Ohut avokypärä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jannejk
Viesti:

Re: Ohut avokypärä

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Veijo Essolla on kyllä tyylikäs kypärä! :). Saattaapi olla että kallistun tuohon Torx Wyattiin. Hinta on aika kohtuullinen. Itseä mietityttää maininta: "3 erikuorikokoa eli ei koskaan liian isolta näyttävä kypärä päässäsi". Miten tuo kuorikoko voi muuttua samassa kypärässä? Vai voiko niitä sisuksia ohentaa sieltä?
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kuori on isossa ja pienessä kypärässä sama.
Isossa ohuempi sisus, pienessä tietenkin pitää olla toppausta enemmän, että kuoren tila täyttyy.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mopo-Ukko kirjoitti: 16:22 28.05.2020.
Joe Cool kirjoitti: 01:16 28.05.2020. Ajan Davida Jetillä, joka on luultavasti maailman laadukkain avokypärä :)
Ja on muuten hiljainen kypäräksi,hiljaisin minun kypäristä.
Sama juttu, ainoa kypärä, jolla voi ajaa ilman tulppia.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Meillä ainakin on töissä myytävänä Biltwelliä, Torxia sekä Harley-Davidson kypäriä, muitakin merkkejä tulee tilaamalla. Uskoisin että muissakin pyöräliikkeissä on erilaisia kypäriä saatavilla.
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

Joe Cool kirjoitti: 20:28 28.05.2020.
Mopo-Ukko kirjoitti: 16:22 28.05.2020.
Joe Cool kirjoitti: 01:16 28.05.2020. Ajan Davida Jetillä, joka on luultavasti maailman laadukkain avokypärä :)
Ja on muuten hiljainen kypäräksi,hiljaisin minun kypäristä.
Sama juttu, ainoa kypärä, jolla voi ajaa ilman tulppia.
Mulla on Louis.eu:sta Italialainen Cabergin Freeride tummalla visiirillä. Hiilikuitua joten painaa vähän päälle 800g joka tuossa tuulenvatkauksessa on mukava asia. Kallis kun fan mutta parempi kun noi kymmenen edellistä. Ja voi ajaa ilman tulppia.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jty kirjoitti: 23:11 28.05.2020.Cabergin Freeride... 800g joka tuossa tuulenvatkauksessa on mukava asia.
Tuo paino on muuten todella merkittävä seikka. Minulla oli 10 min päässä joku ilmeisesti Schubertin avattava kypärä tiistaina, kun testailin Senan kuulokkeita. Aivan hirveä kapistus. Niskat olivat jumissa muutamassa minuutissa. Ja silti porukka ostaa niitä ihan pähkinöinä, vaikka niissä yhdistyvät avo- ja umpikypärän huonot puolet ;)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Maailman paras moottoripyörä on BMW ja maailman paras kypärä on Schubert.
Noita käyttävät maailman parhaat moottoripyöräkuljettajat.
:twisted:
moderattori

Romu rauhoittaa!
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Kiitos Pertille kohteliasuudesta. Täytyy nyt kokemuksiini viitaten tunnustaa, että tuo viimeinen lause ei ole kohdallani totta. Enkä kypärävalinnallani pyri tätä asiaa näin päin julistamaan, melkein enemmän päin vastoin...

Mutta siis Schuberthin C3 Pro avattavasta kypärästä en hevin luovu. On minullakin avokypärä, jota voin mökkitiellä joskus hetken hurmiossa museopyörällä pätkän käyttää, mutta kyllä se on harva kerta kesässä kun näin käy. Minun naamarini on liian kallisarvoinen asfalttiin tai hiekkaan höyläämiseen.

C3 ei minun niskaani kuormita lainkaan, tai siis sitä en huomaa koko päivän ajonkaan jälkeen. En ole niskaa treenannut, mutta se saattaa olla treenaantunut eli kypärään tottuu, niin kuin kaikkeen miten itse juttuja tekee. Itse taas puolestani en umpikypärää ottaisi, avattavuus on minulle iso juttu. Mutta tunnustan, että tuo johtuu varmaan ennakkoluuloista ja kokemuksen puutteesta.

Olen tämän kuvan ennenkin jakanut, luojan kiitos oli päässä umpikypärä 12.8.2015 kun poron kanssa Sodankylässä kohtasimme:
Kuva

Mutta minun puolestani kukin tietysti vapaasti ihan omalla tyylillänsä, avo-, umpi- jne. Toivottavasti kuitenkin hyväksytyillä malleilla. Joku sanoo taas ettei tämäkään kuulu muille. Maksajan ominaisuudessa sanon, että kyllä kuuluu, olen joutunut veroja maksamaan sen verran ettei huvittaisi maksaa enempää.

