SB TC88 -> S&S 100" big bore
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Tämäkin projekti nytkähti vähän eteenpäin. Eli koko pata menee palasiksi. Tämä kampura on tässä TC:ssä heikko lenkki joten kampura tasapainoitetaan ja vahvistetaan. Kokonaisuus on nyt seuraava
- S&S 100" bigbore
- TC96 aihiokannet, porttaus, venat, jouset
- S&S 585 easystart
- S&S nostajat
- S&S säädettävät työntötangot
- S&S 52mm läppärunko + isommat suuttimet
- S&S ilmanputsari
- V&H Pro Pipe Competition bafflella
- jakopäähän uudet laakerit, kiristäjät ja mitä nyt tarvii
- Technoresearch? softa / dyno
- S&S 100" bigbore
- TC96 aihiokannet, porttaus, venat, jouset
- S&S 585 easystart
- S&S nostajat
- S&S säädettävät työntötangot
- S&S 52mm läppärunko + isommat suuttimet
- S&S ilmanputsari
- V&H Pro Pipe Competition bafflella
- jakopäähän uudet laakerit, kiristäjät ja mitä nyt tarvii
- Technoresearch? softa / dyno
Viimeksi muokannut jannejk, 21:07 21.09.2021.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
MInkä verran tälläisen Dynan vakiokytkin kestää runtua. Kiinnostaisi nyt ihan käytännön kokemukset että missä teho/vääntölukemissa kytkin alkaa luistaa?
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
- Veijo Esso
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
HD:n omassa setissä tulee jämerämpi kytkinjousi. Sen kanssa on kestänyt pikkuisen vajaa sata kilowattia ja pari sataa newtonmetriä. En tiedä onko minulla levyt vaihdettu samalla, kun edellinen omistaja oli tehnyt asennuksen. En usko, että levyjä on vaihdettu.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Onko sinulla koneessa tosiaan pari sataa newtonmetriä?Veijo Esso kirjoitti: 16:26 31.08.2021. HD:n omassa setissä tulee jämerämpi kytkinjousi. Sen kanssa on kestänyt pikkuisen vajaa sata kilowattia ja pari sataa newtonmetriä. En tiedä onko minulla levyt vaihdettu samalla, kun edellinen omistaja oli tehnyt asennuksen. En usko, että levyjä on vaihdettu.
Minulla suurennettiin konetta 96>103" ja muutenkin tuunattiin noin 150.000 km sitten. Takapyörältä tuollaista: 84 hp ja 133 Nm. Vääntökonetta haettiin, putket e-hyväksytyt (joka tietysti rajoittaa jonkin verran noita lukuja).
BigBore-setissä tulee tosiaan jäykempi kytkinjousi, joka on kyllä aika jäykkä käyttää. Ekoina vuosina tuli kyynärvarren lihakset tosi kipeiksi ja mietittiin jo vaihtoehtojakin, mutta tuohon tottui. Kaikki jotka kytkintä kokeilevat, sanovat että on tosi raskas. En ole raskaampaa kytkintä tavannut kuin edesmenneissä Victory-pyörissä.
Kytkinlevyjä ei ole vaihdettu, hyvin ovat kestäneet nyt 158.000 km. Ja tulee tuota koneessa olevaa vääntöä lähes aina täpöillä käytettyä sekä hidasajossakin kytkintä hinksutettua.
- Veijo Esso
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Jää 11 Nm vajaaksi, mutta täyteen sataseen on kiva pyöristää.

Uudemmissa twin cameissa on vakiona jo eri malliset rampit kytkimessä, niin ei ole minusta raskas käyttää. Dynassa (-08) on kevein kytkin minulla olevista pyöristä vaikka siinä on jäykempi jousi. Toista on evo softailissa, jolla saa helposti treenattua itselleen kippari-Kallen kyynärvarret.UrpoTJ kirjoitti: 11:36 01.09.2021. BigBore-setissä tulee tosiaan jäykempi kytkinjousi, joka on kyllä aika jäykkä käyttää.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
On muuten Veijo Esson laitteessa varsin mukavan näköiset lukemat!
