Terve kaikille!
Eli kyseisessä pyörässä tuli viime tankkauksella seuraavanlainen vika: tankkauksen jälkeen alkoi palaa polttoaineen varoitusvalo, mittari lakkasi toimimasta ja vilkut ei toimi. Katsoin vikakoodit ja otsikossa oleva koodi tuli esille b1004. Ei auta nollaukset yms. Olen ottanut mittariston irti ja tehnyt kaikki mahdolliset nollausliikkeet mitä olen keksinyt, ei auta. Pyörään on vaihdettu kesäkuun alussa uudemman mallin pa-anturi ja siinä yhteydessä joutui pari kertaa nollaamaan vikakoodit koska oli samoja oireita mutta nyt toissapäivään asti toiminut moitteetta. Tulisiko kellään mitään mieleen esim voiko pa-anturista mitata esim vastuksen koska tuo koodi ainakin googlettamisen perusteella tarkoittaa matalaa jännitettä pa-anturin linjassa?
Edit. Eli unohtui laittaa että kun koddit nollaa, niin kaikki mukaan lukien pa-mittari toimii muutaman sekunnin ja sitten neula putoaa ja valo syttyy
-07 Night Rod special polttoaineanturivika (B1004)
Re: -07 Night Rod special polttoaineanturivika (B1004)
Vanhanaikaista varmaan, mutta miksi vilkut ovat yhteydessä pa-mittarin anturiin.
Voisiko olla joku johto, joka on kulunut puhki/puristunut ja ottaa maihin.
Voisiko olla joku johto, joka on kulunut puhki/puristunut ja ottaa maihin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Sitä samaa ihmettelen itsekin koska ne ei ole ainakaan Clymerin korjauskäsikirjan sähkökaavion mukaan missään yhteydessä, lisäksi myöskään töötti ei toimi tuossa vikatilassa. Äsken mittasin vielä piuhat plussa ja maa on mittariston liittimeen asti kunnossa. Yritin myös mitata anturin vastusta mutta vähän paha sanoa kun ei tiedä oikeita alueita, nyt pyöri 50-150 ohmin välillä, pyörä paikallaan ja tankki 3/4 täynnä. Sinällään tuollainen heittokin on mielestäni melko iso?
Tunnen vaan -08 touringin mut luulen et mittaristo sama. Tankin anturin resistanssi on n. 30-240 ohmia mitattuna mittari irti. Mittarin sisäinen resistanssi muistaakseni 120 ohmia.
Oireet viittaavat kuitenkin siihen että järjestelmäväylä (serial data) pätkii, touringissa serial data piuha (vaaleanvihreä/raita) kulkee samoissa liittimissä kuin tankin anturi (keltainen), katso ettei ole jossain oikaria toisiinsa
Oireet viittaavat kuitenkin siihen että järjestelmäväylä (serial data) pätkii, touringissa serial data piuha (vaaleanvihreä/raita) kulkee samoissa liittimissä kuin tankin anturi (keltainen), katso ettei ole jossain oikaria toisiinsa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Olisko jossain liittimessä hapettumaa? Liittimet auki ja sähkölaitteille tarkoitettua ainetta väliin...
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
No niin, viimeisimmän viestin jälkeen kokeilin vielä kaikki piuhat ja liittimet, ei ollut oikaria ja lisäksi tsekkasin vielä että anturi saa myös virtaa (tulee takavalolta). Lisäksi Clymerin kirjasta löytyi myös vianetsintäkaavio tuohon koodin ja sen kävin läpi myös. Laitoin kaikki takaisin paikalleen (kokeilin ns. yksi kohta kerrallaa) ja alkoi toimimaan nyt on parit tankkaukset kestänyt ilman ongelmia. Siinä mielessä vittumainen ratkaisu koska kumminkaan ei löytynyt selkeää vikaa, jos ei olisi toiminut olisin tilannut uuden anturin mutta itse veikkaan että joku liitos ei toiminut niin kuin piti mutta katsotaan. Kiitos vielä kaikille jeesistä!
HD:n liittimet on ihan markan tavaraa. Mulla kolme eri sähkövikaa sen takia että liittimien naaraspuolet on niin löysiä että kontaktit pätkii. Toimii kyllä jos ei liitintä avaa ikinä mut avaappa pari kertaa. Kummatkin abs:n liittimet ja sit oem xenonin virtaliitin
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
- Veijo Esso
- Viesti:
Eikä ole yksinään näiden ongelma vaan ihan yleisesti samaa vikaa on monessa liittimessä ja muissakin vehkeissä.jty kirjoitti:HD:n liittimet on ihan markan tavaraa. Mulla kolme eri sähkövikaa sen takia että liittimien naaraspuolet on niin löysiä että kontaktit pätkii.
Molexit on siitä mukavia, että niissä pystyy pikkuisen prässäämään naarasliitintä tiukemmaksi. Vaatii toki liittimen purkamisen, mutta ei siihen monta hetkeä mene.
XL 883C -07 | FLSTF -98