-89=> Softail:in takajousituksen parantamine...

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

-Harikka-
Viesti:

-89=> Softail:in takajousituksen parantamine...

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Mitä/mite ootte muuttaneet/parantaneet Softin takajousitus -89 uuempaa päi :?:
Miulla on peppuu madallettu ~50mm ja "Tarakka-Harakan" kanssa ajellessa takahaarukka ottaa suht helposti runkotopparikumeihi kiinni. Painoo meillä yhteensä 146kg ~320 lbs :roll:

Tommoset linkitin tonne wanhahkojen Softien takajousitus ketjuu:

:arrow: LA Choppers Big Shock Springs Red For Harley FLST FXST LA-8590-00 13120131

:arrow: LA Choppers Big Shock Springs Blue For Harley FLST FXST LA-8590-01 13120132

:arrow: LA Choppers Big Shock Springs Grey For Harley FLST FXST LA-8590-02 13120133

Muita parannuksia :?: :roll:
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
-Harikka-
Viesti:

Re: -89=> Softail:in takajousituksen parantamine...

Mie jatkan tätä monologia 8)
Kai joku on Softin peppujousitukselle jottai parannuksia tehny :?: :roll:

Tommoset progressiiviset jouset tuli vastaa
:arrow: HARLEY DAVIDSON FXST (B/D) SOFTAIL (00-08) MOLLA PROGRESSIVA POSTERIORE SPECIF

... tuolta :arrow: www.hyperpro.com

291215 120
Emilia ChromeTrain
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Softailin jousitusta ei hirveesti kannattais madaltaa, se kun ei mutkassa sit toimikkaan silleen niinku on tehtaalta suunniteltu, pikku monttu ja runko ottaa mutkassa kiinni maahan aika pahalta paikkaa just ennen takarengasta :arrow: ohjattavuus kärsii.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

No kun ei muut kerro... Mulla on Progressive Suspension 422 ja säädettävä malli. Nämä ovat kokonaisuus eli jouset ja iskarit pakettina. Sillä nupilla saa helposti ruuvattua säätöjä kun kuorman paino vaihtuu. Loimaalta hommasin pari vuotta sitten NightTrainiin, olivat kyllä aika hintavat mutta olen ollut tyytyväinen. Meillä on painoa kanssa yhteensä n. 150 kg plus tavarat. Muistelen että näitä saisi 1989 malliinkin ja oli jotain madalluspalojakin? (En kyllä siis itse madaltanut.)

Ameriikan sivuilla kehuvat säädettäviä ilmajousia mutta päätarkoitus on ollut yleensä tuntunut olevan että saa ajaa pääkatua perä mahdollisen alhaalla...
Viimeksi muokannut UrpoTJ, 09:04 30.12.2015.. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-Harikka-
Viesti:

Kiwi kirjoitti:Softailin jousitusta ei hirveesti kannattais madaltaa, se kun ei mutkassa sit toimikkaan silleen niinku on tehtaalta suunniteltu, pikku monttu ja runko ottaa mutkassa kiinni maahan aika pahalta paikkaa just ennen takarengasta :arrow: ohjattavuus kärsii.
Juu, tää on huomattu. Mutkatiellä vasemmalta sivujalan latikka ja oikeella alemman pakoputken pää ottaa kiinni asvalttii. Mie oon oppni nuista varotusäänistä, jotten kallista enempää.
Asvaltti kosketuksista johtuen säädöillä täytyy peppua hiuka nostaa ja toisaalta rätkän runko tullee sivuroviililtaa vaaterii 8)
Emilia ChromeTrain
Mopo-Ukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Vaihdoin alkuperäisiin iskareihin budjetti remonttina irto progejouset,hyvin toimii ja on siellä ne madalluspalikatkin.Ihan alas ei kärsi laskea,ottaa swingin alanurkat asfalttiin kiinni,toisaalta pimeällä näyttää komealta,mutta heittää helposti nurin.
FXSTI -06
-Harikka-
Viesti:

Mopo-Ukko kirjoitti:...alkuperäisiin iskareihin budjetti remonttina irto progejouset...
Tää miullaki on mielessä, kenen tekemät jouset sie laitoit :?:
Emilia ChromeTrain
Mopo-Ukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Eibach Heavy Duty Progessive Spring Set,maksoi vuonna 2009 285€ Mäntsälän Jepillä,olen ollut tosi tyytyväinen noihin,edessä myös madaltava proge sarja,ajettavuus muuttui aika tavalla paremmaksi.Kolmas HD mulla ja kaikkiin olen vaihtanut proge jouset eteen ja taakse,on minusta hintansa arvoinen muutos.
FXSTI -06
Cartman

Viesti Kirjoittaja Cartman »

UrpoTJ kirjoitti:Ameriikan sivuilla kehuvat säädettäviä ilmajousia mutta päätarkoitus on ollut yleensä tuntunut olevan että saa ajaa pääkatua perä mahdollisen alhaalla...
Shotgun Shocks

http://www.shotgunshock.com/index.html#&panel1-1

Täysin säädettävissä jouston jäykkyys ja perän korkeus, miinuksena hinta.
-Harikka-
Viesti:

UrpoTJ kirjoitti:No kun ei muut kerro... Mulla on Progressive Suspension 422 ja säädettävä malli. Nämä ovat kokonaisuus eli jouset ja iskarit pakettina. Sillä nupilla saa helposti ruuvattua säätöjä kun kuorman paino vaihtuu. Loimaalta hommasin pari vuotta sitten NightTrainiin, olivat kyllä aika hintavat mutta olen ollut tyytyväinen. Meillä on painoa kanssa yhteensä n. 150 kg plus tavarat. Muistelen että näitä saisi 1989 malliinkin ja oli jotain madalluspalojakin? (En kyllä siis itse madaltanut.)

Ameriikan sivuilla kehuvat säädettäviä ilmajousia mutta päätarkoitus on ollut yleensä tuntunut olevan että saa ajaa pääkatua perä mahdollisen alhaalla...
Oi UrpoTJ,
Onko siulla nää :?: :arrow: Progressive Suspension - 422-4002C - 422 Series Shocks 412.91€
Vaikuttaako tuo säätö molempii iskareihi vaiko toisee vaa :?: :roll:
Emilia ChromeTrain
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tuosta "apunumerosta" 4002C en osaa sanoa eli pitää varmaan varmistaa mihin mikin käy, mutta siis kyllä, 422 with RAP (Remote Adjustable Preload) ne on.
http://www.progressivesuspension.com/pr ... hocks-wrap

Säätö vaikuttaa vaan toiseen. Tätä aikanaan itselin ihmettelin, mutta minulle selitettiin että swingin ja rungon "kehikko" on niin tukeva, että tämä on riittävä tapa. Elikkäs että Softailissa nuo kaksi pumppua toimivat ikään kuin yhtenä jousi/vaimennin-yhdistelmänä. Etupäässähän on aika yleinenkin ratkaisu, että toisesta vaimentimesta säädetään toista ominaisuutta ja toisessa on sitten toisen asian säätö. Hyvin on joka tapauksessa toiminut. Ja hyvä puoli tosiaan on se, että tuota näppärästi käsillä olevaa säätöruuvia tulee ihan oikeasti käytettyä sen mukaan mitä on painoa kyydissä.
-Harikka-
Viesti:

Grasias, sano Epsanjalaine :!: :D
Vastauksesta, ny alkaa assia valjeta.
Emilia ChromeTrain
Vastaa Viestiin