vielä vakuutuksista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Grasschopper1

Re: vielä vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Eipä tuo POP: kaan mikään halpa ole. Maksan tällä hetkellä aika eurolleen 300e/vuosi täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä If:llä ja bonukset 70%.
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Grasschopper1 kirjoitti:Eipä tuo POP: kaan mikään halpa ole. Maksan tällä hetkellä aika eurolleen 300e/vuosi täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä If:llä ja bonukset 70%.
Tuo on kovin pyöräkohtainen kuten varmasti ymmärrät ja asuinpaikkakin vaikuttaa. Mulla IF:issä vain 4 kk käyttöajalla (ajan kauemmin) olisi ollut täyskasko n. 480€ vuodessa. Eli ihan hyvä hinta POP:issa ja kävin kaikki yhtiöt läpi luonnollisesti.

Vertailun vuoksi emännän Sportissa 340€ ja molemmat pyörät vuosimallia 2008 omavastuun ollessa 500€. Sporttiin paras tarjous tuli selvästi IF:istä, mutta Dynaan ei.

Eli ei kannata ihan toisten hintoja pelkästään kuunnella vaan katsoa mitä ne juuri siihen omaan pyörään ja asunpaikkaan tarjoavat.

Edit: hei oikeasti, jos kirjoitan spåra suomenkielisellä oolla niin forumi muutta sen sportsteriksi. Älkää viitsikö.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Grasschopper1

Totta turiset. Tuo seisonta ajallinen vakuutus ei tule aina välttämättä halvemmaksi. Riippuu kuinka pitkään pitää vakuutuksessa. Muistelen, että Ifilläkin pitäisi olla vähemmän, kuin 4kk liikenteessä, että tulisi halvemmaksi. Jos pitäisi vain yhden kuukauden ajossa, maksaisi n. 100e liikenne ja täyskasko ( minulle ).
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 21:11 22.01.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Peacemaker76 kirjoitti: Tuo on kovin pyöräkohtainen kuten varmasti ymmärrät ja asuinpaikkakin vaikuttaa.
Sporttiin paras tarjous tuli selvästi IF:istä, mutta Dynaan ei.

Eli ei kannata ihan toisten hintoja pelkästään kuunnella vaan katsoa mitä ne juuri siihen omaan pyörään ja asunpaikkaan tarjoavat.

spåra suomenkielisellä oolla niin forumi muutta sen sportsteriksi. Älkää viitsikö.
Taisi Smuige tuon Sportster aikoinaan junailla ;)

Mutta juuri näin, ainoastaan itse itsenään ja omille pyörilleen kysymällä eri yhtiöistä saa vertailukelpoista tietoa. Minulle 2003 Sportin maksukin oli IF:ssä liki 40% POPia kalliimpi, joten vaihtui vikkelästi. Otin ensin IF:iin, kun piti vaan saada pyörä nopeasti kilpiin ja sitten viime talven talviseisonnassa oli aikaa vertailla. Taidan olla IF:n mustalla listalla nykyään hinnoissa. Minulla kun oli siellä kaikki keskitettynä yli 20 vuotta ja jatkuviin hinnakorotuksiin hermostuneena siirsin melkein kaikki pois.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Grasschopper1

Toisaalta mietin, että mikä tuota eroa vakuutus hintoihin tekee noin paljon, kun puhutaan kuitenkin samasta yhtiöstä. Paikkakuntana esim. Salo ei varmaan ole ainakaan kalliimpi, kuin Tampere. Peacemakerin pyörä on varmaan "epäedullisempi" vakuutusta ajatellen esim. teho/ painosuhteessa, verrattuna minun lotkottimeen.

Joe Coolilla taitaa olla pyörät vakuutettuna Suomen kalleimmalla alueella :? Ja sinullakin hiukan uudempaa/ tehokkaampaa kalustoa, että siitäköhän sitä eroa sitten tulisi?

Jotainhan omistajan ikäkin vissiin hintaan vaikutti? If:llä taitaa olla eniten jyvitetty näitä hintaan vaikuttavia asioita.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Grasschopper1 kirjoitti:Toisaalta mietin, että mikä tuota eroa vakuutus hintoihin tekee noin paljon,
Paikkakuntana esim. Salo ei varmaan ole ainakaan kalliimpi, kuin Tampere. Peacemakerin pyörä on varmaan "epäedullisempi"

Joe Coolilla taitaa olla pyörät vakuutettuna Suomen kalleimmalla alueella :? Ja sinullakin hiukan uudempaa/ tehokkaampaa kalustoa, että siitäköhän sitä eroa sitten tulisi?

