
Palataan kesään ’21. Kaverin Dynaan tuli S&S:n T124 motti, ihan kelpo lukemat takarenkaalle tuli (146HP/188Nm). Se toimi ”pienenä” kipinänä itselle. Nettivaraosasta löyty Vesivehmaalta ajamaton S&S V124, ilman sytkää mutta muuten aikalailla kaikki talles. Hain sen kyytiin, tässä kohtaa ei ollut vielä siis pyörää tälle koneelle. Perustelin itselle motin hankinnan järkevyyden sillä että tallilta löytyy hyllystä alkuperäinen hyväkuntoinen FXRP etukate (vajaa 20v ollut hyllyssä), jos joskus tulisi tehtyä pyörä näiden kahden osan ympärille. Jostainhan se pitää aloittaa.
Selailin nettimotoa siinä silloin tällöin, josko sopiva aihio tulisi vastaan. Loppupeleissä FXR Cartel Finlandin sivuilta löytyi sopiva yksilö, joka ei varsinaisesti ollut myynnissä mutta se tarttui kuitenkin matkaan.
Eli kyseessä on vm94 FXR. Koneeseen oli laitettu Siftonin nokka, HSR42 ja Bassanin High Horse Power putki. Putki on hyvä tuon sössön kanssakin, se kun on tehty toimimaan myös 124 koneella. Näillä muutoksilla penkitetty renkaalta noin 80HP/112Nm. Mukavasti liikkui kyllä. Muita muutoksia mm olivat toisioveto ketjuksi, MAG wheelsit, Bitubot takana, keulassa Goldvalvet, iso kate ja plussana vielä nuo jalkojen eteen tulevat katteet. Maalaukset oli kanssa viimeisen päälle, viime talvena tehty. Etujarrupääsylkkä piti olla 11/16” eli sopiva tuplalevyille mutta se paljastuikin 9/16” (on myynnissä).
Nyt pyörää on purettu, enskan sisempi koppa vielä paikallaan ja sitten saisi nostaa moottorin pois. Sähköjä tulee samalla vähän siistittyä.
Nuo kuvissa näkyvät katteet, lokarit, tankki, kolmio sivupaneelit, strutsien coverit eli kaikki erikoismaalatut tulevat myyntiin tässä jossain vaiheessa (ehkä vuoden vaihteen tietämillä), ovat nyt muottien muotteina. Jos tässä kohtaa jo tuntuu siltä, että oma FXR:si kaipaa hieman väriä elämään, laita viestiä ja hierotaan niistä kaupat.
Muita tulevia muutoksia tulee olemaan
- Dynan 39mm keulan alaputket tuplalevyille (hankittu)
- uudemman Touringin Brembot eteen kokonaisuudessaan (hankittu)
- Trackerdien +2” damper rodit. Ei vielä tilattu, samat tulee tuohon toiseen pyörääni (FXBB)
- jokunen kilo pois juurikin noista lokareista, katteista yms. Näistä lisää kun on jotain konkreettista esittää
- stonga ja riserit ehkä vaihtuvat. Nyt ~8” riserit 1” pullbackillä ja tuo crossi-mallinen stonga joka tosin omaan makuun inan liian leveä (sekä keskeltä että kokonaisuudessaan. Katsotaan mitä näille tehdään. Joka tapauksessa korkeat riserit ja crossistonga on se juttu.
- jalkatapit vaihtuvat mx-style tapeiksi ja peilit nyky-HD tyylisiksi (hommattu)
Sytkäksi tulee joko sössön oma tai sitten Dyna 2000i, molemmat kaiketi päteviä vehkeitä tuon 124-motin kanssa. Kytkimeen kanssa pientä päivitystä pitäisi tehdä.
Takajarrun päivitys kanssa ajatuksissa, katsotaan sitä talven mittaan tai sitten joku muu talvi. Brembot kuitenkin pitävät siitä huolen että edessäkin joku jarru on.
Ei ole perinteinen HD-proggis pitkine keuloineen mutta kai nuorten pitää vähän erottua joukosta

Päivittelen tänne sitä mukaa kun homma etenee. Kommentit ja vinkit ovat tervetulleita
