LeClerc kirjoitti: 16:32 23.03.2023.
Esim Schubertti ei jostain sovi mitenkään pääni muotoon, aina puristaa jostain.
Ja kyllä, keväällä aina ekojen kertojen jälkeen niska hellänä kun tuuli pyörittelee tota -1700g möhkylää.
Minulla oli aikaisemmin Schuberth C3 Pro. Se ensin tuntui ok:lta, mutta pitkillä matkoilla aikoi painamaan sivulta oikein kunnolla. C4 Pro on huomattavasti parempi, mutta sekin ahtaahko oikeassa pääkoossa. Kuulemma muuttivat kypärän ovaali-muotoa neutraalimmaksi C4:ssä. Toimii ainakin minulla paremmin. Ohimolla on riittävästi tilaa laittaa monitehot nokalle, kun kypärä on päässä.
Paino ei ole häirinnyt, aurinkovisiiri toimii tosi hyvin. Arvostan myös valmiiksi integroitua kaiutin- ja mikkisysteemiä. Ei tarvinnut asennella mitään jälkikäteen. iPhone on helppo liittää siihen Bluetoothin avulla, ja musiikki soi aina ajaessa. Kaukosäädintä tarvitsee puhelimeen vastaamiseen ja biisin vaihtoon. Ei mulle tosin kukaan nykyään soittele. Kokeilin myös Garminin navin liittämistä, mutta kyllästyin ainaisiin varo-piippauksiin, klingeihin ja klangeihin. Seuraan navia mykkänä.
Suomen helteissä C4 pro ei ole tuntunut liian kuumalta. Niin, ja on kohtuullisen hiljainen. Mutta ei tarpeeksi, joten käytän ajaessa valettuja tulppia lisäksi. Musa kuuluu silti puolellakin volyymillä.
Kai Schuberth C5 on vielä parempi. En tosin ole kokeillut. Kypärät ovat aina makuasia. Katu-uskottavuuden tarve kypäräasioissa on ainakin itselläni iän myötä karissut kummasti. Davidaa olen joskus käyttänyt kylillä päristellessä. Mutta kun jouduin ottamaan monitehot, että jotain edes näkisi, niin se on lähinnä pölyttynyt hyllyssä.