Jotainhan omistajan ikäkin vissiin hintaan vaikutti? If:llä taitaa olla eniten jyvitetty näitä hintaan vaikuttavia asioita.
Joo, kaikki nämä vaikuttavat ja vielä ties mikä, kuten nimim. Lassi kerran totesi, silmien värikin ;) Nämä ovat tosi outoja juttuja ja tilastoista vedetään kaikenlaista heidän riskianalyyseihinsa. Helsinki on kallein paikka kotipaikkana, se on selvä. Vaikka itsekin ajan vähiten Helsingissä. Talli on Vantaan puolella ja matka suuntautuu yleensä Kehä III ja sen ulkopuolelle.

Minulla oli toissa kesänä ystäväni Virago myynnissä ja silloin soitin IF:iin ja kysyin vakuutusta. Pyörä kun oli seisonnassa ja mietin, että jos ottaisin sen myyntiin omiin nimiini. Vm. 2000 250 cc Viragolla oli kalliimpi vakuutus, kuin 2003 883 Sporsterilla. Ja sitten esim. 1992 Virago oli noin 40% halvempi, kuin täysin sama pyörä 2000. Ja puhuttiin siis liikennevakuutuksesta, jolloin pyörän iällä ja sitä kautta mahd. arvolla ei olisi mitään merkitystä.IF:stä kertoivat, että tilasto näytti jostain syystä suurempaa riskiä 2000 kuin 1992 Viragolle. No Virago meni onneksi kaupaksi sitten ihan tallin ympäri pari kierrosta ajamalla, eikä tarvinnut mennä yleiselle tielle, joten vakuutus jäi uuden omistajan otettavaksi.

Eli jopa yhden vuoden saati 10 vuoden ikäero voi vaikuttaa vakuutukseen. Siksi vain omalle pyörälle omilla tiedoilla haettu vakuutus on vertailukelpoinen. Outoa mutta totta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Grasschopper1

Näin se kyllä sitten menee. Eipä toisen vakuutus hinnoista kannata paljon perustaa, eikä itselle arvioita tehdä. Taitaa olla If:llä se Paven mainitsema satunnaisgeneraattori :lol:
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Grasschopper1 kirjoitti:Näin se kyllä sitten menee. Eipä toisen vakuutus hinnoista kannata paljon perustaa, eikä itselle arvioita tehdä. Taitaa olla If:llä se Paven mainitsema satunnaisgeneraattori :lol:
Itse tuossa katsoin yhteen katiskaan (auto) ennen joulua ihan mielenkiinnosta eri yhtiöiden hintaa niin jostain syystä mulle taas LähiTapiola näytti siihen halvinta liikennevakuutusta.... tosin siellä se oli jo valmiiksi... ja jotain toista katsoin kanssa (eli ei edes ollut mulla rekisterissä) niin siinäkin kohtaa näytti halvinta ja kun mitä näitä vakuutuskeskusteluja on lukenut täällä ja ORGin sivuilla niin siitä päätelleen niillä on kyllä ihan joku satunnaisgeneraattori millä ne nuo hinnat arpoo........
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Joo, ei näissä tunnu mitään logiikkaa oikein olevan ja valveutumatonta asiakasta kyllä kusetetaan, jos ei ole hintatietoinen.
LähiTapiolassa pelkkä pyörä vakuutus liikenne ja täyskasko olisivat maksaneet minulle 579 euroa/vuosi 8O Ja nyt siis kattavampi vakuutus If:llä 300 euroa/vuosi.
Peacemaker76
Viesti:

Tapiolaan mäkin siirsin käyttökotiloni, pyörän vakuutus oli siellä kovin humoristinen. Emännän Sporttiin johon If antoi täyskaskon 340€:lla, Tapiolan tarjous oli 722€ :lol:
- Mauri -
Peacemaker76
Viesti:

Unohtui mainita että vaikka sinulla olisi jo vakuutus If:ssä, niin kilpailuta se silti siellä If:n nettisivuilla. Tuossa edellämainitussa Sportissa oli vakuutukset aiemmin 500€ vuodessa ja putosi tosiaan 340€ tienoille ihan vaan ostamalla uusi vakuutus. Ja sitten "omilta sivuilta" pyörä pois liikenteestä (6€).
- Mauri -
Pave.

Mulla oli joskus kaikki IF:ssä, mutta kun ihan itse päättivät ympätä kaikki vakuutukset ( auto-, mopo-, ja kotivakuutuksen) yhteen ja koko vuoden lasku kerralla, kun olivat mikä kuinkakin monessa erässä... niin vaihtui kyllä silloin samantien yhtiö! Sen verran kävin konttorilla kysymässä, että mikä tämä lasku on kun en ollut ite sellaista pyytänyt.... jotain se jätkä mumisi, että kyllä se voidaan muuttaa takaisin.... totesin, että sen muuttaa joku muu yhtiö... ja niin siinä kävi!
Ja tuli jopa silloin hieman halvemmaksikin tuo nykyinen!
R.I.P Jaska - Motoristi
Grasschopper1

Minulla on aina ollut kaikki vakuutukset könttä maksuna If:llä. Mutta saa ne vaikka neljässä erässä, jos haluaa. Ei tuossa ole ollut kyllä mitään ongelmaa.

En taida uskaltaa lähteä tekemään uusia vakuutuksia If:in netti sivulla. Pelko on siinä, että jos hinausvakuutukset tippuvat pois autosta ja pyörästä. Minulla menee molemmat ns. vanhoina vakuutuksina. Kukaan tuskin myöntää enää 30v. vanhalle autolle ja 18v. ikäiselle pyörälle niitä? Ja tuo automaatti vaihteinen on siittä ikävä, ettei voi soittaa kaveria hinaamaan.

Hinaukset ovat sitten Suomessa hinnoissaan, mikä ei tule varmaan kellekään yllätyksenä. Pari vuotta takaperin autoa siirrettiin n. 10km matka hinurilla. Firma oli veloittanut tuosta vakuutusyhtiöltä yli 400 euroa 8O Että siitä sitten makselemaan tämmöisiä omasta pussista.

Kun on puhuttu Suomen kalleudesta ja työn kalleudesta, niin vertailun vuoksi. Pyörää vietiin hinurin lavalla Puolassa n. 270km. Veloitus vakuutus yhtiöltä n. 300 euroa!
Pave.

Grasschopper1 kirjoitti:Minulla on aina ollut kaikki vakuutukset könttä maksuna If:llä. Mutta saa ne vaikka neljässä erässä, jos haluaa. Ei tuossa ole ollut kyllä mitään ongelmaa.
Lähinnä sillä pitänyt ne eriksee, jos vaihtaa jotain kalustoa, niin on pikkuisen verran helpompi seurata, että mitä on mistäkin laskutettu.....kun jos jotain myyt niin hyvitetäänkö seuraavassa vai "unohtuuko" hyvitys jne.... yks kaveri kerran kanssa poltti päreensä IF (JOS EI) yhtiiön kun mikään lasku ei mennyt oikein kun oli könttänä..... lopulta vissiin myöntivät virheensä, mutta oli aika show!
R.I.P Jaska - Motoristi
Pave.

Grasschopper1 kirjoitti: Hinaukset ovat sitten Suomessa hinnoissaan, mikä ei tule varmaan kellekään yllätyksenä. Pari vuotta takaperin autoa siirrettiin n. 10km matka hinurilla. Firma oli veloittanut tuosta vakuutusyhtiöltä yli 400 euroa 8O Että siitä sitten makselemaan tämmöisiä omasta pussista.

Kun on puhuttu Suomen kalleudesta ja työn kalleudesta, niin vertailun vuoksi. Pyörää vietiin hinurin lavalla Puolassa n. 270km. Veloitus vakuutus yhtiöltä n. 300 euroa!
Sillähän ne on hinnoiteltu noin kun suurimmaksi osaksi vakuutusyhtiö tai joku muu maksaa kuin asiakas itse.... Perustuu lähinnä lähtörahoihin, sitten "äkkilähtöihin" jne... jolla perusteella tuo hinnoittelu aina tehdään! Toki jos maksat itse ja ei ole kiire... eli muutaman päivän sisällä kun hinuri on sielläpäin niin hinta on ihan eri kun voivat siirtää "paluuna" eli toisen keikan ohessa tai palatessa!
R.I.P Jaska - Motoristi
Vastaa Viestiin