Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

HD perikunta
Viestit: 3
Liittynyt: 15:27 14.12.2018.

Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja HD perikunta »

Meillä olisi yllättävän poismenon takia perikunnalla nyt käsissä yksi HD ja poismennen isän lapsilla ei ole sitten minkäänlaista kokemusta harrikoista.

Liitän tähän muutaman kuvan, jos kuvista joku osaisi päätellä mikä malli, onko modattu paljonkin ja mikä olisi mahdollinen arvo perunkirjoituksiin merkittäväksi. Tai mikä olisi mahdollinen realistinen myyntihinta. HD on periaatteessa myös myynnissä, jos kiinnostusta löytyy, niin yksityisviestiä tätä kautta vaan.

Ainoat tiedot mitä tähän asti on saatu kaivettua esiin on: FLFRC 1600 vm. 08, ajettu 84000km

Kuva

Kuva
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1673
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Ensinäkin, osanottoni.

Onkohan merkintä FLFRC oikein? En ole Road King-asiantuntija, mutta pyörä näyttää Road King Classic FHLRC-mallilta (pinnapyörät, kovat laukut...). Merkintä pitäisi löytyä rekisteriotteesta.

Yksi tapa on katsoa nettikauppoista hintoja ja arvuutella niistä (pikaisesti 10.000 ... 14.000 e?). Kuvissa pyörä näyttää oikeinkin hyväkuntoiselta ja muutostöitä ei näytä olevan ainakaan niin että olisi mitään "pilattu"! Toisaalta ei näissä joku kromattu lisätavarateline tunnu hinnassa ollenkaan, ei niitä juuri lasketa jollei ole ihan ekstrajuttuja ja paljon, eikä niistäkään saa yleensä koskaan takaisin itse sijoittamaansa hintaa. Laukkujen ympärillä olevat kromatut suojaraudat voivat olla lisätarvike en tiedä, mutta näillä ei ole hinnallisesti siis merkitystä olipa miten päin vaan.

Sitä en tiedä, oliko tämä jo alun perin 103" (1700 cc) niin kuin kytkinkopassa lukee, vai onko alkuperäinen 96" eli 1600 cc. Jos rekisteriotteessa lukee 1600 cc niin silloin omistaja on varmaan suurennuttanut moottorin 103" (ja vaihtanut kannen niin että siinä lukee 103), jonka vuoksi voi saada hintaa hiukan lisää tai pyörän ainakin helpommin kapaksi!

Mutta joku täällä foorumilla varmaan osaa arvata/arvioida pyörän arvoa paremmin, malttakaa hetki.

Luulisin että esim. V-Twin Cityn toverit auttavat kyllä määrittelyssä, ihan kuvien ja kilometrimäärien perusteella, yhteystiedot alla, hehän saattavat pyörän jopa tuntea. Perunkirjoituksen kannalta on hyvä, jos saa arvomäärityksen oikeasti liikkeen allekirjoituksella varustettuna, on ikään kuin uskottavampi. Joskin ei näiden arvoja kait perunkirjoissa niin kovin kyseenalaistella.

Turku
Juha Kurila
010 3273 184, 050 3721 874
Antti-Ville Vehviläinen
010 3273 183, 050 3724 334

Loimaa
Ville Hongisto
020 7436 829, 040 1867 759
HD perikunta
Viestit: 3
Liittynyt: 15:27 14.12.2018.

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja HD perikunta »

Kiitosta vastauksesta, pyörä on alunperin Loimaan v-Twin Citystä hankittu ja heidän kanssaan on jo jonkin verran keskusteluja käyty. Toimivat esim. hyvin mallikkaasti kun ottivat palautuksena juuri tilatut uudet osat joita ei oltu edes paketeista avattu. Toisen perikunnan jäsenen kanssa on Loimaalla käyty keskusteluja josko he ostaisivat pyörän, mutta kaikki osapuolet ymmärtävät että liike ei ehkä ole yli-innostunut ostaja pyörälle, tai sitten hinta pitää olla reilun alhaalla.

Todelliset tiedot on tällä hetkellä juuri hieman hakusessa, koska paperista rekisteriotetta ei ole löytynyt ja Trafin tietojärjestelmät tällä hetkellä pois käytöstä sen ajokorttirekisteri -sotkun takia :roll: ...viikonloppuna käydään taas papereita lisää läpi.

