Avain pyöri aivan tunnottomana lukossa ympäri ja samoin siis se päällimmäinen kromiosa. Katsoin netistä ohjeita: Ameriikan foorumeilla kehotettiin pyytämään lukkoseppä paikalle. Toinen vihje oli rälläköidä lukko-osa sököksi korkin päältä. Lukkoseppää ei ollut lähistöllä eikä rälläköinti puolityhjän bensatankin ääressä oikein houkutellut.
Totesin että pienen mattoveitsen terän sai mahtumaan tankin ja korkin kromiosan väliin. Paperin pistin suojaksi ja sitten naputtelin terän muoviseen kierreosaan saakka. Siitä pari kertaa kun sai muutaman millin sitä kierreosaa pyörähtämään niin korkki aukesi helposti. (Korkki ei siis ole murtovarma, jos ei haluaisi sääliä tankin maalia niin homma kävisi hyvinkin nopeasti...)

Ajattelin jakaa tämän jos jollekin muulle tulee vastaava murhe. Amerikan foorumeilla ko. korkin lukkoa haukutaan kovinkin huonolaatuiseksi. Eli tätä korkkia ei juurikaan suositella. En vielä korkkia purkanut, luulen että sieltä on katkennut sellainen vieterijousi joka saa osien väliset kynnet tarttumaan avainta käännettäessä.
Hankin lukollisen korkin aikanaan ulkomaan reissuja ajatellen. Oikeasti ei ollut ollut mitään murheita bensarosmojen tai ilkivallan tekijöiden taholta, mutta vähän niin kuin kaiken varalta. En taida hommata uutta, olisi ollut tosi harmillinen tapaus jos tämä olisi tapahtunut esim. yöaikaan jollain pohjoisen kylmäasemalla ja tankki tyhjänä.