Homma etenee. Mun mielestä liian hitaasti. Mutta eteenpäin sano mummo lumessa.
Itse pääsin mopon sarviin jo 13-vuotiaana broidin vanhalla Oglaendilla. Vähän ihmettelin itsekin kyllä, että mikseivät vanhemmat puutu siihen mitenkään
Tästä nyt hieman omakohtaista kokemusta tältä viikolta. Ajoin juuri pidemmän lenkin 2010 mallin matkalehmällä. Lähtiessä oli 11000 mailia ajettu, renkaat toki alkuperäiset 09-vuodelta, eli liki 10 vuotta ikää.Veijo Esso kirjoitti: 21:18 15.08.2018.saattaa hyvinkin päästä toiselle vuosikymmenelle. Sitten on varmasti niin kovettunut, ettei käytännössä voi kulua enää ajamalla.
Tähän en ota sen enempää kantaa, kuin siltä osin, että työhöni liittyvässä asiassa olen seurannut 18-vuotta erään koneen osanJoe Cool kirjoitti: 19:45 04.09.2018.Kyllä siinä asvaltilla on täytynyt olla öljyä/naftaa/hiekkaa/pölynsidonta-ainetta tai mitä hyvänsä kitkaa pienentävää. Ei se 5 vuotta vanha rengas kertakaikkiaan voi aiheuttaa sitä, että kakkosella sutii näillä painolla ja tehoilla. Minulla on '86 softailissa vuoden 2000 H-D Dunlop renkaat alla, koska pyörä seisoi 15 vuotta edelleisellä omistajalla. Kerran on tänä kesänä rengas sutinut 1500 km ajossa, kun koko kaista oli tietyön takia jossain harmaassa liemessä 50 m matkan. Muuten ei sateessa eikä helteessä.pp99 kirjoitti: 22:23 15.08.2018. Omat HD-renkaat täyttivät juuri viisi vuotta ja sateen jälkeisellä
asfaltilla, joka oli lähes kuiva, sain liikennevaloista pyörän
sutimaan pelkällä kaasun käytöllä vielä kakkosvaihteellla, eli
en tule ajamaan "polvi maassa" näillä renkailla.
Jos ne ovat asentaneet niihin vanhaa varastoa olevat renkaat ikäänkuin antamaan luvattua tehokkuuden tunnettaPekka L kirjoitti: 21:59 08.09.2018.Nimittäin kostealla asfaltilla Milwaukee-8 kyllä sutii kakkosella, pelkällä kaasulla!![]()
Jep, tytärtä kun opetin opetusluvalla kevarikorttiin muinoin, niin ensimmäisiä opetuksia oli se maalausten välttäminen. Oli vielä hyvin muistissa se kaverin kolhu. Tyttärellä sitten inssiajo sattui kovaan sateeseen ja inssi kehui vielä ajon jälkeen, että tosin hyvin väistelit ajoratamaalaukset-Harikka- kirjoitti: 10:22 09.09.2018. Alottelevien paikkerittarien/paikkereitten on hyvä ottaa tääki huomioo, ei oo tainnu tulla aikasemmi esille![]()
Satteella suojatiemaalaukset on tosi liukkaita![]()
Monesti auttaa kun pitää visiiriä muutaman millin auki alalaidasta.........Sari S kirjoitti: 18:09 09.09.2018.
Kypärän visiirin huurtuminen on kyllä ongelma kostealla kelillä, joita on näin syksyllä runsaasti, vaikkei vettä sadakaan. En tiedä, olisko mun oma kypärä parempi. Olen kuljetusteknisistä syistä ajellut autokoulun kypärällä ja sen visiiri kyllä huurtuu herkästi aika lailla pahasti. Ei tarvii kuin vähän lämmintä ilmaa hönkiä, niin on ruutu sumeana.