Apua ,hinausta,yöpymistä
-
ulkosuomalainen
- Viesti:
Apua ,hinausta,yöpymistä
Norjan härräkkäsivuilla löytyy tuollanen vapaa-ehtoinen palvelu,mitens meillä?
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:11 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Re: Apua ,hinausta,yöpymistä
Jos tuntee kutsumusta asiaan, moderattoripertille yksityisviestillä vinkkiä, niin pääsee listalle.-Harikka- kirjoitti:Näin Suåmessa:Apua tienpäällä, yöpaikkaa, yms. tarjolla 10.04.2013
Samalla tavalla pääsee myös listalta pois.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
ulkosuomalainen
- Viesti:
No niin olihan sellainen täälläkin,mut puusilmäni ei vain ollut nähnyt 
HD FXST Softail -84 EVO
Hieman asiaa sivuten, onko tästä kaupallisesta palvelusta kokemusta? http://webshop.falck.com/fin/tieturva-tiepalvelu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä se toimii, mutta vain yhdelle nimetylle ajoneuvolle. Ykasi tuttu on Citikkaansa sillä sekä hinauttanut että käynnistyttänyt.JiiVee kirjoitti:Hieman asiaa sivuten, onko tästä kaupallisesta palvelusta kokemusta? http://webshop.falck.com/fin/tieturva-tiepalvelu" onclick="window.open(this.href);return false;
Motonet myy Mototurvaa, jonka hoitaa ko. Falck, mutta silloin raato viedään Motonet-korjaamolle...
Saman asian ajaa Autoliiton Plus-jäsenyys, mutta toimii koko kalustolle yhdelllä maksulla. Ulkomailla ei yli 15v. vanhoille, kotimaassa kyllä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:12 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.

Falkin palveluturva on ajoneuvokohtainen.
Autoliiton turva on henkilökohtainen, joka on minusta parempi.
Olen ymmärtänyt sen niin, että auttaa vaikka 9h pikkubussiporukkaa, jos kortin haltija on mukana.
Autoliiton turva on henkilökohtainen, joka on minusta parempi.
Olen ymmärtänyt sen niin, että auttaa vaikka 9h pikkubussiporukkaa, jos kortin haltija on mukana.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
En nyt pääse kunnolla nettiin niin kysyn että onko tuo Falk niin että sinne annetaan yksi ajoneuvo jota se koskee vai voiko sinne listata kaikki kulkineensa samaan hintaan?
Tuo AL:n Plus-palvelu on hyvä, jopa niin että en oikein käsitä miten siihen voi sisältyä (eli miten kannattaa) se, että se hoitelee jatkokuljetukset ym. vaikka olisin toisen ei-AL-läisen kyydissä. Ja ilmeisesti koko sille 9 hengen porukalle.
Tuo AL:n Plus-palvelu on hyvä, jopa niin että en oikein käsitä miten siihen voi sisältyä (eli miten kannattaa) se, että se hoitelee jatkokuljetukset ym. vaikka olisin toisen ei-AL-läisen kyydissä. Ja ilmeisesti koko sille 9 hengen porukalle.
Juu ja tuon porukan poisvieminen laillisesti vaatii kaksi taksia! Mutta jos omistat 10 paikkasen linja-auton niin eipä onnistu ainakaan autoliitolta, vaikka olisit yksin liikenteessä!Pertti kirjoitti: Autoliiton turva on henkilökohtainen, joka on minusta parempi.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
-
Grasschopper1
En oikein ymmärrä, mitä järkeä näissä Autoliitoissa ja Falck:eissa on, koska vakuutus kattaa kaiken. If korvasi ulkomailla myös esim. kyytiläisen majoittumiset. Minullekin on tyrkytetty puhelimitse monta kertaa Autoliiton jäsenyyttä, mutta miksi ottaa päällekkäisiä "vakuutuksia" ja maksaa niistä?
Tietysti jos pyörässä ei ole täyskaskoa voi Falck ja Autoliitto olla hyvä juttu...mikä tulee sitten kelläkin halvemmaksi vuositasolla, jos verrataan kaiken kattavaan vakuutukseen?
Tietysti jos pyörässä ei ole täyskaskoa voi Falck ja Autoliitto olla hyvä juttu...mikä tulee sitten kelläkin halvemmaksi vuositasolla, jos verrataan kaiken kattavaan vakuutukseen?
Mukava kuulla että sinulla on ollut hyvä kokemus vakuutusyhtiön kanssa, kun vakuutusyhtiöitä yleensä aina vaan haukutaan. Osallistui OP Vakuutuskin kolarin jälkeen minun pyöräni kunnostukseen ihan kiitettävästi ja kustantaa koko ajan edelleen meikäläisenkin kuntoutusta.
Ei varmaan yleisesti voikaan sanoa kumpi on järkevämpi, hoitaako asia vakuutuksella vai AL:n Plus-jäsenyydellä. Se on tapauskohtaista ja riippuu kovin siitäkin, kuinka haluaa asioita hoitaa.
En muista palveluista tiedä, niiden etuja olisi ihan mukava tietää. Plus-jäsenyydessä on minusta hyvää se, että ei tarvitse esim. hinaustapahtumassa yhtään paperia täyttää jälkikäteenkään, se soitto ainakin minulla oli ainoa asia mitä piti tehdä. Soittokin oli helppoa kun kortista vaan luki numeron.
