Kaverilla on tuollainen nylon-holkki. Sillä napsuttelee stefat ja liukuholkit helposti ja siististi paikoilleen. Ei tarvitse olla kovin hi-techiäkään. Kunhan vaan mahtuu putkeen. Niistä liukuholkeista voisi varmaan ottaa mitan, jos sellaiset löytyvät vaikka vanhoinakin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Minulla on motonetin tarjouslaarista ostettu MotionPro merkkinen työkalu. Voin kanssa ottaa illalla mittoja jos vaan muistan vielä illalla kun olen työkalun lähellä.
Veijo Esso kirjoitti: 09:08 23.05.2022.
Minulla on motonetin tarjouslaarista ostettu MotionPro merkkinen työkalu. Voin kanssa ottaa illalla mittoja jos vaan muistan vielä illalla kun olen työkalun lähellä.
Tässä olisi kuva ja mittoja toisesta puolikkaasta. En ymmärrä miksi tuo on halkaistava, kun keulaputki pitää joka tapauksessa ottaa irti t-paloista stefan vaihtoa varten. Ehkä se juuri sen takia olisikin alennuslaarissa
Veijo Esso kirjoitti: 19:58 23.05.2022.
... En ymmärrä miksi tuo on halkaistava,..
KIITOSVeijo Esso
Ehkä halkastu sen takia, jos laiska asentaja ei putsaa kunnolla koko sisäputken ulkopintaa, voi tulla naarmuja pintaa...
Halkastuna voipi työkalun laittaa ulko-sisäputken yhtymäkohtaa, vähentäen putken mitalta naarmuutumista...
Jotkut keulat voi operoida myös niin, että sisäputki saa jäädä paikalleen.
Silloin ainakin tuo halkaisu on tarpeellinen.
Öljyn täyttö onnistuu ilman yläpään korkin avaamista kikkailemalla, mutta silloin pitää stefa olla vielä putkessa irrallaan, että ilma pääsee pois.
Ei varmaan kukaan niin tee, mutta minä joskus laiskuuttani, kun kolmion ruuvit ovat oikein v-mäisessä paikassa.
Veijo Esso kirjoitti: 19:58 23.05.2022.
En ymmärrä miksi tuo on halkaistava, kun keulaputki pitää joka tapauksessa ottaa irti t-paloista stefan vaihtoa varten.
USD-keuloja varten. Työkalujen valmistajan helppo tehdä kaikista eri koon asennustyökaluista halkastavat vaikkei välttämättä kaikista kokoluokista löytyisi USD-keulaa
Veijo Esso kirjoitti: 19:58 23.05.2022.
En ymmärrä miksi tuo on halkaistava
USD-keuloja varten.
Tuo on ainoa syy, mikä minullekaan tulee mieleen tästä. Itse halkaisin erään sinne päin olevan teräsholkin rautasahalla. Sitten muovia jonkun purkin kannesta puolikkaan ja putken väliin riittävän pitkälle matkalle iskusuojaksi ja vasaralla naputellen holkin puolikasta pyöritelleen liukuholkit ja stefat paikalleen XR1200 43 mm USD-keulassa.
En tiedä mitä työkalua edellinen seppä oli käyttänyt, mutta aika pahalta se liukuholkkien reuna näytti. Ja stefat vuosivat jo parin tonnin jälkeen.
Tuollaisella puolipyöreällä meni kuitnkin hyvin ja sitä on tullut käyettyä vähän kokoon puristamalla tai avaamalla eri keulapaksuuksilla. Mutta se kaverin nylon-holkki oli ylivoimaisesti parempi!
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Nailoni on hellävarainen, mutta kevyt.
Tuo teräksinen on tehokkaampi tiukan stefan kanssa, mutta sitä ei saisi käyttää mihinkään muuhun, ettei ala tehdä jälkiä putkeen.
Elilen ehdin mitata sitä nylon-työkalua. Muuten mitat jokseenkin nuo, mutta kapean osan ulkohalkaisija oli 52,2 mm sijaan n. 50,4 - 50,3 mm eli noin 2". Siinä on se etu, että pystyy operoimaan myös 39 mm keulaa. Sellainen oli juuri työn alla. Sen kapean osan pituus oli n. 25 mm ja sillä pystyi hyvin löymään sisään liukuholkinkin sekä 41 että 39 mm keulaan. Stefa ei tarvitse senkään vertaa.
Jos joudut joskus 39 mm keulan kimppuun, niin sorvauta ohuemmaksi.
Tuonne toiseen päähän siinä ei oltu tehty syvennystä lainkaan. En oikein tiedä, onko tarvettakaan. joten yksinkertaisemmallakin pärjää.
Työn alla olleeseen putkeen meni kyllä hyvin sillä nylonillakin paikoilleen, samoin edelliseen. Antoi vähän vaan vauhtia ja sinne se sen iski muutamalla iskulla. En välttämättä haluaisi raskaalla rosterilla hangata liukuputkia...?
Tuo Veijon mainitsema messinkihärpäke on edelleen Motonetissa saatavilla halvalla, olikohan se 19,90 tjsp. Jos ei kaverilla olisi sitä nylonia, niin sen varmaan kävisin hakemassa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus