Joo, kiinnipäin ei pidäkään, aukipäin joskus ”joutuu”. Tosin siinäkin on tuo Joe:n mainitsema napautus usein tehokas, jos vaan konstin muistaa siinä hetkessä ja paikka on sellainen että mahtuu vasara heilahtamaan
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Ei mennyt ihan putkeen tämäkään. Iskarit tulivat paketeissa valmiiksi tuuman mahdaltavina ja minä halusin ihan normaalimittaan. Ei muuta kuin säätö toiseen äärilaitaan ja sovittamaan paikalleen. Ensimmäistä iskaria turasin paikalleen pari tuntia, kun ei tuntunut millään sopivan. Lopulta tarkemmassa tarkastelussa osoittautui, että säädöstä huolimatta jäi noin millin pitkäksi, joka piti kompensoida esijännitystä ruuvaamalla. Pultit ovat sopivasti kartiokärjellä, joten ne on helppo saada alkuun vaikka ei olisi ihan kohdallaan ja sitten onkin jengat pilalla, jos väkisin vääntää. Toinen puoli menikin vartissa kun tiesi mikä on homman juju. Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos olisi irrottanut molemmat kerralla, mutta kun nosturista johtuen piti laittaa puoli kerrallaan, niin sitten vähän ylimääräistä haastetta.
Keulaan tuli myös progressiven jouset ja sekin parani valtavasti. Nyt huomaa vaimennuksen puutteet varsin hyvin, joten täytyy toivoa, että Ricorin tatit saisi mahdollisimman pian. Sisäänpäin vaimennus on aluksi ihan liian kova ja sitten loppua kohden käytännössä katoaa. Paluuvaimennuksessa oikeastaan sama ongelma, joten pienessä kiharassa tuntuu kuin olisi jäykkä ja isommissa hyppykeppi.