Tiedon tarvis

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

x

Viesti Kirjoittaja x »

TAAS tästäkin tuli kiillotus topicci :evil:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mitäs vikaa siinä on 8O :?: :?: :?:
Hauskaa lukea kun porukat hinkkaa käsin hikipäissään jollain hiomapaperilla ja tahnalla kikkareitaan kun ollaan niin omatoimisia että :twisted:
rami

Mistä

Viesti Kirjoittaja rami »

Mistä saa kunnollisia, siis isoja lumppulaikkoja kun olen tekemässä masiinaa vanhasta sähkömoottorista ja taajuusmuuttajasta. Siis ei mitään porakoneisiin laitettavia.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jätetään nuo vieraat trollit ihan omaan arvoonsa ja takaisin aiheeseen...

Hiomiseen ja kiillottamiseen tarvittavia tuotteita saa ainakin A. Palojoelta http://www.a-palojoki.fi/index.php?headID=4.

Kyllä vieraatkin sitten kyselevät että mistä olet saanut kiiltävää pintaa kun ralleissa tulevat pyörääsi ihastelemaan... tai anteeksi - kysyvät että mistä kataloogista noita saa tilata ja kuka ne on ruuvannut paikoilleen...
Vieras

Hemuli! Taitaa olla niin että itse tulet ihastelemaan ammattimiehen kiillottamaa rosteria, alumiinia, tai viimeisenpäälle kromattua osaa ja kyselemään missä nuo on teetetty :wink:
Ei kannata aina tyrkyttää sitä omaa (oikeaa??) menetelmää, luepa vaikka naisnäkökulmaa: Minna&Fatboyn kommentit. Asiaa!
On tässä muutakin rakentelua yllin kyllin kuin hinkata puolikilltäväksi jotain kikkaroita....

Terv. Trolli :lol:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ihan vaan potut pottuina...

Ja tiedoksi vaan että kiillotan pyörässäni olevat osat itse mutta olen myös käyttänyt ammattikiillottajan palveluita. Erona on lähinnä työhön käytetty aika. Joskus on aikaa hinkkaamiseen, joskus taas täytyy ulkoistaa töitä ajanpuutteen vuoksi. Tervetuloa ensi kesänä tarkistamaan työn laatua pannun lohkoista.

Älkääkä aina ottako hernettä venttiiliin kun jotain täällä kirjoitan. En ole koskaan väittänyt että oma tapani tehdä asioita on ainoa oikea. Jos jotakuta nyt näköjään ärsyttää että olen paljon äänessä niin voi-voi...
Viimeksi muokannut hemuli, 19:01 11.01.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Anonymous kirjoitti:Hemuli! Taitaa olla niin että itse tulet ihastelemaan ammattimiehen kiillottamaa rosteria, alumiinia, tai viimeisenpäälle kromattua osaa ja kyselemään missä nuo on teetetty :wink:
Ei kannata aina tyrkyttää sitä omaa (oikeaa??) menetelmää, luepa vaikka naisnäkökulmaa: Minna&Fatboyn kommentit. Asiaa!
On tässä muutakin rakentelua yllin kyllin kuin hinkata puolikilltäväksi jotain kikkaroita....
Ja sanoin myös että kukin tekee tyylillään. Kyllä Hemulikin tuntuu ehtivän nikkaroida aika paljon kaikenlaista kiillotuksen lomassa (jopa opastamaan heitä, jotka opastusta pyytävät) 8)
Eikös tärkeintä ole kuitenkin se, että itse tykkää?

Ja jos nää "lämpöset" jatkuu niin päästään kohta muutenkin kiillottaan kun tulee hoppu baanalle! :lol:
hlyytine
Viesti:

Re: Mistä

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

rami kirjoitti:Mistä saa kunnollisia, siis isoja lumppulaikkoja kun olen tekemässä masiinaa vanhasta sähkömoottorista ja taajuusmuuttajasta.
Tuollaista olen itsekin mietiskellyt. Miten ison säätövälin luulet saavan aikaan moottorin pyörintänopeuteen?
rami

Pyörintänopeus...

Viesti Kirjoittaja rami »

Kiitos tiedosta Hemuli.

Saahan sen menemään kuin lujaa tahtoo. 0-300 Hz.
Laikka vain lentää seinään ja suurella nopeudella syö hiottavaa kappaletta liian ahnaasti, (kaveri kiillotteli huolimattomuuttaan BUCH moottoripyörän sivukopasta tekstit pois...) Jotain 5 Hz--- olisi 6 napaisella moottorilla 100 rpm jolloin moottori ei vielä kamalasti lämpene ja vääntö riittää. Käytän 1-vaiheisella syötöllä olevaa pientä, 0,37 kW taajuusmuuttajaa niin sitä voi käyttää normaalista pistorasiasta. siitä tulee sellainen siirrettävä paketti, muutaman kilon painaa ja puristimella pöytään kiinnitettävä. Noita taajuusmuuttajia aina joskus jää nurkkiin.

Nollasta lähdetään ja ylärajana on ahneus.....
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

Taitaa olla niin että itse tulet ihastelemaan ammattimiehen kiillottamaa rosteria, alumiinia, tai viimeisenpäälle kromattua osaa ja kyselemään missä nuo on teetetty
pistäs vielä firmas yhteystiedot kehiin :twisted:
ammattilaisten aineilla,laikoilla&ohjeilla pärjää porakoneellakin pitkälle kuka tahansa...
Vieras

Olenko koskaan maininnut että H.Potterin mainitsema firma olisi MINUN :?:
Heitä ite porakonetietos kehiin.. jos kehtaat :twisted:
X

-

Viesti Kirjoittaja X »

Herneen pois imuvenasta, tarkotin vaan että käyttäkää sitä HAKU toimintoa :!:

Foorumi Aiheet Kirjoittaja Vastaukset Luettu Viimeinen viesti
TechBoard Farecla/Autosol, mistä fat-bob tms. ?
jhra 11 598 10:03 26.08.2004.
Mastodontti
TechBoard moottorin "posket"
kallio 8 693 19:43 02.04.2004.
Jorke
TechBoard Alumiinin kiillotus
[ Siirry sivulle: 1, 2 ] souweli 17 1012 20:27 01.02.2004.
JaV
TechBoard Vielä hiukan alumiinin hinkkaamisesta...
proxar 12 920 19:59 21.02.2003.
hemuli
TechBoard Takajarrusatulan kiilloitus
Pertti 7 514 07:41 07.02.2003.
Vieras
TechBoard rosterin käsittely
häly 7 538 19:30 24.01.2003.
Jake
TechBoard Miten musta väri pois kahvoista
Mopopoika 5 382 07:20 04.11.2002.
Mr. Crowley
Harley Potter

Olenko koskaan maininnut että H.Potterin mainitsema firma olisi MINUN
Heitä ite porakonetietos kehiin.. jos kehtaat
ka no enpä kehtoo...osta kiiltos rahalla vaan 8)
Vieras

Saakos Potterin tarvikkeita ja välineitä jostain ilmaiseks, hä :?:
Kyllä laadusta voi maksaakin :wink:
Harley Potter

Saakos Potterin tarvikkeita ja välineitä jostain ilmaiseks, hä
Kyllä laadusta voi maksaakin
no mikäpä se täysin ilmasta ois.sisal/puuvillalaikka+esik/loppukiillotusvaha yht.noin 20-30e ja riittää isältä pojalle.laadusta tottakai kannattaa maksaa jos ei itte osaa tahi viitti nysvätä.

mikäs on ammattimiehen taksa esim.hemulin pannun lohkoille?
Vastaa Viestiin