Meillä näyttää tällä hetkellä siltä ettei asialla kait ole vielä hirveä kiire. Selvitellään tässä vaihtoehtoja. Tiedä vaikka itse kaivan ajohanskat naftaliinista (viimeksi ajanut vuonna 1993, pyöränä Honda VN750 :) ) ja vien kesällä vaimon reissuun isävainaataan muistelemaan.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2200
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Siistikuntoinen pyörä, ensimmäisenä omaan silmään pisti tuo että etuvilkut on erilaiset kuin takavilkut. Johtunee joko siitä että edessä ei alunperin ole ollut lisävaloja, tai sitten on takaa haluttu tehdä vähän siromman näköiseksi. Veikkaisin ensimmäistä, sillä pyörää on varusteltu jälkikäteen, muistaakseni noita keulan tuulenohjaimia ei ole tehtaalta saanut? Voin muistaa väärinkin. Tuo pleksi on melko matala eikä välttämättä orkkis mutta silläpä ei ole rahalliseen arvoon mitään väliä. Kaatumarautakaan ei ihan peruskauralta näyttäisi.

Nostaisin ehkä tuota Urpon hinta-arviota parilla tonnilla ylöspäin eli 12-16, mutta alan ammattilaisen mielipide voi olla paras tässä tapauksessa. Kaikki rekisteritiedot saat esim. autorekisteri.fi sivustolta, maksaa vitosen joten jos ei mitään muuta tietoa saa niin ainakin jotain.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Malli on kai FLHRC joka on 96" koneella .
Jos olisi poliisimalli, olisi FLHP ja silloin 103" tehtaalta, mutta tuo on suurennettu tai sitten vain lätkä vaihdettu.
Kilometrimittarikin kertoisi sen, että luultavasti täällä myyty uutena.
Jos pyörää on huollatettu jossakin H-D liikkeessä, silloin heillä on varmasti jonkinlainen käsitys hinnastakin. Huoltohistoria löytyy myös huoltoliikkeen tietokoneelta.

edit. Kirjoiteltiin näköjään ristiin ja osto- ja luultavasti huoltopaikka onkin jo tiedossa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

HD perikunta kirjoitti: 17:50 14.12.2018.
Meillä näyttää tällä hetkellä siltä ettei asialla kait ole vielä hirveä kiire. Selvitellään tässä vaihtoehtoja. Tiedä vaikka itse kaivan ajohanskat naftaliinista (viimeksi ajanut vuonna 1993, pyöränä Honda VN750 :) ) ja vien kesällä vaimon reissuun isävainaataan muistelemaan.
Tämä on varmasti hyvä suunnitelma. Pyörä on ensikertalaiselle hieman raskaan oloinen, mutta erittäin helppo ja yksinkertainen käsitellä. Jos ei ole pakko heti myydä, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:07 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
isoajoe
Viestit: 131
Liittynyt: 22:14 02.06.2012.
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja isoajoe »

Pyörä on joo Road King Classic, FLHRCI. Lisävarusteita näyttäisi oleva matkustajan selkänoja, matkustajan astinlautojen kromikuoret, hallintalaitteiden kromikuoret, kaatumarauta, tuuliohjaimet. Etuvilkut luultavasti vaihtunut suurempiin ku laitettu lisävalot... Lisäksi siinä näyttäisi olevan Vance&hines äänenvaimentimet ja putsarikopan takana ei näytä olevan sitä muovikoppaa joten todennäköisesti ilmanputsari vaihdettu avarampaan....
Olikohan näitä saatavilla 103" koneella jo 2008...?? Vai onko suurennettu....
FLH -55 ja FXST -21.
Avatar
LeClerc
Viestit: 736
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Perunkirjoissa kannattaa käyttää sitä hintaa jonka saatte tarjottuna liikkeestä. Kaikki muu on spekulaatiota.

Sitten päätätte myyttekö pois vai lunastaako joku siihen hintaan muiston itselleen.

Ennen kuin pyörään on saatu uusi omistaja, on sen myynti hankalaa, pitkään kestävää ja kaikkuen hermoja kiristävää.

Kaikista nettimoton hinnoista voitte heti luopua. Ne ovat ns. Pyyntihintoja jota kukaan ei maksa. Kun hinta on oikea, niin se on jo myyty.

Osaanottoni.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1673
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Nyt menee jo vähän aiheesta ohi kun perunkirjoituksista minäkin puhun, anteeksi vaan. Asia on juuri noin kuten edellä todettiin. Perunkirjaan on pakko kuitenkin joku hinta saada, jopa oikea hinta, se helpottaa perinnönjakoa vaikka kuinka sopuisia olisittekin. Hinnan ei tietenkään kannata olla käypää korkeampi, varsinkaan jo perintöjen suuruuksien vuoksi joudutaan maksamaan perintöveroa. Sehän on sitten iloinen yllätys jos pyörästä myydessä saakin perunkirja-arvoa enemmän, tämä ei ajoneuvojen kyseessä ollen taida käytännössä kiinnostaa enää verottajaa.

