Auttakaapa miestä hädässä, kauhee mopokuume iski näin kevään korvalla! Nyt sitte hormonit on sekasi ku teinipojalla ku hameet lyhenee ja rahat pakottaa tilillä.
Eli katselussa on ollu street bob ja sportterin nighsteri, molemmat n. vuosimallia 2007.
Nyt sitte tarvis järkisyitä päätökselle ku ei ite osaa tässä huumassa enää järellä miettiä. Sen 3K€ tuolla sportterilla säästäs minkä vois sijoittaa sitte varusteisii ja reissuihin mut mites nää sitte menee tämmöset maholliset vaihtohommat ja arvon säilyvyys? Jotku meinaa että ois vaikia myyä eteenpäin? Jotai muuta millä päätöstä suuntaa jos toiseen vois perustella?
Molempien mallien hinta käyttäytyy aika samalla tavalla. Aina kyseessä on myyjän ja ostajan markkinat. Minulla on ollut sekä Dyna että Sportster ja molemmissa on omat hyvät puolensa. Jos tiukkaa rahasta, niin aloittele Nightsterillä ja hankin mukava kypärä, takki ja kengät. Pyörää voi aina vaihtaa ja tulee vaihdettuakin.
Mulla oli 2008 Nightsteri 2 kesää ja sen jälkeen vaihdoin 2011 FatBobiin.
Molemmat on kyllä hyviä pyöriä, omalla tavallaan.
Oma vaihto johtui siitä että FatBobilla on mukavampi 2 päällä ajella.
Nightster riittää kyllä yksin kun ajelee, pieni tankki hiukan omasta mielestä rajoittaa.
Kannattaa koeajaa molemmat jos mahdollista ja siitä selviää kummasta enemmän tykkää...
Outo kysymys joo, mut en kysynykkää kummasta tykkään vaan siittä että onko jotain järellistä selitystä jomman kumman puolesta. Kauheesti oon nettiä selannu ja koittanu opiskella mutta lopussa aattelin kysästä kokeneemmiltaki.
Lisänä voisin tähän pistää että varmaa enimmäkseen tulis yksikseen päristeltyä ja ainakaa kovin pitkille reissuille ei oo tarkotus lähtä. Pitkä tauko ollu motorihommista ja nyt varmaa joku kriisi puskee päälle ja haluais tehä kesällä jtn muutaki ku istua terasseilla.
Lienee pitää malttaa siihen asti että tiet kuivaa että pääsee ajaan, pelottaa vaan että nuo pari sopivaa yksilöä karkaa nopeemmille...
LeClerc kirjoitti:Molempien mallien hinta käyttäytyy aika samalla tavalla. Aina kyseessä on myyjän ja ostajan markkinat. Minulla on ollut sekä Dyna että Sportster ja molemmissa on omat hyvät puolensa. Jos tiukkaa rahasta, niin aloittele Nightsterillä ja hankin mukava kypärä, takki ja kengät. Pyörää voi aina vaihtaa ja tulee vaihdettuakin.
Juuri näin olen asiaa omalla tahollani miettinyt, kaikki varusteet nimittäin pitää laittaa ja eihä tuon kans naimisiin mennä? Eihän?
Viimeksi muokannut Sviimsi, 13:25 20.03.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kummassakin pyörässä sellainen ajoasento, että ei tarvitse tehdä muutoksia sen takia? Siihenkin palaa rahaa kun vaihtaa tankoa, siirtää tappien paikkaa ja ostaa uuden penkin. 07-09 Sporstereissa ECM-boksi on penkin alla eikä ihan joka mallia pysty siihen laittamaan. Haittaa varsinkin pitkää kuskia joka haluaisi persukset mahdollisimman taakse.
Sekin kannattaa katsoa, että millaisia muutoksia pyöriin on tehty. Seppiä on monenlaisia ja jälki sen mukaista. Erityisesti sähköpuolella voi olla aika mielenkiintoisia virityksiä. Molemmissa omissa pyörissä on ollut aika "kustannustehokkaasti" tehtyjä asennuksia ja ihan merkkiliikkeessä toteutettuina.
Vaihtaessa häviää aina rahaa, mutta suhteessa moneen muuhun merkkiin HD:ssä pysyy arvo ihan kohtuullisesti.
No jos on taukoa takana, niin vedä pari vuotta Sportster. Kyllä se painoero on aika huomattava kun siirtelee yms. Kurvailuun sporster on oikein sopiva. Nyt mulla on sohva ja huomasin että lastausrampistakin loppui kantavuus
Mä oon ollut suhteessa kahteen yhtä aikaa. Street bobilla on kivempi ajaa pitkää matkaa varsinkin kun tuli laitettua astinlaudat, joiden ansiosta voi vaihdella asentoa. Mut jos tie käy kuoppaiseksi ja/tai mutkaiseksi, niin Sportsterin sukuisella kamppeella voi päästellä huolettomammin. Niissä olosuhteissa Bobin vakiohkot ajo-ominaisuudet tuntuvat loppuvan kesken. Bobin jousitus lyö helpommin pohjaan eestä ja takaa ja jos Bob on lähteäkseen alta, niin sitten mennään kun Sportsterin sukuisella vielä voi yrittää oikoa liukua. Kumpikin "ihan vakioita" mitä nyt niitä PS vietereitä on tullut laiteltua - ei ainakaan ne perus 412:t kovin kummoisia ole.
Mut mun Sportsteri ei o kumiripustettu. Enkä Bobia viittis edes ajatella turbottaa.
Omassa pyörähistoriassa on 4 sportsteria ja 2 dynaa, jos jommallakummalla pitäisi pärjätä, niin silloin se olisi dyna. Sportsteri on kiva pyörä, mutta se on helposti liian kompakti normijampalle, toki xr1200 oli melko sopiva myös tälläiselle 185-senttiselle. Dynassa on enemmän tilaa eikä se loppujenlopuksi ole paljon hullumpi ajaa kuin sporttikaan. Toki mulla on alusta, jarrut ja muuta pientä tehty, mutta niinhän kai suurimmalla osalla harrastajista.
Omien muutaman vuoden sisään tekemieni kauppojen perusteella sanoisin että kumpikaan ei juuri arvoa säilytä ja sportsterit tuntuvat olevan lähinnä pakollinen paha vaihtoa tehdessä.
Viimeksi muokannut s&s, 12:44 21.03.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt kun lähdet varusteiden hankintaan niin seuraa Tori.fi. Sieltä saa hyvään hintaan jos yhtään liikut alueella missä pääset sovittamaan. Käytettyjen varusteiden hinnat ovat vain murto-osa uusista.
Kaikkea ei tietysti löydy, mutta kun malttaa hieman odotella niin helposti säästää satasia. Ne on sitten mukava laittaa tankkiin.