Voi olla, että jopa vaihdan siihen pakoputkiston osia.
Mutta asiaan, ohjaustanko näyttää myös RG:ssa korkeammalta?
Tuo painopiste-ero on kyllä suuri. Kingissä se on vielä suurempi. Jos minulla olisi vain yksi pyörä, olen sanonut useasti, että se olisi Kingi. Se on paras kompromissi, mitä tehdas on koskaan saanut aikaan. Hyvä matkalla ja ketterä kaupungissa.Pertti kirjoitti: 12:09 17.12.2022. SG taas on kuin mopo käsitellä kävelyvauhdissa. Aivan eri maata kuin electra, vaikka peruspyörä on sama pienemmällä etupyörällä ja ilman perälaukkua.
Jos noista kahdesta pitäisi valita, ottaisin satunnaisiin kotimaan siirtymiini Street Gliden. Välimerelle pääsen lentämällä, jos sinne tulee tarve lähteä.
Tää on taivahan tosi. Jokainen kehuu omansa. Pyörän, renkaat, akun ja öljytkin. Paskamyrskystä huolimatta voin sanoa että kasarilla ostamani CB Honda oli ihan helvetin hyvä.Joe Cool kirjoitti: 12:57 17.12.2022.Yleensä kaverien suositukset menevät niin, että se viimeisimpänä ostettu on aina paras. Kun on pannut X0 000 euroa uuteen pyörään, ei vaan voi sanoa, että kyllä se vanha oli parempi. Ja jos kaverin saa houkuteltua ostamaan samanlaisen, tuntuu omakin valinta paremmalta ja aivan kuin saisi osan rahasta takaisin
Itse olen välttänyt tämän sillä, että ostain vain käytettyjä pyöriä ja autoja ja silloin ei koskaan tarvitse ajatella ostaneensa just sen parhaimman. Viimeisin hankinta vaan sopii sille ajateltuun tarkoitukseensa.
Ehkä niissä linja-autoissa, mutta sorakippoon ja puun ajoon kyllä tarvii rautajouset. Ja mielellään synkronoimaton Fullerin loota.Ilmaiskarit erään mielipiteen mukaan kun kuuluvat kuorma- ja linja-autoihin.
Sori jäi tähän kommentoimatta. Se uudempi säädettävä takaiskarityyppi on parempi, kuin ilmaiskari. Mutta ei sekään hyvä ole. Vakiona ei kertakaikkiaan kannata eikä halutakaan laittaa hyvää. Sen saa säädettyä niin, että ei lyö pohjaan, mutta sitten se täristää ja menee kovaksi.Harrri kirjoitti: 11:11 18.12.2022. Itselläni oli myös vanhempi King ilmaiskareilla takana, vm 2011. Nykyisen -19 mallin jousitus on mielestäni jo ihan toista maata edelliseen verrattuna. Lieneekö alustan päivitys tuoreemmissa malleissa yhtä huomattava kuin vanhemmissa?
Katsellaanpa jos vaan ajellaan Kingillä…
Joe Cool kirjoitti: 01:02 02.01.2023.Hyvä kun varoitit. Meidän reissuvehkeessä on jonkun toisen pyörästä käytettyinä poispuretut tehtaan Showat, joilla mekin ollaan ajettu ja melkein aina ylikuormalla jo ehkä 50 Mm. Pohjaanlyöntiongelma, mitä niissä on varsinkin silloin, kun pyörän kokonaispaino on +50 kg rekisteriotteen lukemaan ja se liika massa roikkuu osin sissyn takapuolella, ollaan selätetty niin, että huonojen jarrujen asemasta nostan itseni tapeille montun kohdalla. Näin runsas 120 kiloa jousittamatonta massaa siirtyy sekunniksi jousitetun (polvet) massan puolelle.
PS412:t eivät kestäneet tätä ajotapaa. Niistä meni toinen kertalaakista romuksi. Nuo swappi-iskarit ovat olleet kestävät.
Hyvä kun varoitit. Meidän reissuvehkeessä on jonkun toisen pyörästä käytettyinä poispuretut tehtaan Showat, joilla mekin ollaan ajettu ja melkein aina ylikuormalla jo ehkä 50 Mm. Pohjaanlyöntiongelma, mitä niissä on varsinkin silloin, kun pyörän kokonaispaino on +50 kg rekisteriotteen lukemaan ja se liika massa roikkuu osin sissyn takapuolella, ollaan selätetty niin, että huonojen jarrujen asemasta nostan itseni tapeille montun kohdalla. Näin runsas 120 kiloa jousittamatonta massaa siirtyy sekunniksi jousitetun (polvet) massan puolelle.
JKKo kirjoitti: 07:52 02.01.2023.Hyvä kun varoitit. Meidän reissuvehkeessä on jonkun toisen pyörästä käytettyinä poispuretut tehtaan Showat, joilla mekin ollaan ajettu ja melkein aina ylikuormalla jo ehkä 50 Mm. Pohjaanlyöntiongelma, mitä niissä on varsinkin silloin, kun pyörän kokonaispaino on +50 kg rekisteriotteen lukemaan ja se liika massa roikkuu osin sissyn takapuolella, ollaan selätetty niin, että huonojen jarrujen asemasta nostan itseni tapeille montun kohdalla. Näin runsas 120 kiloa jousittamatonta massaa siirtyy sekunniksi jousitetun (polvet) massan puolelle.
PS412:t eivät kestäneet tätä ajotapaa. Niistä meni toinen kertalaakista romuksi. Nuo swappi-iskarit ovat olleet kestävät.
Hyvä kun varoitit. Meidän reissuvehkeessä on jonkun toisen pyörästä käytettyinä poispuretut tehtaan Showat, joilla mekin ollaan ajettu ja melkein aina ylikuormalla jo ehkä 50 Mm. Pohjaanlyöntiongelma, mitä niissä on varsinkin silloin, kun pyörän kokonaispaino on +50 kg rekisteriotteen lukemaan ja se liika massa roikkuu osin sissyn takapuolella, ollaan selätetty niin, että huonojen jarrujen asemasta nostan itseni tapeille montun kohdalla. Näin runsas 120 kiloa jousittamatonta massaa siirtyy sekunniksi jousitetun (polvet) massan puolelle.
Kokonaisuus ei nyt ihan auennut tuosta moneen kertaan tulleesta viestistä. Oman havaintoni mukaan nuo ilmatäytteiset shovat - jos niitä tarkoitat - huononnettiin 90-luvun lopulla ja samalla muutettiin suurin suosituspaine 35 ->50 PSI. Noilla vanhoilla pystyi ajamaan oikeasti erilaisilla paineilla ja uusilla lastin ja kyytiläisen kanssa käytännössä vain liki maksimissa. Silti vaihdoin iskarit myös vanhaan pyörään samalla, kun tein muita muutoksia.JKKo kirjoitti: 07:53 02.01.2023. PS412:t eivät kestäneet tätä ajotapaa. Niistä meni toinen kertalaakista romuksi. Nuo swappi-iskarit ovat olleet kestävät.