ENNAKKOLUULOT JENKEISTÄ TUOTUJA KOHTAAN
ENNAKKOLUULOT JENKEISTÄ TUOTUJA KOHTAAN
MULLA KÄVI MYÖS VAKUUTUSYHTIÖSSÄ,ETTÄ EI MEINANNEET ANTAA PAKOLLISEEN LIIKENNEVAKUUTUKSEEN OSAKASKOA(PALO/VARKAUS)KOSKA PYÖRÄ OLI JENKEISTÄ TUOTU!KUKA ON OSTANUT HD:NMINKÄ ALKUPERÄMAA ON JOKIN MUU KUIN USA???MUTTA KUN (PÄÄTIN PITÄÄ PERHEEN KAIKKI VAKUUTUKSET VIELÄ YHTIÖSSÄ)SAIN MITÄ TARVITSIN!!
ÄLÄ HYVÄ IHMINEN HUUDA!! Kuuluu kyllä vähemmälläkin...
Vakuutusyhtiö käyttää mitä ihmeellisimpiä perusteluja vapaaehtoisten vakuutusten myöntämisen esteenä. Ainoa mikä puoltaa ei-suomipyörän vakuutuksen epäämistä on vielä toistaiseksi voimassa oleva kanta-ajoneuvotarkastuksen 25% raja. Muutenhan harmaatuontipyörä on samalla lähtöviivalla kuin suomipyöräkin. Ja kuuleman mukaan piakkoin tuo kantaprosenttikin korjataan lakitekstiin.
Kai tuosta voisi vaikka metelin nostaa koska tavaran vapaa liikkuvuus on tämän päivän mantra. Silloin ei saa muuta kuin virallista kautta tulleita laitteita syrjiä millään tavalla.
Vakuutusyhtiö käyttää mitä ihmeellisimpiä perusteluja vapaaehtoisten vakuutusten myöntämisen esteenä. Ainoa mikä puoltaa ei-suomipyörän vakuutuksen epäämistä on vielä toistaiseksi voimassa oleva kanta-ajoneuvotarkastuksen 25% raja. Muutenhan harmaatuontipyörä on samalla lähtöviivalla kuin suomipyöräkin. Ja kuuleman mukaan piakkoin tuo kantaprosenttikin korjataan lakitekstiin.
Kai tuosta voisi vaikka metelin nostaa koska tavaran vapaa liikkuvuus on tämän päivän mantra. Silloin ei saa muuta kuin virallista kautta tulleita laitteita syrjiä millään tavalla.
Mulla on koko( kilvissä olevista) ajokalustosta 66% itse tuotu jenkeistä eikä vakuutusten saamisessa ollut ongelmaa. Ainoastaan vapaa-ehtoisen (hirvi-palo ja varkaus vakuutuksen) saamisen ehtona ( pohjola) oli että kun pyörä oli yli 25-vuotias että se tuotaisiin vahinkotarkastajan kuvattavaksi.
Tosin en kyllä kuitenkaan sitten ottanut siihen kuin liikennevakuutuksen.
Auton kanssa ei ollut mitään ongelmia vaikka vakuutusta tehdessä siinä ei ollut edes suomen kilpiä.
Nyttemin olen vaihtanut vakuutukset kerhon alennusten perässä Turvaan.
EDIT: Turvasta otin pyörään osakaskon, jonka sain ilman tarkastusta koska pyörä on "rakentamaton" (jota pohjola ei uskonut) Autoissa on aina ollut täyskasko.
Tosin en kyllä kuitenkaan sitten ottanut siihen kuin liikennevakuutuksen.
Auton kanssa ei ollut mitään ongelmia vaikka vakuutusta tehdessä siinä ei ollut edes suomen kilpiä.
Nyttemin olen vaihtanut vakuutukset kerhon alennusten perässä Turvaan.
EDIT: Turvasta otin pyörään osakaskon, jonka sain ilman tarkastusta koska pyörä on "rakentamaton" (jota pohjola ei uskonut) Autoissa on aina ollut täyskasko.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro