Softail paukkuu

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Tervehdys vielä.

Tuota laihalla pyörimistä voisi vielä muokata siten että jos se pauke ja lisekat tulee siellä 1/4 kaasun ja 3/4 kaasun välillä niin luistin neulaa voisi yrittää säätää vaikka se olisi kiinteällä sokalla ilman uria.
1. kun olet purkanut kaasarin niin käytitkö pääsuuttimen ja suutinputken irti? Tipahtiko suutin putkesta kurkun puolelta kirkas noin 12mm pitkä neulan ohjausholkki pois? Onko se takaisin paikallaan ja oikein päin? Eli suutin putken pää ja ohjausholkin pää on toisilleen uros ja naaras. Neulan ohjausholkki toimii neulasuuttimena jossa neula säätää kokoa.
2. Kaasarin luistin päässä on se neula ja sitten sellainen valkoinen kori. Voit lisätä neulan prikan alle lisäprikan siis luistin ja neulan väliin. Kun pistät muovikorin takaisin paikoilleeen ja painat sitä pohjaan, tartut toisella kädellä neulasta kiinni niin neulan suuntaisesti välys on 0,1-0,3mm eli ei ihan tönkkö. Silloin sen säätö on kohdallaan. Tämä lisää polttoaineen virtausta 1/4-3/4 kaasun välillä.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Alkupään viestien mukaan vika tuli kesken ajon, tosin syksyllä kun ilmat jo kylmenemässä, jolloin laiha seos alkaa aivastuttamaan.
Silti epäilisin sähkövikaa, ellei kaasuttimesta löytynyt vesihelmeä tai irto-osia.
Kun saat niitä lainaosia kokeiltavaksi, kokeile yhtä kerralla, niin vika on helpompi paikallistaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Tänään uusittu:
-imusarjan tiivisteet ja meni heittämällä paikalleen, oli mustat ja viimeksi siniset ja ne oli perseestä laittaa
-Voesin letkut+muut alipaineletkut ja t-kappale.
-keihinin korjaussarja.
- Kampikammiontuulettimen tiivisteet(vai mikä sen nimi oli).
- Bensaletku.

Ja sain lainaan ennakkonsäätölevyn(säädin millä säädetään ennakkoa).

Näillä ei mitään vaikutusta, paukkuu perkeleesti putkessa.

Toi voesin tukkiminen pitää kokeilla kunhan saan muksut koisaa.

Josko huomenna sais lainaan puolan ja sytkäboxin
Softail Springer-97
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Röpöttäjä kirjoitti:Tervehdys vielä.

Tuota laihalla pyörimistä voisi vielä muokata siten että jos se pauke ja lisekat tulee siellä 1/4 kaasun ja 3/4 kaasun välillä niin luistin neulaa voisi yrittää säätää vaikka se olisi kiinteällä sokalla ilman uria.
1. kun olet purkanut kaasarin niin käytitkö pääsuuttimen ja suutinputken irti? Tipahtiko suutin putkesta kurkun puolelta kirkas noin 12mm pitkä neulan ohjausholkki pois? Onko se takaisin paikallaan ja oikein päin? Eli suutin putken pää ja ohjausholkin pää on toisilleen uros ja naaras. Neulan ohjausholkki toimii neulasuuttimena jossa neula säätää kokoa.
2. Kaasarin luistin päässä on se neula ja sitten sellainen valkoinen kori. Voit lisätä neulan prikan alle lisäprikan siis luistin ja neulan väliin. Kun pistät muovikorin takaisin paikoilleeen ja painat sitä pohjaan, tartut toisella kädellä neulasta kiinni niin neulan suuntaisesti välys on 0,1-0,3mm eli ei ihan tönkkö. Silloin sen säätö on kohdallaan. Tämä lisää polttoaineen virtausta 1/4-3/4 kaasun välillä.
Koko kaasari ollut monesti osissa ja neulanohjausholkki on paikallaan ja niin päin että se tulee mm ulos(näkyviin) toisin päin tulis enemmän. Ite ajattelin et kävis rikkaalla ku sotkee tulpat? Ja vielä kun alkoi ajossa? Pitää laittaa prikka väliin. Ja suutinputki irroitettu ja putsattu.
Softail Springer-97
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Pertti kirjoitti:Alkupään viestien mukaan vika tuli kesken ajon, tosin syksyllä kun ilmat jo kylmenemässä, jolloin laiha seos alkaa aivastuttamaan.
Silti epäilisin sähkövikaa, ellei kaasuttimesta löytynyt vesihelmeä tai irto-osia.
Kun saat niitä lainaosia kokeiltavaksi, kokeile yhtä kerralla, niin vika on helpompi paikallistaa.
Tätä mietin itekkin syksyllä ! Muuten olisin tehnyt tän talven aikana.
Softail Springer-97
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Kokeilin tukkia sen voesin eikä ainakaan parempi...
Softail Springer-97
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja ranze »

Lämmitin koneen vanhoilla tulpilla ja tarjosin uusia ngk 5..??
Onko sinulla orkkis tulpat?
Vaikea keksiä huonommin toimivia tulppia kuin NGK, jos pata saa reippaasti kakkua. Ne pimenee kertapieraisulla. Tee niinkuin Röpöttäjä neuvoo, alkuperäiset tai Championit. Ne kestää kastuakin ja iskee kipinää.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kake78 kirjoitti:Kokeilin tukkia sen voesin eikä ainakaan parempi...
Jos voesin tukkii eikä tee muuta, sytkä on koko ajan käynnistysasennossa, siis reilusti myöhäisellä.
Jos saisit vielä sytkäboksin ja puolan kokeiltavaksi...

Nippon-Denson tulppa toimii myös, vaikka on niin nokinen, ettei paskan seasta tahdo elektrodia erottaa.
Sama tulppa keltaiseksi värjättynä on Accel.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kapteeni sika
Viestit: 68
Liittynyt: 12:48 07.11.2015.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Eikös voes tule peliin vasta kun on alipainetta.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kapteeni sika kirjoitti:Eikös voes tule peliin vasta kun on alipainetta.
Voes on pelkkä kytkin, joka vaihtaa asentoa, kun kello saa riittävästi alipainetta. Kun kone ei pyöri, sytkällä on päällä "käynnistys moodi" ja ennakko on reilusti myöhäisellä. Kun kone käynnistyy ja alipainetta tulee voesille, kytkin vaihtaa asentoa ja antaa sytkälle tiedon "moottori käy" ja toiminta on sen jälkeen ennakkokäyrän mukainen.
Toiminnan voi helposti kokeilla ottamalla letkun irti kurkusta koneen käydessä. Pitää tietysti saman tien tukkia kurkun natsa ettei kone saa ylimääräistä ilmaa. Kun letku on irti kierrokset tippuvat ja luultavasti hetken käy raskaasti hidasta tyhjäkäyntiä ja sitten sammuu.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kapteeni sika
Viestit: 68
Liittynyt: 12:48 07.11.2015.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Motopediassa on vähän muutakin.
caveman
Viestit: 93
Liittynyt: 19:12 28.11.2011.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja caveman »

voes oli se ehjä tai rikki niin se ei saa aikaseksi noin rajuja ongelmia siihen ja sen testaamiseen ei kannata takertua,oletko kokeillu niinkin yksinkertaista asiaa kun uusi akku?? tai käytä sitä pyörää niin että apuvirta akku on kiinni.
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

En ole uutta akkua kokeillut kun ei ole oireillut, oon kyllä ladannut laturilla sen ja mitannut että latautuu käynnissä.

Miksi voes on kytketty bensahanan yhteydessä olevaan alipainepumppuun(onko edes) ja mikä sen virka on?
Softail Springer-97
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kake78 kirjoitti:En ole uutta akkua kokeillut kun ei ole oireillut, oon kyllä ladannut laturilla sen ja mitannut että latautuu käynnissä.

Miksi voes on kytketty bensahanan yhteydessä olevaan alipainepumppuun(onko edes) ja mikä sen virka on?
Sama imusarjan alipaine avaa pensahanan. Hanaa ei siis tarvitse erikseen laittaa kiinni, se toimii automaattisesti. Hanasta tulee polttoaine läpi vasta, kun pikkuletkussa on imua.
moderattori

Romu rauhoittaa!
caveman
Viestit: 93
Liittynyt: 19:12 28.11.2011.

Re: Softail paukkuu

Viesti Kirjoittaja caveman »

jos saat varmasti ehjän akun lainaksi niin kokeile..paska oikkarissa oleva akku voi oireilla yllättävälläkin tavalla.
Vastaa Viestiin