan tärvellä kovin peruuttamattomasti.
On vielä suunnitellun alla miten noita valoja meinaa polttaa takana ja helpompi lampuille menevässä liittimessä sitten vaan pinnejä vaihtaa mieleiseen malliin, kuin johtojen kanssa tinailla/turailla.
Laitan lokarin takareunan alle semmoisen ohuen Led-riman jossa vilkut ja parkki/jarruvalo. Kaavaili, että jättää pyörän oman takavalon vain jarrulle. Että parkkivalo palaa vain siinä Led-rimassa, sekä ne vilkut siinä. Pitää vähän katella kun saa kasattua, että laittaako myös jarrunkin syttymään siihen lediin. On niin kirkkaat ledit, että hieman tukkoisen oloinen kun vilkku ja jarruvalo samaan aikaan päällä. Sekä vilkku erottuu paremmin, jos ei jarruvalo syttyisi.
Sitten voi halutessaan palauttaa alkuperäiseksi/DOM-malliksi, kun laittaa takaisin sen boxin väliin ja käyttää niitä osia/johtoja, mitkä oli alunperin.
Re: -07 Night Rod Special led-vilkkujen vilkutusnopeus
Viimein sain tuollaisen 6-napaisen liittimen ja pääsi testaamaan.
Toimii hyvin/normaaiiati, kun otin sen US-pulikan pois johtosarjasta.
Jarru syttyy vain takavalolle ja vilkut toimii vain vilkkuina.
Nyt tuosta voi mieleisen kombon laittaa, kun siirtelee pinnien/johtojen paikkaa takavalon ja ledibarin liittimissä. Meinasin laittaa alkuun, että parkki palaa vain tuossa rimassa, ja jarruvalo syttyy normitakavalolle, sekä ledrimaan.
https://youtu.be/b2kHz-H52jQ?feature=shared
Toimii hyvin/normaaiiati, kun otin sen US-pulikan pois johtosarjasta.
Jarru syttyy vain takavalolle ja vilkut toimii vain vilkkuina.
Nyt tuosta voi mieleisen kombon laittaa, kun siirtelee pinnien/johtojen paikkaa takavalon ja ledibarin liittimissä. Meinasin laittaa alkuun, että parkki palaa vain tuossa rimassa, ja jarruvalo syttyy normitakavalolle, sekä ledrimaan.
https://youtu.be/b2kHz-H52jQ?feature=shared