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Veijon pyörässä olisi kierrosrajoittajan rukkaamisen paikka. Käyrähän on vielä noususuhdanteessa rajoittajan saapuessa. 883/1200/turbossa olen nostanut penkityksen jälkeen jonkin verran rajoitinta ja hyvin kiekuu.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.jannejk kirjoitti: 13:22 25.06.2021. Ruiskupelihän tämä on. Onko kukaan törmännyt ruiskupyörissä ongelmiin easystart nokkien kanssa? Amerikan foorumeilla puhutaan tälläisestä tilanteesta. Eli yhdellä lauseella:
"Easy Start cams kill the compression the ECM removes the spark and fuel...." ja pyörä ei lähde käyntiin.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Oon saattanut just samaan tarinaan jo kertoa, mut opintojen äitinä;
Kaikenmoisia viriosia ja easystartnokkia koneeseensa hankkinut poronpurijaisissa käynnistysongelmien kanssa punnertanut kertoi mulle oireet -> omassa kun on välilämpöisenä ihan vi#un moiset takaisin potkimiset ja kolinat sitämyötä ja olen jo hankkinut sen kaikkein kauneimman sprocket compensator -sarjan (on laatikossaan edelleen) niin OIVALLUS.
Ei kai ne tampiot hae EUCssaan pelkällä kampuran asentoanturilla paikkatietoa? Ehkä ne hakee?
Aloin sitten vääntämään kaasun auki startatessa, jotta saan "puristuksia" aikaiseksi. Ja kas, kaikki takaisin potkimiset on tipotiesssään ja se kaikkein kaunein sprocket compensator saa olla toistaiseksi laatikossaan.
Kaikenmoisia viriosia ja easystartnokkia koneeseensa hankkinut poronpurijaisissa käynnistysongelmien kanssa punnertanut kertoi mulle oireet -> omassa kun on välilämpöisenä ihan vi#un moiset takaisin potkimiset ja kolinat sitämyötä ja olen jo hankkinut sen kaikkein kauneimman sprocket compensator -sarjan (on laatikossaan edelleen) niin OIVALLUS.
Ei kai ne tampiot hae EUCssaan pelkällä kampuran asentoanturilla paikkatietoa? Ehkä ne hakee?
Aloin sitten vääntämään kaasun auki startatessa, jotta saan "puristuksia" aikaiseksi. Ja kas, kaikki takaisin potkimiset on tipotiesssään ja se kaikkein kaunein sprocket compensator saa olla toistaiseksi laatikossaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Ei mielestäni anna. Jotenkin tutkii onko puristuksia. Jos ei ole, ei tule kipinää. Jos on vain toinen tulppa irti niin silloin taitaa tulla kipinä.Vuppe kirjoitti: 20:31 01.09.2021. Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.
Viimeksi muokannut UrpoTJ, 22:05 01.09.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Joo, hidastuvuusanturista tais asentaja puhua. Jos ei ole puristuksia niin kampi ei hidastu, ei kipinää.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Ei tutki. Ei pysty. Mut Delphin sytkä tutkii detonaatiota (=nakutusta) tulppien kautta. Se hammaskehä kampuralla sen sijaan antaa nopeustietoa, jolla voi ”päätellä” puristuksia. Mutku siinä on muuttujia alkaen onko patterissa voimaa ja tuleeko puristukseen ilmaa, niin ei aina onnistu,UrpoTJ kirjoitti: 21:53 01.09.2021.Ei mielestäni anna. Jotenkin tulpasta tutkii onko puristuksia. Jos on vain toinen tulppa irti niin silloin taitaa tulla kipinä.Vuppe kirjoitti: 20:31 01.09.2021. Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.
883/1200/turbon ainoa ”asentoanturi” on sytytyksen orkkis kaksilovinen peltirumpu. Se se vasta sahauttaa, ennen kuin Maxxecu antaa yhtään bensiiniä ja kipinöitä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Jos se tutkii kammen nopeutta, niin sitten irtonaisella ylimääräisellä tulpalla voisi tutkia kipinän? Eli jättää tulpat tulpanreikiin.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Jep. Tai laittaa testerin tulpan ja piuhan väliin.