Sportster mallit
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14:16 01.11.2023.
Re: Sportster mallit
Ehkä tämä tuleva talvi on ajankohtana hyvä niin ehtii rauhassa ihmettelemään. Kiire ei ole ennen kuin ajokelit taas
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Re: Sportster mallit
Nyt taitaa hintojen puolesta olla parhaat ajat tehdä kauppoja.
Vuodenvaihteen jälkeen alkaa pimeys pikkuhiljaa väistyä ja MP-messujen jälkeen ruvetaan kiertelemään kauppoja. Hinnat nousee, kun kiinnostus lisääntyy.
Vuodenvaihteen jälkeen alkaa pimeys pikkuhiljaa väistyä ja MP-messujen jälkeen ruvetaan kiertelemään kauppoja. Hinnat nousee, kun kiinnostus lisääntyy.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportster mallit
Näin se todennäköisemmin on. Toki aika näyttää, mutta jos jobbarit ovat ahtaalla talvella, niin hinta voi olla keväälläkin kohdillaan. Silti itsekin panostaisin ostoon just nyt. Vielä on keliäkin ajaa pyörä kotiin, ainakin täälä Uudellamaalla.Pertti kirjoitti: 17:39 03.11.2023. Nyt taitaa hintojen puolesta olla parhaat ajat tehdä kauppoja.
Hinnat nousee, kun kiinnostus lisääntyy.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14:16 01.11.2023.
Re: Sportster mallit
Mietin myös että keväällä kun porukka haluaakin vaihtaa pyörää ja vanhasta eroon nopiaan että olis silloinkin ostajan markkinat.. rahaa saa vastaavaan japsivehkeeseen nähden toki lyödä pöytään kolminkertaisen määrän... mutta se taitaa olla se harrikkakuumeen hinta 

Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Re: Sportster mallit
Syksy on parempi aika, koska silloin myyjän ei tarvi maksaa talvisäilöstä, huollosta ja vakuutuksista talven yli.
Järjestäen pyörien hinnat ovat syksyllä huokeammat.
Keväällä se kiima iskee ja hintoihin isketään kiima-lisää
Kuten olet jo huomannut, niin ei näissä hinnat vajoa pohjaan kuten käytetyissä jaappanialaisissa.
Järjestäen pyörien hinnat ovat syksyllä huokeammat.
Keväällä se kiima iskee ja hintoihin isketään kiima-lisää

Kuten olet jo huomannut, niin ei näissä hinnat vajoa pohjaan kuten käytetyissä jaappanialaisissa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Sportster mallit
Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.Pekka L kirjoitti: 16:14 02.11.2023. En oo mitään firmaa mainostamassa, mutta Nettimoto tyrkkäs juur yhden malliesimerkin:
https://www.nettimoto.com/harley-davids ... er/3019439
Siinä olis kaikki (?) speksit kohillaan...![]()
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14:16 01.11.2023.
Re: Sportster mallit
Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa 

Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Re: Sportster mallit
Kai siinä jotain semmoista on että saadaan satsi sytytettyä kahdelta vastakkaiselta puolelta, jolloin palotapahtuma on tasaisempi ja nopeampi. Ei tarvita niin paljoa sytytysennakkoa kuin vastaavalla setupilla yksitulppaisena. Ei nakuta niin helposti, kuten saattaa käydä jos sytty on aivan liian aikaisella.Susileijona kirjoitti: 21:37 04.11.2023. Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa![]()
Ja on se rouheen näköinenkin


XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Sportster mallit
Jaa… Mulla Rautapäässä alkaa punainen alue 6000rpm:ssä. Nopeusmittarissa taas 55mph ylöspäin on punaisella, ei rohkaise huimailuunJKKo kirjoitti: 18:52 04.11.2023. Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.

XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Sportster mallit
Tasalakimäntäisellä evosportilla tuplatulppaisuus on enempi show kuin go. Ihanassa paikassakin ne tuplat siellä kannen keskellä. Mutta jossakin pannussa tms jossa on pattimännät ja tulpat sen patin molemmin puolin, varmasti jo tuntuu. Tosin se tapa, millä yhden magneeton kipinä jaetaan tuplatulpille, on aika hämärä. Mäntämoottoriset lentokoneet on tuplamagneetoilla ja ne magneetot kokeillaan toimiviksi aina ennen lentoon lähtöä. Kun jommankumman sammuttaa, niin kierrokset kuuluvasti laskee.Susileijona kirjoitti: 21:37 04.11.2023. Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa![]()
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14:16 01.11.2023.
Re: Sportster mallit
Alkujaan olin tosiaan ruiskuvehjettä hakemassa mutta mitäenemmän tässä katsellut mm hintoja..alkanut myös tuo kaasarivehjekkin mietityttämään. Onko näissä luotettavuuden kanssa oikeasti eroa ja jos on mitä säätöä kaasarivehkeenkanssa sitten yleensä on..
Vai onko nämä Shellin baarin mutuja vaan että kaasarit on vanhanaikasita ja epäluotettavampia kuin ruiskut.
Että maksaako 3 k ruiskusporasta enemmän vain ruiskun takia?
Lisätään viellä että joku 2 hevosvoimaa tai Newtonia ei mulle se tärkein ole
Vai onko nämä Shellin baarin mutuja vaan että kaasarit on vanhanaikasita ja epäluotettavampia kuin ruiskut.
Että maksaako 3 k ruiskusporasta enemmän vain ruiskun takia?
Lisätään viellä että joku 2 hevosvoimaa tai Newtonia ei mulle se tärkein ole
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Re: Sportster mallit
Kaasarin kanssa on se ero, että täytyy osata käyttää ryyppyä kylmäkäynnistyksessä...
Eikä kaasaria käytännössä tarvii säätää, kuin jos koneen toimintaa alat "parantelemaan". Eli vaikka vaihtamaan äänenvaimentajia, ilmanputsaria yms. Silloinkin tosin kertasäätö riittää, kunhan se tehdään kunnolla. Vaikka oikein tehopenkissä... Mutta muutosten jälkeen täytyy ruiskukin säätää, ettei siinä mielessä ole eroa.
Tietysti kaasarissa on enemmän kuluvia osia, joten kilometrien ja vuosien myötä huollettavaa on enemmän.
Eikä kaasaria käytännössä tarvii säätää, kuin jos koneen toimintaa alat "parantelemaan". Eli vaikka vaihtamaan äänenvaimentajia, ilmanputsaria yms. Silloinkin tosin kertasäätö riittää, kunhan se tehdään kunnolla. Vaikka oikein tehopenkissä... Mutta muutosten jälkeen täytyy ruiskukin säätää, ettei siinä mielessä ole eroa.
Tietysti kaasarissa on enemmän kuluvia osia, joten kilometrien ja vuosien myötä huollettavaa on enemmän.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Re: Sportster mallit
Mulla on 96-vuoden Softailissa CV-Keihini alkuperäisenä ollut jo yli 80tkm varmasti...saksantuonti 15tkm ajettuna....varmaahan noista ei voi tietää, kun on vielä mekaaninen mittari.
Kaasarille on ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimen suurennus 0,4....0,45 tehty. Pelannu ku puikki, vaikka vaimentimet avarammat ja ilmansuodatin muutettu Arlen Nessin vapaavirtaseen. Nokka EV3, joten mukava ajaa.
Tuo luettelo siksi, että kaasaria ei välttämättä joka nasauksen jälkeen tarvitse säätää jos edelleen vetää.
Seosruuvilla on päässyt perstuntumalla hyvään ajokokemukseen, eikä kulutuskaan ole kuin 4,5-5,0 nopeudesta riippuen.
Yhtä hyvin CV Sportissa toimii, vaikka vähän "tiukempi" kone onkin.
Kaasarille on ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimen suurennus 0,4....0,45 tehty. Pelannu ku puikki, vaikka vaimentimet avarammat ja ilmansuodatin muutettu Arlen Nessin vapaavirtaseen. Nokka EV3, joten mukava ajaa.
Tuo luettelo siksi, että kaasaria ei välttämättä joka nasauksen jälkeen tarvitse säätää jos edelleen vetää.
Seosruuvilla on päässyt perstuntumalla hyvään ajokokemukseen, eikä kulutuskaan ole kuin 4,5-5,0 nopeudesta riippuen.
Yhtä hyvin CV Sportissa toimii, vaikka vähän "tiukempi" kone onkin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportster mallit
Oon ajanut 135 tuhatta ruisku-Dynalla ilman minkäänlaista huoltoa polttoainelaitteisiin. Kaasarimalliseen Sportsteriin piti laittaa puolilla kilsoilla pari neulaventtiiliä, yksi bensaletkun liitin, ainakin yksi ryyppyvaijeri. Olihan tuo XL vanhempi, mutta eilisen tekniikka ainakin mulla kaipasi huomiota.Susileijona kirjoitti: 16:59 05.11.2023. Alkujaan olin tosiaan ruiskuvehjettä hakemassa mutta mitäenemmän tässä katsellut mm hintoja..alkanut myös tuo kaasarivehjekkin mietityttämään. Onko näissä luotettavuuden kanssa oikeasti eroa ja jos on mitä säätöä kaasarivehkeenkanssa sitten yleensä on..
Vai onko nämä Shellin baarin mutuja vaan että kaasarit on vanhanaikasita ja epäluotettavampia kuin ruiskut.
Että maksaako 3 k ruiskusporasta enemmän vain ruiskun takia?
Lisätään viellä että joku 2 hevosvoimaa tai Newtonia ei mulle se tärkein ole
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Sportster mallit
Kylläpä onkin vastutanu kaasarin kanssa...JKKo kirjoitti: 21:58 05.11.2023. Oon ajanut 135 tuhatta ruisku-Dynalla ilman minkäänlaista huoltoa polttoainelaitteisiin. Kaasarimalliseen Sportsteriin piti laittaa puolilla kilsoilla pari neulaventtiiliä, yksi bensaletkun liitin, ainakin yksi ryyppyvaijeri. Olihan tuo XL vanhempi, mutta eilisen tekniikka ainakin mulla kaipasi huomiota.
Tietokoneen päähän ei tarvitse kaasarikonetta laittaa, joten huoltoon ei tarvitse viedä sen takia, jos pystyy huoltamaan itse. En tuota kaasarikonetta mitenkään erityisesti hypetä, mutta yksinkertaisuus minua viehättää. Ruisku tuo kumminkin sähköllä toimivia lisäpalikoita jonkin verran sijoitettaviksi jo muutenkin pieneen tilaan.
Jos ryypyn käyttö muodostuu Harrikassa ongelmaksi, ei kovin kauas kotitallista kannata lähteä...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!