Mallikin tuli jo riittävän tarkasti tarkennettua, siitäkään ei tarvitsisi sen enempää sanoa. Enemmänkin tämmöistä teoreettista pohdiskelua: Jännä on tuo vilkkuasia. Kun netistä 2008 ja vaikka 2009 mallien kuvia katsoo, niin näyttää olevan nuo isommat vilkut edessä, samoin Ronnier's Parts Finderissa. Lisävalothan tässä ovat edessä olleet alun perinkin. Olisiko takavilkut sitten vaihdettu sirompiin niin kuin Kiwi tuolla jo pohti, vai olikos tässä orkkiksessa rekkari takalampun yläpuolella ja sitten kun se on vaihdettu alas kun on haluttu tarakka yms., niin vaihtuivat vilkutkin? Ja ei kai tätä tosiaan 103-kokoisena ole kyllä 2008 ollut. Tyyppimerkinnästäkin 2008 putosi se viimeinen I-kirjain lopusta pois kun kaikki taisivat olla 2008 jo ruiskupelejä.

V-Twin Citystä saa tarjouksen, mutta luulisin että sieltä saisi halutessaan toki myyntihinta-arvionkin jos sellaista pyytää. Mutta perunkirjassa kannattaa siis käyttää sitä tarjoushintaa. Hintapyyntöjä voi siis esimerkiksi noista katsella:
https://www.nettimoto.com/harley-davids ... model=2188
https://www.nettimoto.com/harley-davids ... model=1874
Minun hinta-arvioni ei siis varmasti ole oikea, mutta epäilen että näinä aikoina ei 16.000 e ole kyllä helppoa tästä saada, tarjontaa näyttää olevan. (En ole hintaa painamassa alas, ei mahdu minulle tällaista talliin!)

Ja jos joku teistä päättää pyörän pitää niin tervetuloa joukkoon!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

UrpoTJ kirjoitti: 21:42 14.12.2018. Kun netistä 2008 ja vaikka 2009 mallien kuvia katsoo, niin näyttää olevan nuo isommat vilkut edessä, samoin Ronnier's Parts Finderissa. Lisävalothan tässä ovat edessä olleet alun perinkin. Olisiko takavilkut sitten vaihdettu sirompiin niin kuin Kiwi tuolla jo pohti, vai olikos tässä orkkiksessa rekkari takalampun yläpuolella ja sitten kun se on vaihdettu alas kun on haluttu tarakka yms., niin vaihtuivat vilkutkin?

Ja ei kai tätä tosiaan 103-kokoisena ole kyllä 2008 ollut.

Minun hinta-arvioni ei siis varmasti ole oikea, mutta epäilen että näinä aikoina ei 16.000 e ole kyllä helppoa tästä saada, tarjontaa näyttää olevan.

Ja jos joku teistä päättää pyörän pitää niin tervetuloa joukkoon!
Harrikan matkamallit ovat kaikki yhtä suurta FLH-perhettä, eli malli ei voi olla FLF...

Nyt kun perusasiat on yllä todettu, voi vähän spekuloida. Noissa takavilkuissa on iso ero sen mukaan, onko kilpi tyypitetty ylös vai alas. Voin olla väärässä enkä jaksa tehdä salapoliisityötä, mutta jenkkimalleissa kilpi on aina ylhäällä siellä tarakan tai boksin alla, kun se sinne mahtuu. E-tyyppihyväksytyissä on kilpi mielestäni ollut jostain asti aina alhaalla, koska täällä vain harvan maan kilvet mahtuvat ylös. Samalla myös mielestäni tuo koko takavalosysteemi muuttui antamaan kilpivalon alas ja siihen kuuluvat pienet vikut.

Etuvilkut lisävalojen kanssa muuttuivat vasta 2014 erilaisiin kiinnikkeisiin, se perinteinen rauta pysyi 2013 asti ja siihen kuuluvat isot vilkut.

Noita on sinänsä helppo vaihdella eikä sillä ole hintaan merkitystä.

