Ensimmäisen H-D:n hankinta
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Kyllähän siihen hyppykeppiin saa haettua kullekin kuskille sopivat jouset, eikös niitä ole jotain 7 ja jos ne laittaa sopivilla jäykkyyksillä on penkin jousitus progressiivinen. Mulla on lättäpäässä sopiva, siinä on jopa lisäjouset tuplapenkille.
No nyt meni kauas ketjun aiheesta, mutta väitän vielä että Dynan runko ei valitettavasti parantunut tuossa moottoripäivityksessä, takahaarukan laakerointi on huomattavan paljon heikompi.
No nyt meni kauas ketjun aiheesta, mutta väitän vielä että Dynan runko ei valitettavasti parantunut tuossa moottoripäivityksessä, takahaarukan laakerointi on huomattavan paljon heikompi.
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Eli Dyna 2007 asti on parempi runko?
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Varmaan se vanhempi. Josta päästäänkin kalenterissa taaksepäin kulttimaineessa olevaan FXR:ään ja Eric Buelliin.

No mutta onhan uudemmissa automaattivilkut, tuo kehitystyön kliimaksi.

FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Tunnetaan myös nimellä Ugly Glide. Oikeastaan vähän niinkuin tahtoisin sellaisen(kin). Puolavantein, tapit keskellä ja Buellin määrittelemä jousituksen korkeus. Shovelina olis hieno, mutta kaisse Evokin menisiranze kirjoitti: 20:37 13.07.2020. ...Josta päästäänkin kalenterissa taaksepäin kulttimaineessa olevaan FXR:ään...

XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Mulla oli ekaksi hankinnaksi vaihtoehtona FXR tai Sportster. Mutta ostohetkellä ei sopivan oloista FXR:ää ollut tarjolla
. Nyt pitää kokeilla näitä vähän uudempia. PItäisikö sitä mennä suoraan omistusevoluution loppuun ja ostaa suosiolla se Touring
No ei vaan kyllä tässä nyt on päästy siihen että se on TC Dyna. Onko se kaasari TC88 vai ruisku TC96 on nyt se minkä välillä pitää pohtia.


Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti. Voimaahan siinä ei ole vakiona varsinkaan 2 päällä matkatavaroiden kanssa mitenkään liikaa. Mut se toimii sillä viisiin huomaamattomasti. Oon vissiin 2 kertaa lisännyt siihen öljyä kaiken kaikkiaan. Alta kymppitonnin ajettuna se vielä kulutti ja toisen kerran pääsi vaihtoväli vähän lipsumaan, eli kymppitonnin toiselle puolen, jolloin oli taas laitettava huoltiksella sitä, mitä sattui olemaan tarjolla.jannejk kirjoitti: 08:38 14.07.2020. Mulla oli ekaksi hankinnaksi vaihtoehtona FXR tai Sportster. Mutta ostohetkellä ei sopivan oloista FXR:ää ollut tarjolla. Nyt pitää kokeilla näitä vähän uudempia. PItäisikö sitä mennä suoraan omistusevoluution loppuun ja ostaa suosiolla se Touring
No ei vaan kyllä tässä nyt on päästy siihen että se on TC Dyna. Onko se kaasari TC88 vai ruisku TC96 on nyt se minkä välillä pitää pohtia.
Vaihteisto on laakeroitu. Enskan tukilaakereita on mennyt parit satsit kuten pyöränlaakereitakin. Takaiskarit on kolmannet ja jarrulevyjäkin on soiteltu loppuun jopa pari satsia. Jarrut on kadonneet kesken reissun. Ja sitten sitä ihan tavallista "osat tippuu pitkin tietä" osastoa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Tämä on hyvin sanottu! Jos haluaa kaasaria ropata ja leikkiä suutinjumppaa, nin mikä ettei. Jos taas haluaa huolettomasti ajaa, niin suosiolla vaan niin uutta ruiskupeliä kun vaan kärsii. Ohjelmat dynoss akoneeseen, paxi huuleen ja paanalle.JKKo kirjoitti: 18:56 14.07.2020. Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti.
Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Koskahan se suutinjumppa alkaa tuossa minun evossani. Sillä on nyt ajettu yli 80tkm ja edelleen menee hyvin uusi ja vanha pensa läpi.Joe Cool kirjoitti: 00:53 15.07.2020.Tämä on hyvin sanottu! Jos haluaa kaasaria ropata ja leikkiä suutinjumppaa, nin mikä ettei. Jos taas haluaa huolettomasti ajaa, niin suosiolla vaan niin uutta ruiskupeliä kun vaan kärsii. Ohjelmat dynoss akoneeseen, paxi huuleen ja paanalle.JKKo kirjoitti: 18:56 14.07.2020. Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti.
Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
Kun se minulle tuli 10tkm ajettuna vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimen isompaan ja kaivoin seosruuvin näkyviin, mutta sitten onkin keihini saanut olla rauhassa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Samoin kuin Pertillä, 30v sitten suuttimet kohdalleen ja sen jälkeen ei ole tarvinnut jumpata. Ruiskupelissä on se etu että ei tarvitse sen rikastimen kanssa touhuta kun kone kylmä, muutenpa siinä ei juurikaan ole eroa oikein säädettyyn kaasuttimeen.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
No kuten kaikessa mikä on mennyt H-D:n kehityksessä väärään suuntaan on takahaarukan laakeroinnissa siirrytty pois kartiorullalaakereista, uudemmissa on toisella puolella häränsilmä ja toisella liukuholkki. Näitä joutuu aina välillä vaihtelemaan.Joe Cool kirjoitti: 00:53 15.07.2020. Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Mulla tuo kaasarievosportti on jo niin kyllä mä varmaan kallistun tuon ruiskun suuntaan. Jkko hyvin summasikin asioita. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma
Sportsterin kanssa on pidemmillä reissuilla aina työkalut mukana. Ilmeisesti samaa linjaa joutuu harrastamaan vaikka olisi suht originelli Dyna.

Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Sellainen asia tässä tulee vielä ottaa esille, että tästä ketjusta saa helposti käsityksen että Dynaan olisi tullut ruisku vasta 2006 runkomuutoksen myötä. Viimeiset kaasarikoneiset on vuosimallia 2003, sportit sitten myöhemmin.
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Kiitos Kiwi hyvästä huomiosta. Itse olin tosiaan tässä luulossa että ruisku Dynassa 2007 ->
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
2008 malli, nyt yli 140.000 km ajettu. Yhtään osaa, ruuvia tai mutteria ei ole vielä tällä matkalla tippunut.jannejk kirjoitti: 09:47 15.07.2020. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma![]()
Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta
Mulla oli aikoinaan Saksassa rakennettu Softail,siitä kyllä tippui kaikki mitä tippua voi,koneen kiinnitys pulteista lähtien,tärisee kyllä Evo aika miehekkäästi kun kone ei ole kiinni kun toisesta päästä.Mistään ruuvista ei löytynyt lukitetta tippaakaan.Nykyinen TC ei ole kyllä tiputtanut mitään matkallaan joka on jatkunut tähän mennessä 83tkm.UrpoTJ kirjoitti: 16:45 15.07.2020.2008 malli, nyt yli 140.000 km ajettu. Yhtään osaa, ruuvia tai mutteria ei ole vielä tällä matkalla tippunut.jannejk kirjoitti: 09:47 15.07.2020. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma![]()
FXSTI -06