Satuin vakuutusyhtiön sivuilta näkemään, että minun parin viikon hoitoni lasku Rovaniemen sairaalasta vakuutusyhtiölle oli 26.000 €, siinä on teho-osastoa, magneettikuvia joka puolelta, keino-osia yms. Kiitos hyvinvointiyhteiskuntamme, yleensä kansalainen ei näitä täysimääräisiä laskuja/kuluja pääse edes näkemään.
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ajelen kaupungissa avolla, Bell 500 jonka hommasin kymmenkunta vuotta takaperin jenkeistä. DOT kelpaa valtesmannillekin. Samaa pottaa myydään myös kotimaassa, mutta paksummalla fyllingillä.

Tien päälle ostin umpi Bell'sit. Samalla tapaa DOT merkatut. Niissä on se hyvä puoli että visiiriä löytyy kotimaastakin kun ovat tunnettua merkkiä. Näissä umpikypärissä on räppänöitä mitä voi availla/sulkea tarpeen tullen, lähinnä huurtumisen tai kylmän tiimoilta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
SakkeHD

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Vuppe kirjoitti: 14:30 28.05.2020. Ei ole avokypärä mutta päädyin ite Bellin Bullitt malliin.

Vuosia ajoin avokypärä päässä. Bullitin plussa iso luukku mistä tiirataan läpi, yhtä laaja näkymä kun avokypärässä. Sit kun tarvii käyttää lisäpitkiä nenällä niin nekin on visiirin takana suojassa, ei tarvi olla päätä myötäilevät.
Tämä kuulosti ja näytti mielenkiintoselta. Ajan enimmäkseen avolla. (Shoei J.O.) Umpikypärässä mua häiritsee juurikin ahdas näkökenttä. Avo taas suhistaa korvissa pitemmän päälle ja kun tulee ajettua aika paljon. Vaikka kohtuu hiljainen avoksi tuo J.O on.

Mites tässä mallissa tuo suhina/meteli vs. avokypärä? Ja tuuletusaukot ei vissiin ole suljettavat? Onko viileällä kelillä kylmä?
Fat bob -08 103"
Vuppe

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Visiiri ei ole ihan tiivis, eli kyllä se suhisee jonkin verran mutta mulla on tulpat korvissa joten ei se minua haittaa.
Laitoin kuplavisiirin siihen talvella. :wink:

Ei se mielestäni kylmä ole.

Tässä yksi mielipide;

https://youtu.be/8-ER1T_F7Ng
jensen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mulle tuli briteistä. En yleensä pidä kalloista mutta tämä miellytti.Kuva https://www.youtube.com/watch?v=QXocuYi ... bIOJXdZ7Q8
sähkömasentaja

Viesti Kirjoittaja sähkömasentaja »

jannejk kirjoitti: 18:34 28.05.2020. Veijo Essolla on kyllä tyylikäs kypärä! :). Saattaapi olla että kallistun tuohon Torx Wyattiin. Hinta on aika kohtuullinen. Itseä mietityttää maininta: "3 erikuorikokoa eli ei koskaan liian isolta näyttävä kypärä päässäsi". Miten tuo kuorikoko voi muuttua samassa kypärässä? Vai voiko niitä sisuksia ohentaa sieltä?
Tänään Stormilla tuli Wyattia hiplattua ja vaikutti tosiaan melko pieneltä ulkoisesti. Kolme kuorikokoa tarkoittaa käytännössä sitä että XS ja S, M ja L sekä XL tehdään eri kokoiseen kuoreen. Eli esim. XS ja S näyttää päälle päin samalta, mutta fylleillä tehdään kokoero.
jannejk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Pitääkin käydä Stormilla jos noita on hyllyssä. Parempi kun saa kokeilla päähän.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
sähkömasentaja

Viesti Kirjoittaja sähkömasentaja »

jannejk kirjoitti: 06:05 30.05.2020. Pitääkin käydä Stormilla jos noita on hyllyssä. Parempi kun saa kokeilla päähän.
Nyt kun tuorein silmin tutkailin, niin taisin sekoittaa Torx:n ja X-Liten. Tuo Stormin kypärä olikin X-Lite X210 jota myös pienikuoriseksi mainostetaan.
Vastaa Viestiin