Paras pyörä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Pepe kirjoitti:Tässäkin rautis mainittu usein 8)
Mikä siinnä on se jokin :lol:
Woima.
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

WOIMA????

mitenkään ketään halveeraamatta ihmetyttää... kun mulla kerran on kokemusta -68xlch'sta (oli vaimon mopo) magneetolla ja omasta -52 Pannusta niin kyllä ainakin mun perstuntumalla Pannussa sitä voimaa oli huomattavasti enemmän. (tietääkö muuten kukaan missä vaikuttaa kyseinen sporty rek.no LP-502)

Onkohan mulla jäänyt jotain huomaamatta?

Vai vertaanko omenoita appelsiineihin?

Jack
- Manitou Rules -
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ei ole itsellänikään tarkoitus aukoa päätä, mutta kysymys lienee kylläkin siitä voimasta, mikä pitää olla kanssasi, että sillä ylipäätään pystyy ajamaan, tyyliin Star Wars :mrgreen:
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Meikäläisen nirvana ja onnen täyttymys on tää viritetty iso lätyskä. Jos olis ollu rahaa en olis myyny sporttia (XLCH-72) pois. Kyllä rautapää oli raju peli ! Vanhat pyörät on jotenkin kiinostavampia kuin Evot...
jyristys

jack kirjoitti:WOIMA????

mitenkään ketään halveeraamatta ihmetyttää... kun mulla kerran on kokemusta -68xlch'sta (oli vaimon mopo) magneetolla ja omasta -52 Pannusta niin kyllä ainakin mun perstuntumalla Pannussa sitä voimaa oli huomattavasti enemmän.
Mitenkään persdynamometriäsi halveeraamatta, niin mulla on tossa seinällä HD:n Sportstermainos vuodelta 1969, jossa sanotaan: "world's fastest motorcycle" ja isolla: "..out-perform everything on two wheels."
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

jyristys kirjoitti:
jack kirjoitti:WOIMA????

mitenkään ketään halveeraamatta ihmetyttää... kun mulla kerran on kokemusta -68xlch'sta (oli vaimon mopo) magneetolla ja omasta -52 Pannusta niin kyllä ainakin mun perstuntumalla Pannussa sitä voimaa oli huomattavasti enemmän.
Mitenkään persdynamometriäsi halveeraamatta, niin mulla on tossa seinällä HD:n Sportstermainos vuodelta 1969, jossa sanotaan: "world's fastest motorcycle" ja isolla: "..out-perform everything on two wheels."
Asiaa! Mainosmies tiesi totuuden jo tuolloin :twisted: :twisted:

Jotenkin olen muistavinani, että se jack:in pannu ei ollut ihan orkkismitoissa, vaan aika mukavasti stroukattu, muistanko oikein jack?

Ai niin se paras pyörä? Se on tuo nykyinen kahvilakilpuri, joka istuu race-kiintymykseeni kuin perse pattisatulaan :? :)
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

jyristys kirjoitti:
Uskomatonta!! Täytyykin ostaa tollanen... Vai olisko mainosmies kuitenkin asialla.

Onko tää vanhojen pyörien omistajien kehu-pelisi-ketju? Eihän täällä noiden uudempien ei-enää-edes-harrikoiden omistajat näköjään viitsi edes avata suutaan. (PC:tään siis) Vaikka varmaan jollekin uudehkoon pääsy on ollut parannus sekin. Olis varmaan jostakusta muustakin kuin minusta mukava lukea siitäkin. Kaiken tuo edelläkerrotunhan me jo tiedämme.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vaikka moni onkin tyytyväinen uuden pyörän kanssa niin synnyttääkö se sittenkään samanlaista viha/rakkaussuhdetta kuin wanhan raudan kanssa painiminen? Sehän on vähän kuin ostaisi uuden corollan kaupasta ja vaikka on tyytyväinen värkkiin niin kuitenkin on jo laskenut vaihtavansa sen pois kolmen vuoden kuluttua.

Uusi pyörä on omalla tavallaan erittäin miellyttävä kapistus (vuoden vanhan Buellin omistaneena) mutta kyllä niistä se määrätty henki puuttuu. Puhumattakaan siitä tekemisen meiningistä.

Toki jokainen uudenkin pyörän omistaja saa tilittää tuntojaan tänne - kysymys onkin, herättääkö tuollainen pakasta vedetty vekselivetoinen kromikoristus sellaisia?

Saas nähdä kuka suuttuu tällä kertaa... :twisted:
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

oikein muistelet Masa
Ei tuo nyt kauheen iso ollut, 1340 veivit ja limput, big bore, eli about 1420 cc, Andrews A noukka, vakio aski. Ja lyhyt välitys, 24 piikkinen ratas edessä, eli ajelin kierroksilla, siellä se voima piilee....

sittemmin uudella omistajalla kone (parin vuoden ajon jälkeen) räjähti, itse kerkesin ko. konstruktiolla ajella useamman vuoden ilman mitään ongelmia. Syytä räjähdykseen en tiedä. Epäilen ettei konetta shimmattu runkoon kunnolla jonkun irroitusoperaation jälkeen, tiedä häntä.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Huh, aikamoinen juttu ja harmi hienolle pyörälle, ja tietysti myös omistajalle.
Nimittäin mä muistan soitelleeni sulle jack siitä pyörästä, kun se oli kaupan ja itse etsin sopivaa pannua :) :) Hieno peli se oli kuvien ja V8-lehden jutun perusteella. Pakko myöntää, että kävin aika lämpösenä, mutta sitten yllättäen löysin orkkispannun, joka myös oli hiton hieno. Siitä pyörästä ei ole kuin hyvät muistot ja kun luovuin siitä, se päätyi hyvän isännän hoiviin.

Vanhoja fillareitaan miettiessä melkein aina unohtaa ne pilviset päivät ja kirosanapurkaukset. Vain hyvät jutut haluaa muistaa - niinkuin se mun trumppakin; olihan siinä vaikka mitä vikaa, mutta se pyörä opetti mut omatoimiseksi mahdottomiltakin tuntuvissa tilanteissa. Se oli briittiläisen moottoritekniikan yliopisto :D :lol:
jyristys

Karppa kirjoitti:Onko tää vanhojen pyörien omistajien kehu-pelisi-ketju? Eihän täällä noiden uudempien ei-enää-edes-harrikoiden omistajat näköjään viitsi edes avata suutaan.
Mites uutta pyörää voi olla ikävä, ei kai sitä ole vielä ehditty poiskaan vaihtaa :?:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nykyäänhän tuossa Jackin vanhassa pannussa on EVOLUUTIOMOOTTORI 8O 8O 8O

Saahan sen mosan räjähtämään - "säätää" vaikka sytkää riittävästi aikaisemmalle ja ajelee vaan... Mikä ihmeen nakutus - eikös nää vanhat vehkeet pidä aina ääntä... 8O

En tiedä miksi se räjähti, näin vain lopputuloksen.
vilu

Viesti Kirjoittaja vilu »

kai tässä on itekki vastattava.. mulle on tärkeetä et mää voin tolla fillarilla työnnellä meneen silleen huolettomasti. suomen kesä on kuitenkin niin lyhyt että en sitä haluu käyttää remppaamiseen, varsinkaan kun en tiedä edes missä on vaihdelaatikko.. :oops:
eli siksi olen valinnut pari vuotiaan evosportin.
ja tohon rakentelu juttuun, et mun rakentelu halut tulee tyydytettyä (vielä) konetta avaamatta.
nii mul on aiemmin ollu yks kevari (hyvä rttä siitä pääsin), sitten yks 535 virago (paskempi kun se kevari) sitten tollanen suzukin matkasportti.
ei kyllä oo enää kun yks merkki.. tai ehkä sitä joskus triumphin.. :lol:
pekus
Viesti:

Paras pyörä?

Viesti Kirjoittaja pekus »

Koko ikäni oon ihaillu tota Deucea ja minkäs minä sille voin, että se putkahti markkinoille vasta vuonna 2000. Semmosella on nyt päästelty yli 50 tonnii, eikä ole muuta kuin öljyt vaihdettu ja kulku senkun paranee. Ymmärrän toki, että ite pykätty pyörä on ikäänkuin osa itseäsi, mutta kaikilla ei ole mahkuja sellaiseen, syystä tai toisesta. Kait me kaikki mahdutaan tonne tienpäälle. Ei muuta, kun hanaa!
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Mitenkä tämä taas tämmöiseksi eskaloitui :lol:

Kaipa sitä ihan uusillakin vehkeillä on jokin sielu, mutta siihen ei vaan törmää jos sitä ei pilko atomeiksi. Senpä takia ehdottaisinkin alkuperäiselle kysyjälle, että pilkkoo Sporttinsa atomeiksi vaikka siinä ei olisi mitään vikaa. Sitten kun sen itse on kasannut niin ai juma että tuntuu hyvälle ekat savut kun sen lyö tulille :mrgreen:

PS: just tuli pytyt takaisin GT-motorilta. Meinas mennä paskat housuun kun näin sen isomman reiän, en ole vielä tarkastanut menikö :mrgreen:
Vastaa Viestiin