1994 softail uhka vai mahku?
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Eiks toi oo ny ihan vakioremmi, samalta näyttää kun mun 2008 RK jossa orkkisremmi kesti 95 tuhattaPertti kirjoitti: 18:38 20.03.2024. Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
1994 mallisessa on alun perin ollut 1,5" remmi.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Oli 1,5 remmi, mutta 90-luvun lopussa tehtaan katalookissa oli saatavilla paketti johon kuului etummainen hihnapyörä OEM 40250-94B, takahihnapyörä (1 1/8 leveä) OEM 40391-98 sekä remmi 1 1/8 OEM 40047-98.
Tuo paketti oli omassakin softailissa aikoinaan. Sittemmin muuttui toisiovetopuolikin ketjukäyttöiseksi.
Tuo paketti oli omassakin softailissa aikoinaan. Sittemmin muuttui toisiovetopuolikin ketjukäyttöiseksi.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästijty kirjoitti: 22:51 20.03.2024.Eiks toi oo ny ihan vakioremmi, samalta näyttää kun mun 2008 RK jossa orkkisremmi kesti 95 tuhattaPertti kirjoitti: 18:38 20.03.2024. Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Tuuman remmillä näyttäis kulkevan tc touringitkin, joten jos sellainen, niin leveyden puolesta kestää kyllä.
Kuvat varmaan valehtelee, koska tarvetta ylikapeaan hihnaan ei 240-levityksessä ole...menee nippanappa orkkiksellakin.
Kuvat varmaan valehtelee, koska tarvetta ylikapeaan hihnaan ei 240-levityksessä ole...menee nippanappa orkkiksellakin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Touringeissa on kaksikin kompensaattoria, toinen siinä kampuralla ja toinen takarattaalla kumipalikoilla.jty kirjoitti: 09:14 21.03.2024. Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
No paljonko sit näitten jakoketjun/kiristimen huoltoväli on?
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Jakopäässä on rattaat joten siellä ei ole mitään kiristeltävää. Ensioketjun kireyden ja kiristimen kunnon voi tarkastaa samalla kun vaihtaa ensiö-öljyjä.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
JTY kirjoitti
"Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi"
EVO'ssahan on oikein hyvin toimiva kompensaattori se homma ryssittiin sitten TC-moottoreihin.
"Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi"
EVO'ssahan on oikein hyvin toimiva kompensaattori se homma ryssittiin sitten TC-moottoreihin.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
- -Harikka-
- Viestit: 4937
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Miulla on omassa -01:ssa 3/4"~19mm hihna. 200 gummin/6.25x17 vanteen kera vakio svingissä.
Oon vielä toistaseks selvinny ilman hihnan särki menemisiä

Oon vielä toistaseks selvinny ilman hihnan särki menemisiä


2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty


Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Vielä:
Olet varmaan tämän miettinyt eli haluat kaasarilla varustetun EVO-moottorilla varustetun ns. Big Twin Harleyn kuten tuo esitelty on. Hyvä valinta, varmastikin.
Kuitenkin ihan vaan muistutuksena karkeaa aikataulutietoa Softailin moottoreista. EVO-moottori korvautui Softaileihin 88" Twin Cam B-moottoreilla v. 2000 ja siitä sitten ruisku korvasi kaasarin. Tuli myös se ketjukäyttöinen jakopää. 2000...2006 oli jakopään ketju sen muoviohjureita kuluttavampaa mallia, korvautui parempaan 2007 jolloin myös moottori muuttui 96" kokoon ja oli pitkäiskuisempi kuin 88", lähestyi EVO-moottoria tässä suhteessa.
Ei se 2000..2006 jakopääkään kokonaisuutena mikään ongelma ole monelle ollut, pitää vaan vahtia että ohjurit on kunnossa.
Vaihdelaatikko muuttui 5 vaihteisesta 6 vaihteiseksi Softailissa 2007. Tässä yhteydessä muuttui runkokin ja moni muukin juttu.
Minulla on 2008 Softail Night Train ja tykkään kovin ajella ruiskukoneella (on kyllä pari kaasarikonettakin vanhemmissa vehkeissä roplattavaksi) ja tuo 6-vaihteinen laatikko on minulle hyvä, moottorissa kun on vääntöä ja ajelen pitkiä reissuja.
Edellä oleva tuli siitä mieleen että esim. Nettimotossa on tuohon 10.000 € hintaluokkaan hyvin eri ikäisiä ja siis eri tekniikalla olevia Softaileja eli valinnanvaraa on. Joskaan ei moni ihan tuon näköiseksi laitettuja.
Olet varmaan tämän miettinyt eli haluat kaasarilla varustetun EVO-moottorilla varustetun ns. Big Twin Harleyn kuten tuo esitelty on. Hyvä valinta, varmastikin.
Kuitenkin ihan vaan muistutuksena karkeaa aikataulutietoa Softailin moottoreista. EVO-moottori korvautui Softaileihin 88" Twin Cam B-moottoreilla v. 2000 ja siitä sitten ruisku korvasi kaasarin. Tuli myös se ketjukäyttöinen jakopää. 2000...2006 oli jakopään ketju sen muoviohjureita kuluttavampaa mallia, korvautui parempaan 2007 jolloin myös moottori muuttui 96" kokoon ja oli pitkäiskuisempi kuin 88", lähestyi EVO-moottoria tässä suhteessa.
Ei se 2000..2006 jakopääkään kokonaisuutena mikään ongelma ole monelle ollut, pitää vaan vahtia että ohjurit on kunnossa.
Vaihdelaatikko muuttui 5 vaihteisesta 6 vaihteiseksi Softailissa 2007. Tässä yhteydessä muuttui runkokin ja moni muukin juttu.
Minulla on 2008 Softail Night Train ja tykkään kovin ajella ruiskukoneella (on kyllä pari kaasarikonettakin vanhemmissa vehkeissä roplattavaksi) ja tuo 6-vaihteinen laatikko on minulle hyvä, moottorissa kun on vääntöä ja ajelen pitkiä reissuja.
Edellä oleva tuli siitä mieleen että esim. Nettimotossa on tuohon 10.000 € hintaluokkaan hyvin eri ikäisiä ja siis eri tekniikalla olevia Softaileja eli valinnanvaraa on. Joskaan ei moni ihan tuon näköiseksi laitettuja.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Joo ton kaasarihomman sain tutkittua itsekkin että missä vaiheessa ruiskut on tullu kehiin. Mutta pitää nyt tässä seurata tarjontaa.. En sulje pois vähemmän ajettua uudempaa jotain orkkis kunnossa olevaa pärräkään. Soitin itseasiassa tänään tosta rintajoupin pyörästä niin ei löydy mitään dokumenttia mistään huolloista ynm rakenteluista ja ilmeisesti molemmat renkaatki olis vaihtoon menossa. Niihikkin saisi jo pelkästään lisätä +500e. Kaikki öljytkin joutuis todennäkösesti vaihtaa ihan vaan oman mielenrauhan takia.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
TC 88 tais saada loppuun asti myös kaasarilla, toki euromalleissa kaasarit taisi poistua lopullisesti ~2004.
Re: 1994 softail uhka vai mahku?
Eikä kuvien perusteella saa tolkkua edes siitä, mikä kaasari siellä on.
Tosiaan tuo on vain tuon mittarin lukema, ei pyörän ajomäärä. Suurella todennäköisyydellä se ei ole pyörän alkuperäinen mittari. 30 vuodessa kertynyt vain vajaat 2000 km/vuosi olisi melkoinen suoritus. Mailimittareita saa paljon halvemmalla, kuin km-näyttöisiä, mikä lienee syy tuohon mailinäyttöön.
Öljyjen lisäksi myös jarrunesteet vaihtoon, ehdottomasti, kun niidenkään iästä ei ole mitään tietoa.
Tosiaan tuo on vain tuon mittarin lukema, ei pyörän ajomäärä. Suurella todennäköisyydellä se ei ole pyörän alkuperäinen mittari. 30 vuodessa kertynyt vain vajaat 2000 km/vuosi olisi melkoinen suoritus. Mailimittareita saa paljon halvemmalla, kuin km-näyttöisiä, mikä lienee syy tuohon mailinäyttöön.
Öljyjen lisäksi myös jarrunesteet vaihtoon, ehdottomasti, kun niidenkään iästä ei ole mitään tietoa.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24