UrpoTJ kirjoitti: 21:42 14.12.2018. Kun netistä 2008 ja vaikka 2009 mallien kuvia katsoo, niin näyttää olevan nuo isommat vilkut edessä, samoin Ronnier's Parts Finderissa. Lisävalothan tässä ovat edessä olleet alun perinkin. Olisiko takavilkut sitten vaihdettu sirompiin niin kuin Kiwi tuolla jo pohti, vai olikos tässä orkkiksessa rekkari takalampun yläpuolella ja sitten kun se on vaihdettu alas kun on haluttu tarakka yms., niin vaihtuivat vilkutkin?
Ja ei kai tätä tosiaan 103-kokoisena ole kyllä 2008 ollut.
Minun hinta-arvioni ei siis varmasti ole oikea, mutta epäilen että näinä aikoina ei 16.000 e ole kyllä helppoa tästä saada, tarjontaa näyttää olevan.
Ja jos joku teistä päättää pyörän pitää niin tervetuloa joukkoon!
Harrikan matkamallit ovat kaikki yhtä suurta FLH-perhettä, eli malli ei voi olla FLF...
Nyt kun perusasiat on yllä todettu, voi vähän spekuloida. Noissa takavilkuissa on iso ero sen mukaan, onko kilpi tyypitetty ylös vai alas. Voin olla väärässä enkä jaksa tehdä salapoliisityötä, mutta jenkkimalleissa kilpi on aina ylhäällä siellä tarakan tai boksin alla, kun se sinne mahtuu. E-tyyppihyväksytyissä on kilpi mielestäni ollut jostain asti aina alhaalla, koska täällä vain harvan maan kilvet mahtuvat ylös. Samalla myös mielestäni tuo koko takavalosysteemi muuttui antamaan kilpivalon alas ja siihen kuuluvat pienet vikut.
Etuvilkut lisävalojen kanssa muuttuivat vasta 2014 erilaisiin kiinnikkeisiin, se perinteinen rauta pysyi 2013 asti ja siihen kuuluvat isot vilkut.
Noita on sinänsä helppo vaihdella eikä sillä ole hintaan merkitystä.
Koneen mahdollisen muutoksen tietävät varmasti V-Twin Cityssä, jos se on muutettu, niin miksei sekin olisi heillä tehty. Ilmanputsari vaikuttaisi olevan orggiskantinen 96, mutta takaa varmaankin vapaasti hengittävä. Jos koko pata olisi muutettu 103, niin miksei sitä putsarin kannen koristerinkulaa myös. Veikkaisin siis ihan vakiokoneeksi.
Nämä todetut muutokset eivät hintaan vaikuta käytännössä mitään.
Yhtä kaikki, perunkirjaat saat ostotarjousarvion ja se kannattaa pyytää esim. H-Sunrisestä, hehän ostavat pyöriä koko ajan. Ottavat niitä myös myyntitiliin, jos ei kauppaa synny suoraan. Veikkaan, että heidän ostohintansa on 7-8000 eur ja nopeasti myyntiin hintaan 11900, koska kilometrejä on jo suht' paljon. Eli turha papereihin on mitään yli kymppitonnia merkitä verottajan iloksi.
Viimeinen ja paras neuvoni on, että pidä itse! Kerran pyörätaustaa on, niin tästä sitä kannattaa jatkaa ja vaalia isän muistoa samalla. Ei sitä myydä kannata. Liity H-DCF:n ja saat kaupan päälle kaveripiirin, halusit tai et 