Plus-jäsenyyteen varmaan kallistuvat helpommin ne, joilla on monta ajoneuvoa perhekunnassa. Esim. rouvan yli 20 vuotiaassa kauppakassissa ei ole kaskoa. Jos olen kyydissä, Plus-jäsenyys hoitaa meille silloinkin matkan jatkumisen. Jäsenyys kattaa myös museopyöräni. Sekin on hyvä puoli, että Plus-jäsenyys kattaa hinaamani peräkärrynkin, vetoauton kasko ei sitä tee.
Miinuksena Plus-jäsenyydessä on se, että yli 15 vanhoja ajoneuvoja se ei ulkomailla kata. Painoraja oli kai 4000 kg, sen alle pitää ajoneuvon massan olla ja yksityisessä käytössä.
Ei varmaan yleisesti voikaan sanoa kumpi on järkevämpi, hoitaako asia vakuutuksella vai AL:n Plus-jäsenyydellä. Se on tapauskohtaista ja riippuu kovin siitäkin, kuinka haluaa asioita hoitaa.
En muista palveluista tiedä, niiden etuja olisi ihan mukava tietää. Plus-jäsenyydessä on minusta hyvää se, että ei tarvitse esim. hinaustapahtumassa yhtään paperia täyttää jälkikäteenkään, se soitto ainakin minulla oli ainoa asia mitä piti tehdä. Soittokin oli helppoa kun kortista vaan luki numeron.
Plus-jäsenyyteen varmaan kallistuvat helpommin ne, joilla on monta ajoneuvoa perhekunnassa. Esim. rouvan yli 20 vuotiaassa kauppakassissa ei ole kaskoa. Jos olen kyydissä, Plus-jäsenyys hoitaa meille silloinkin matkan jatkumisen. Jäsenyys kattaa myös museopyöräni. Sekin on hyvä puoli, että Plus-jäsenyys kattaa hinaamani peräkärrynkin, vetoauton kasko ei sitä tee.
Miinuksena Plus-jäsenyydessä on se, että yli 15 vanhoja ajoneuvoja se ei ulkomailla kata. Painoraja oli kai 4000 kg, sen alle pitää ajoneuvon massan olla ja yksityisessä käytössä.
Tuo AL:n painoraja on 3600kg sillä rajautuvat pois yli henkilö- ja pakettiautoluokan menevät ajoneuvot.
Mulla oli vanhaa tietoa, nykyään on 4000kg
Mulla oli vanhaa tietoa, nykyään on 4000kg
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
Grasschopper1
Olen varmaan ennenkin täällä asian kertonut, mutta olen joutunut kolme kertaa hakemaan korvausta If:ltä. Kaikki ovat tulleet helposti, ilman papereitten täyttämisiä. Yksi tapaus on liittynyt pyörään. Mitään muuta en joutunut tekemään, kuin vetämään allekirjoituksen hinausauton kuljettajan lomakkeeseen.UrpoTJ kirjoitti:Mukava kuulla että sinulla on ollut hyvä kokemus vakuutusyhtiön kanssa, kun vakuutusyhtiöitä yleensä aina vaan haukutaan. Osallistui OP Vakuutuskin kolarin jälkeen minun pyöräni kunnostukseen ihan kiitettävästi ja kustantaa koko ajan edelleen meikäläisenkin kuntoutusta.
Hyvää huolta pitivät If:ltä käsin. Soittelivat ja kyselivät väliaika tietoja. Tiedustelivat, onko pyörä saatu kuntoon. Kun kerroin, ettei vikaa ole vielä löytynyt, sanoivat että he voivat kustantaa tarvittaessa lentoliput Varsovasta Helsinkiin (2hlö) ja pyörä tuodaan rekalla Suomeen!
Ei kai näin toimivaa vakuutusyhtiötä voi moittia? Päinvastoin, olen antanut yhtiölle asiaankuuluvia kehuja ja positiivista palautetta.
Epäilen, ettei taida Falck eikä Autoliitto maksaa hotelleja, lentolippuja eikä pyörän siirtoa Suomeen ulkomailta?
Täytyi oikein googlata ne ehdot. Kyllä tuolla mainitaan kotiin kuljetus lentäen turistiluokassa kuljettajalle ja seuralaiselle ja hotelliyöpymisetkin. En pyörän/ajoneuvon kuskaamisesta heti huomannut, lähimmälle korjaamolle kuitenkin kuskataan ja sitten kuskille matkakulut kun hakee ajoneuvoa korjaamolta. Luulisi että tuon saisi neuvoteltua ja vaihdettua pyörän kotiinkuljetukseksikin niin ei koituisi enää toisia matkakuluja.
https://www.autoliitto.fi/plus-jasenyyd ... ujen-ehdot
Kun kerroit kuinka kävi niin hyvältä tuo kuulostaa, hieno juttu.
Mutta niin kuin sanottu, kukin miettii mitä arvostaa ja haluaa. Jos siis on monta kulkinetta niin silloin joku miettii Plus-palvelua, ja niin edespäin, eri juttuja erilaisiin tilanteisiin. Ja toisen autossa kyytiläisenä ollessa ei taida ainakaan oman auton vakuutus korvata mitään noista kuluista.
Mutta hyvä että on useita hyviä palveluja!
https://www.autoliitto.fi/plus-jasenyyd ... ujen-ehdot
Kun kerroit kuinka kävi niin hyvältä tuo kuulostaa, hieno juttu.
Mutta niin kuin sanottu, kukin miettii mitä arvostaa ja haluaa. Jos siis on monta kulkinetta niin silloin joku miettii Plus-palvelua, ja niin edespäin, eri juttuja erilaisiin tilanteisiin. Ja toisen autossa kyytiläisenä ollessa ei taida ainakaan oman auton vakuutus korvata mitään noista kuluista.
Mutta hyvä että on useita hyviä palveluja!