Vai olisiko parempi teettää/ostaa uudet??
Etupumppujen oikaisu?
Etupumppujen oikaisu?
Niin tuli tossa hankittua upside down keula joka on kolaroitu, liukuputket on vähän taipuneet olen kyllä kuullut että niitä pystyy oikomaan, onko kenelläkään tietoa että kannattaako ja missä on lähin paikka joka oikaisisi??
Korteni kekoon
Jos nyt mietitään asiaa vähän tarkemmin niin......
-tuskinpa niitä putkia saadaan oikaisemalla niin suoraksi kun ovat olleet tehtaalta tullessa mikä sitten aiheuttaa öljyvuotoja, stefojen ja muiden luisto-osien epänormaalia kulumista. En minä ainakaan ajaisi metriäkään tuolla tavalla korjatuilla putkilla koska jo putkien oikaisu saattaa aiheuttaa muutoksia materiaalissa mikä voi johtaa pahimmillaan putken katkeamiseen pahassa paikassa.
Tämä nyt tietysti oli minun henkilökohtainen mielipide......
Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Jos nyt mietitään asiaa vähän tarkemmin niin......
-tuskinpa niitä putkia saadaan oikaisemalla niin suoraksi kun ovat olleet tehtaalta tullessa mikä sitten aiheuttaa öljyvuotoja, stefojen ja muiden luisto-osien epänormaalia kulumista. En minä ainakaan ajaisi metriäkään tuolla tavalla korjatuilla putkilla koska jo putkien oikaisu saattaa aiheuttaa muutoksia materiaalissa mikä voi johtaa pahimmillaan putken katkeamiseen pahassa paikassa.
Tämä nyt tietysti oli minun henkilökohtainen mielipide......
Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Mielestäni HD:n omassa korjauskäsikirjassa (joka nyt on tallilla) on ohje miten putket oikaistaan - tarkistan muistikuvani ja palaan huomenna asiaan..........
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikaisu tapahtuu hydrauliprässillä niin, että putki tuetaan päistään siten että mutkakohta roikkuu ilmassa. Kun putkea taivutetaan puristimella suoraksi, pitää se itse asiassa puristaa vähän yli koska se palautuu takaisin. Voi vaatia useamman puristuskerran ja putken ympäri pyöräyttämisen että se viimein on suora.
Jotain akseleita olen tuolla tavalla aikoinaan suoristanut.
Jotain akseleita olen tuolla tavalla aikoinaan suoristanut.
oikaisu
Taitaa olla vaikea saada oikaistuksi niin että keula vielä toimiikin. Perinteisen keulan putket taipuu aina alakolmion juuresta, jossa pieni lommo ei haittaa vaikka jääkin. Upsaidin alaputki taipuu luultavasti aina siitä osasta joka menee joustossa sisään, enkä usko että sellaista oikojaa löytyy joka saa putken täysin pyöreäksi.
Juuri noin oli korjauskäsikirjassa kuvien kera kerrottu.hemuli kirjoitti:Oikaisu tapahtuu hydrauliprässillä niin, että putki tuetaan päistään siten että mutkakohta roikkuu ilmassa. Kun putkea taivutetaan puristimella suoraksi, pitää se itse asiassa puristaa vähän yli koska se palautuu takaisin. Voi vaatia useamman puristuskerran ja putken ympäri pyöräyttämisen että se viimein on suora.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;