Jarruongelma!!
Jarruongelma!!
-04 Electra ja olen tässä viimeisen kuukauden tapellut mystisen jarruongelman parissa. Etujarru hirttää kiinni 5-10 km ajon jälkeen ja motskari on siinä ja pysyy kunnes laskee ilmausruuvista nesteet ulos. Kaikki on vaihdettu lukuunottamatta jarruletkuja ja nesteet on Dot5 ja nesteen pinta säiliössä alle puolenvälin.Aamulla kun on viileää niin toimii hienosti jopa 50km mutta näin iltapäivän helteellä sen 5-10km.Että mikä ois seuraava vaihdettava osa?
Re: Jarruongelma!!
Lisäyksenä vielä että se tapahtuu koskematta koko jarrukahvaan!!
Re: Jarruongelma!!
Mitä nestettä oli ennen tuota Dot vitosta,jos nelosta niin siinä voi olla syy ja seuraus.
FXSTI -06
Re: Jarruongelma!!
Nelosta oli käytetty ilmeisesti jo ameriikassa kun tuohan on tullu maahan viime syksynä mutta huuhtelin koko systeemin enemmän kun hyvin ja vaihdettu kaikki kumit ja männät jokapaikkaan
Re: Jarruongelma!!
Jos siinä edelleen on alkuperäiset jarruletkut, niin vaihda ihmeessä uudet. Teräspunosletkut, niiden kumiletkujen tilalle.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Re: Jarruongelma!!
Jos löysää pääsylinterin banjopulttia silloin kun on tilanne päällä, saa selville, onko vika letkussa vai sylinterissä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Jarruongelma!!
Onko pääsylinteri ja kahva samaa paria?
Siis, ettei kahva jää yhtään painamaan mäntää.
Siis, ettei kahva jää yhtään painamaan mäntää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Jarruongelma!!
Epäilisin myös jarruletkua, yhteen pyörään olen vaihtanut letkut samantyyppisen vaivan takia. Letkua tutkiessani havaitsin että se "sisempi kumi" oli jostain kohtaa rikki ja nestettä pääsi vahvikepunokseen. Siis tavallaan sinne ulommaisen ja sisemmäisen kumiosan väliin, tämä tukki nesteen kulun. Vaikka tuo pitäisi olla yksi-osainen vahvistettu kumiletku oli kerrokset tavallaan erottuneet toisistaan. Oliko syy oikeasti jossain kohtaa tapahtunut DOT4 vs DOT5 nesteen vaihto, vahvasti epäilen tätä. Tuo JKKo mainitsema konsti on hyvä keino rajata vikaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Jarruongelma!!
No siihen on joskus vaihdettu säilön kansi jossa on merkintä Dot4 ja tuossahan kuuluu olla Dot5. Vahvasti veikkaan että Amerikan miehelle on tullu sekaannus nesteiden kanssa. No nyt on tilattu teräspunosletkut.
Re: Jarruongelma!!
Jäi taas sanomatta, että ainakin Goodridgen ketjuihin tilataan erikseen suojaletku, sen teräspunoksen päälle, värillinen tai kirkas. Pysyy paljon siistimpänä, kuin se karhea punospinta! 

Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Re: Jarruongelma!!
Tulossa on muovipinnoitetut rosteriletkut
Re: Jarruongelma!!
Oletko tarkistanut, että jarrukahvassa on varmasti klappia? Jos viileällä toimii, niin laajeneeko nesteet liikaa lämpimällä? Silloin menee kyllä jarrusylinterit jumiin.
Jussi
Re: Jarruongelma!!
No nyt on uudet hienot punosletkut mutta ei ilmaannu ei sitten kirveelläkään. On imulaitetteella imetty ja pumpattu ja painettu ruutalla alakautta mutta ei tule jarruja.
Re: Jarruongelma!!
Kerros vielä vähän tarkemmin, että mitä tarkoitat, "ei ilmaannu"?
Saatko pumpattua kahvalla painetta? Jos, niin tuleeko ilmaruuvista pelkkää ilmaa, vai mitä...?
Saatko pumpattua kahvalla painetta? Jos, niin tuleeko ilmaruuvista pelkkää ilmaa, vai mitä...?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Re: Jarruongelma!!
No siis kahvaan ei tule minkäälaista tuntumaa ja ilmausruuveista ei tule juuri mitään. Ei vaikka mitä tekis.