Chopper Kits

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Kaasi

Chopper Kits

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Tästä on ollut joskus juttua ennenkin. Ennenkuin kukaan haukkuu systeemiä pystyyn tuntematta sitä, niin onko kellään henkilökohtaista kokemusta tällaisista kiteistä. Kiinnostaisi tietää että miten toimii todellisuudessa?
http://www.seegercycle.com/cgi-bin/prod ... tegoryOpts
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei kai noissa mitään muuta vikaa ole kuin että ne on karmean näköiset...

Pikaisella lukemisella en huomannut oliko noissa kulmaa muutettu kappaleiden osalta ollenkaan vai kohdistuiko koko muutos ohjausakselin kulmaan. Äkkiseltään kyllä näyttäisi että ala t-kappaleessa keulaputkien "offset" ohjausakseliin nähden olisi isompi kuin yläkappaleessa - sen perusteella kappaleissakin olisi kulmaa.

Onhan tämä helppo vaihtoehto koko pyörän purkamiselle ja rungon pilkkomiselle, varsinkaan jos ei ole mahdollisuuksia kumpaankaan. Ja onhan se ainakin Suomessa hyvä ettei vaan mennä "pilaamaan" alkuperäistä runkoa muuttamalla sitä. Täällä kun jostain kumman syystä arvostetaan alkuperäistä "räpeltämätöntä" laitetta enemmän kuin hyvin rakennettua kustomia/chopperia.

Puistattaa... :twisted:
Viimeksi muokannut hemuli, 17:27 05.01.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
panshovel54
Viesti:

Chopper Kits

Viesti Kirjoittaja panshovel54 »

Mulla on tuollainen keula Saksasta tuodussa laitteessa. Kaunishan se ei ole, mutta hyvin on tuntunut toimivan. 8000km viime kesänä tuollaisella ajoin eikä ole moitteen sanaa.

Arska
No5

keulasta

Viesti Kirjoittaja No5 »

Mulla on nyt ollut moinen kiinni vuoden, 11000 on tullut sillä ajettua ja hyvin pelittää. Pitkäkeulaa halusin kokeilla, mutta hitsaustaitoja ei ole siunaantunut, joten hommasin tuollasen bolt-on keulan.
Helppo asentaa itse, hyvät ohjeet tuli mukana ja Tüv-paperit, joten ei katsastussetäkään mutissut. FXST:n akseliväliksi tuli tolla virityksellä 198. www.chopperkit.com on eu-aluella oleva tytäryhtiö. Saksassa lienee chopperzubehör niminen firma, josta tää on lähtösin. Saksassa kun ei kuulemma saa runkoa muutella, niin gunther keksi tällasen.
Aika aikaa kutakin. Jos jostain löytyis käypänen sivuvaunu, vois vaihtaa orkkiskeulan takas. Sais perheenlisäyksenkin kyytiin.
kaipa tää tästä...
Kaasi

Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Hemulin viestejä lukeneena vastauksen kyllä arvasin :lol: . Kyllä minustakin hyvin tehty runkomuutos aina kitin voittaa, mutta kaikkia mahdollisuuksia tulee ihmetellä. Kitillä ei ole paljoakaan hintaeroa runkomuutokseen ja uuteen keulaan - riippuen tietenkin mitä itse tekee ja millaisen keulan haluaa, eli hinta ei tässä kyllä ratkaise mitään. Paitsi ehkä sen ettei tule tehtyä mitään :evil:
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse asiassa olen ilmeisesti tulossa vanhaksi ja suvaitsevaiseksi kun en enää teilannut noita suoralta kädeltä (vrt. aiempi keskustelu samasta aiheesta... 8) ). Kuten sanottua - vaihtoehto se on tuokin.
Thomas

Viesti Kirjoittaja Thomas »

hemuli kirjoitti:Itse asiassa olen ilmeisesti tulossa vanhaksi ja suvaitsevaiseksi kun en enää teilannut noita suoralta kädeltä (vrt. aiempi keskustelu samasta aiheesta... 8) ). Kuten sanottua - vaihtoehto se on tuokin.
Ensimmäisen kerran kun netissä tuohon Seegerin kittiin törmäsin, itsekin vannoin käsi syrämmellä että pysyn hyvin kaukana sekä itse tuotteesta että siihen liittyvistä keskusteluista... mutta onhan noita harmaita karvoja jo ollut naamassakin sen verran pitkään että eiköhän voisi yhden linkin aiheesta heittää:

Bolt on Chopper- part deux

Tuolta löytyy reilun 7 min kotivideo, jossa näytetään asennusvaiheita tuosta kitistä. Tuossa näyttäisi yläosa liikkuvan pallonivelen päässä, vai onkohan videossa vielä momentit kiristämättä kuntoon. Ja alaosaan tulee laakerikupin paikkaan kiinni kiinteästi kappale, joka siirtää varsinaisen akselilinjan pari tuumaa(?) eteenpäin...

Tulee vaan mieleeni, etten muista lukeneeni/kuulleeni kokemuksia vaikkapa 10-20tkm:n ajon jälkeen - onko yhtä hyvä ajettava kuin on tyylikäskin ja kestääkö osat oikeaa käyttöä, vai onko vain ride-around-the-block käyttöön...

-Thomas
No5

vaihtoehto se on tämäkin

Viesti Kirjoittaja No5 »

Ylä t-kappale on pallonivelellä, alempi t-kappale tulee kiinnityspalikalla 1,5 tuumaa eteenpäin emäputkesta. 11 tuhatta takana, edelleen se pysyy kiinni. :) Ala t-kappale on pitempi kuin ylempi, joten ohjauslaakerilinjaa on muutettu ja paloilla lisää. Lopputulos on tuo +13 astetta.
Mainostivat, että jättö ei alkuperäisestä muutu, elikkä ei ajettavuuskaan pahemmin. 6 tuhatta ajelin tällä pyörällä ennen tuon bolt-on setin laittoa. Ja ihan ite ruuvasin autotallissa. En huomannut ajettavuudessa suurta eroa. Tosin tanko on melko leveä, joten sekin vaikuttanee ajon helppouteen. Huolestuneena olen tuota keksintöä katsellut vähän väliä, mutta kiinni on pysynyt.
Noviisi kun olen näissä pyörähommissa niin tuo välttänee. Rumahan se on, kun alempi t-kappale tulee tuuman alemmas kuin alkuperäisessä ja lamppu samaten. Näyttää tyhmältä. Ehkä isommalla etulampulla saa peitettyä. :?
kaipa tää tästä...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kuten jo edellä mainittiin ulkonäkö on katsojan silmässä. Ekan kesän oli tuollainen Kyntherin tekemä viritelmä mutta kun se korjattiin tuli siitä ihan kelpo. Sportster akseli väli on kutakuinkin 183 cm ja ajettavuus kohillaan.
Tuontimopo.
rami

Hmmm??

Viesti Kirjoittaja rami »

Ei kai tuo nyt niin kamala ole (jos tuolla näyttelyssä olevassa on sellainen 2003 Bolt-on ??) jos tulevaisuudessa on halua palauttaa pyörä joskus alkuperäiseksi. Eipä vaadi kaikkia muita muutoksia tankin kiinnityksiin yms. Tottahan oikea chopper on se OIKEA, mutta kun en vielä tiedä mitä tahdon, ainakaan en tohdi myydä alkuperäisiä osia. Maalaukseenkin ostan toiset muiden hylkimät osat.
No5

2003 bolt-on

Viesti Kirjoittaja No5 »

Näyttelyssä oleva 2003 fxst bolt-on on tehty just tuolla chopperkitillä. Siksi se onkin nimellä custom, koska mitään ei ole pilkottu. Ja täysin bolt-on osista. Noviisi olen, enkä chopperia osaa tehdä. Ehkä opin vielä.
kaipa tää tästä...
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin