Jep, asia on selvä. Mielikuva on tärkeä ja siitä syntyy palaute. Halusin ampua vaan pätemättömät faktat alas oikeilla faktoilla, ennen kuin niistä tulee essonbaaria.Tsc kirjoitti: 11:13 19.04.2020. Kyse oli siis tuosta ainoasta yhteydenotosta, puhelinkeskustelusta. Ja tästä keskustelusta jääneestä fiiliksestä. ...tarkkana pitäisi olla, kun palstoille kirjoittaa.
Näitä "popistaonsittenturhadottaamitäänkorvauksiajosvahinkosattuu" -kommentteja on kuultu niin kauan, kuin se on ollut olemassa. Ihmisistä ajattelevat kai, että korvaukset maksetaan samassa suhteessa, kuin vakuutusmaksut. Eikä rahaa ole käytetty yhtään esim. siihen pöhöttyneen palatsin rakentamiseen ja purkamiseen - erästäkin on nyt purettu Munkkivuoressa jo pitkään.
Itse nyt kohta 12 vuoden suht' tiukan kilpailuttamisen ja vakuutusten hajauttamisen jälkeen voisin kuvitella säästäneeni maksuissa jo yhden halvan pyörän hinnan ja vähintäänkin sen mahdollisen korvauseron korkojen kanssa. Onneksi ei ole tarvinnut tänä aikana hakea korvauksia omista mokista ja toivottavasti ei ikinä tarvitsekaan.
Yksi erittäin tärkeä pointti tässä paremmuuden arvioinnissa unohtuu. Porukka laskelmoi, paljon saa takaisin, jos/kun itse mokaa ja ajaa pyörän pöpelikköön tai polttaa sen. Tässä vaiheessa ei kukaan muista, että toisen mantran mukaan ne puusilmäiset autoilijathan nämä onnettomuudet aiheuttavat. Ja sillä autoilijalla tai muulla vastapuolella voi sitten olla vakuutus vaikka juuri siinä itse parjaamassaan yhtiössä.
Näistä syistä johtuen minulle paras vakuutus on se halvin, jossa ovat vain välttämättömäksi katsomani asiat mukana. Siksi hajautan ja yritän olla ennakkoluuloton.