Koneen mahdollisen muutoksen tietävät varmasti V-Twin Cityssä, jos se on muutettu, niin miksei sekin olisi heillä tehty. Ilmanputsari vaikuttaisi olevan orggiskantinen 96, mutta takaa varmaankin vapaasti hengittävä. Jos koko pata olisi muutettu 103, niin miksei sitä putsarin kannen koristerinkulaa myös. Veikkaisin siis ihan vakiokoneeksi.

Nämä todetut muutokset eivät hintaan vaikuta käytännössä mitään.

Yhtä kaikki, perunkirjaat saat ostotarjousarvion ja se kannattaa pyytää esim. H-Sunrisestä, hehän ostavat pyöriä koko ajan. Ottavat niitä myös myyntitiliin, jos ei kauppaa synny suoraan. Veikkaan, että heidän ostohintansa on 7-8000 eur ja nopeasti myyntiin hintaan 11900, koska kilometrejä on jo suht' paljon. Eli turha papereihin on mitään yli kymppitonnia merkitä verottajan iloksi.

Viimeinen ja paras neuvoni on, että pidä itse! Kerran pyörätaustaa on, niin tästä sitä kannattaa jatkaa ja vaalia isän muistoa samalla. Ei sitä myydä kannata. Liity H-DCF:n ja saat kaupan päälle kaveripiirin, halusit tai et :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja jty »

Olettaen että kyseessä todell 2008-malli, niin pyörä on FLHRC 96” Road King Classic. Mulla on sama ja sama vuosimalli. Tärkeimmät tuolla jo tulleetkin, sen verran tarkennan että etuvalaistus ja vilkut on originaalit, taakse vaihdettu kapeammat vilkut (suomi ja usa malleissa on kummassakin leveämmä, niissä kilpiteline vain on eri paikassa)) ja laukkujen ympärille laitettu jälkeenpäin nuo FLHRCI raudat, matkustajan selkänoja, matalampi pleksi jossa toi laukku, kaatumaraudat vaihdettu kromitilpehööriä ja avarammat pakoputket.
Silmiinpistvintä kuitenkin on että enskakopassa lukee 103 eli joko siihen on vaihdettu kone uudemmasta tai sit vaan toi pelkkä enskan kansi feikkinä.
Saattaa kyllä olla että on uudempi vuosimalli tän vuosikymmmenen puolelta, sen saa parhaiten selvillenrunkonumerosta
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
HD perikunta
Viestit: 3
Liittynyt: 15:27 14.12.2018.

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja HD perikunta »

Kiitoksia kaikille vastauksista ja vinkeistä, palaan tähän topicciin Joulunpyhinä päivittelemään tietoja ja kertomaan löytyikö siivouksessa pyörään lisädokumentteja.
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja jty »

jty kirjoitti: 17:45 16.12.2018. Olettaen että kyseessä todell 2008-malli, niin pyörä on FLHRC 96” Road King Classic. Mulla on sama ja sama vuosimalli. Tärkeimmät tuolla jo tulleetkin, sen verran tarkennan että etuvalaistus ja vilkut on originaalit, taakse vaihdettu kapeammat vilkut (suomi ja usa malleissa on kummassakin leveämmä, niissä kilpiteline vain on eri paikassa)) ja laukkujen ympärille laitettu jälkeenpäin nuo FLHRCI raudat, matkustajan selkänoja, matalampi pleksi jossa toi laukku, kaatumaraudat vaihdettu kromitilpehööriä ja avarammat pakoputket.
Silmiinpistvintä kuitenkin on että enskakopassa lukee 103 eli joko siihen on vaihdettu kone uudemmasta tai sit vaan toi pelkkä enskan kansi feikkinä.
Saattaa kyllä olla että on uudempi vuosimalli tän vuosikymmmenen puolelta, sen saa parhaiten selvillenrunkonumerosta
Tarkennetaan tätä vielä että kannattaa siis katsoa runkonumero (VIN) sekä moottorista että rungosta. Jos on eri niin koko moottori vaihdettu. Rungossa se on ohjausakselista alas lähtevässä runkoputkessa vasemmalla ja moottorissa vasemmalla vaihdepolkimesta lähtevän tangon takana. Numero alkaa 1HD

Spekuloinpa vielä sen verran että näyttäis olevan öljynlauhdutinkin asennettu joten villi veikkaus että kone vois olla enemmänkin laitettu.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Apua mallin tunnistamiseen ja arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Miten niin koko kone vaihdettu, tuohan tulee pelkällä bigbore-hommalla.
Sama kone policessa, mutta isommilla pytyillä 103. Poliisin pyörissä aina taviksia suurempi kone.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin