883/1200 konversion sisäänajo?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Choppers_forever
Viestit: 1727
Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
Paikkakunta: Helsinki

883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Zmoro,

Koitin haulla, en ainakaan pikasella vilkuilulla löytänyt aiheesta.

Mimmonen sisäänajo tolla paketilla on? Mites nopeesti kannattaa öljyt vaihtaa uusiin? Spessuöljyjä? Normi 20-50w?

Ainakin mopo muuttui totaalisesti 883:sta. Tosin laitettiin siihen muutakin kivaa :)

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Avatar
Kiwi
Viestit: 2200
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: 883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Valmet Vinkaa suositellaan käytettäväksi hiontaöljyillä mikäli vaihdetaan kaksi tai useampi sylinteriä.

Mut ehkä harrikka pelaa ihan normi öljyillä, ite varmaan ajelisin puijonmäkee ylösalas kakkosella ja vaihtasin öljyt jossain ~100/200 km kohalla, huomais onko jotai menny vikaan. Eiköhän se ois siinä, kyseessä ei kuitenkaa taida olla laite jolla kierrokset on kokoajan punarajalla joten mitään ihmeellisiä sisäänajometodeja ei loppujenlopuks tarvita.
caveman
Viestit: 93
Liittynyt: 19:12 28.11.2011.

Re: 883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja caveman »

aja 500-1000km ja vaihda kurat,ei tuliterään pyöräänkään kanssa juosta 200km välein öljynvaihtoon..tästä sisäänajosta on muodostunu jostain syystä mitä oudoin hifistelyn muoto.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: 883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Vaihda pienemmälle ajoissa. Älä väännätä konetta. Mieluummin kierroksia kuin vääntöä. Eka satsi öljyjä vaihto tonnissa suodattimen kera. Mineraaleilla ainakin seuraavat 4000km sitten voit omiettiä synteettiset tai mineraalit. Käynnistä kone, anna pyöriä hetki paikallaan että lämpenee. Kun lähdet liikkeelle niin aja "pikku"vaihteilla. Älä väännätä. Tasainen kierros ei ole hyväksi vaan vaihtelevat kiekat. Kun pysähdyt anna pyöriä hetki paikallaan ennen sammutusta. Käytä hyviä öljyjä 20/50 HD, Bell Ray jne.
Avatar
Choppers_forever
Viestit: 1727
Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Röpöttäjä kirjoitti:Vaihda pienemmälle ajoissa. Älä väännätä konetta. Mieluummin kierroksia kuin vääntöä. Eka satsi öljyjä vaihto tonnissa suodattimen kera. Mineraaleilla ainakin seuraavat 4000km sitten voit omiettiä synteettiset tai mineraalit. Käynnistä kone, anna pyöriä hetki paikallaan että lämpenee. Kun lähdet liikkeelle niin aja "pikku"vaihteilla. Älä väännätä. Tasainen kierros ei ole hyväksi vaan vaihtelevat kiekat. Kun pysähdyt anna pyöriä hetki paikallaan ennen sammutusta. Käytä hyviä öljyjä 20/50 HD, Bell Ray jne.
Tämä hyvä. Iso kiitos!
Shovel Kopteri ja Buell S1
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 883/1200 konversion sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Sössön konekitin sisäänajo menee muistaakseni näin:

Eka öljynvaihto 50 mailia. Ei vedätystä alle 2000 eikä yli 4000 rpm. Seuraava öljynvaihto taisi olla 500 mailia. Tuhannen kohdalla saa antaa hanaa.

Eka öljy mineraalia, jatkossa synteettinen.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin