HD osia EU alueelta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
petri.aalto

HD osia EU alueelta

Viesti Kirjoittaja petri.aalto »

Heips,

ONko olemassa listaa hyvistä ja luotettavista online web shopeista EU alueella jotka myy esim samoja tuotteita kuin JPCycles jenkeissä. Jenkeistä tuotaessa tulee aina alv päälle ja voisi vertailla mistä kannattaa tuoda - yleensä kai EU alueelta.

Petri
Sepixlh
Viesti:

Re: HD osia EU alueelta

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Entäs kotimaiset web kaupat 8O ei niissä hinnoissa niin suurta eroa ole...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Euroopassa on moniakin luotettavia nettikauppoja, mutta varsinkin JPCyclesin tyyppiset tarvikeosat saa pääsääntöisesti suomalaisen dealerin kautta samaan hintaan kuin Euroopasta itse tilaamalla. Aivan kuten Sepi tuossa sanoo.

Esimerkiksi motorcyclestorehousen tai W&W:n osat saa kotimaisen dealerin hyllyyn yleensä seuraavaksi päiväksi ja yleensä samaan hintaan kuin itse tilaamalla. Netissä kannattaa vertailla hintoja ja sitten kysyä hinta kotimaiselta kauppiaalta vaikka tuotenumeron perusteella. Orkkisosat on tarina erikseen.
Life Member
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joskus sen 24% säästää ja joskus ei. Itekki oon kattellu noita muttei oikeen sopivaa oo löytyny netistä.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Itse tilaamalla ottaa myös riskin itselleen, mutta diilerin kautta riski siirtyy hänelle.
Myös asiointi myötä-ja vasta mäessä on tutun kotimaisen kanssa helpompaa kuin suuren ulkomaisen tukkurin apupojan kanssa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
eki912

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Varsinkin nyky €/$ kursseilla erot taitaa olla aika pieniä.
Jos tietää jonkun hyvän kotimaisen toimijan jonka kanssa asioida, saattaa päästä paljon vähemmällä ja helpommalla.
Eki / -12 Sportster Iron
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pertti kirjoitti:Itse tilaamalla ottaa myös riskin itselleen, mutta diilerin kautta riski siirtyy hänelle.
Myös asiointi myötä-ja vasta mäessä on tutun kotimaisen kanssa helpompaa kuin suuren ulkomaisen tukkurin apupojan kanssa.
Näin minäkin luulin ennenkuin meni kunnolla sukset ristiin. Kaksi tapausta saman kauppiaan kanssa. Toisessa vääriä osia paketissa ja menihän kauan ennenkuin oikeni. Myyjä ulkoisti selvitystyön mulle eli asioin tehtaan ja tukkuportaan kanssa. Olisin voinut tehdä sen samalla tavalla ostaessani suoraan.

Toinen keissi; möi vääriä osia -sopivat kyllä paikoilleen kun palasia kitistä vaihdeltiin toisiin. Lopputulema oli kuitenkin ettei osa toiminut halutulla tavalla. Tämäkin jäi omaksi tappiokseni, eli joudun ostamaan minimissään muutamalla kympillä taas lisää tavaraa.

Hyvä tilauspaikka on ollut Saksan e-bay. Kaupankäynti on helppoa ja hinnat kohdillaan. Rahtikulut jopa kotimaisia pienemmät. Kerran valitsin itse väärän osan ja vaihto kyllä onnistui. Tosin jouduin maksamaan vaihtorahdit jotka olivat paluumatkalle kohtuullisen arvokkaat. Saksan e-bay ohjaa monesti USA -sivulle, joten kannattaa olla tarkkana. Samoin sopivuuden kanssa, eli varmistua että on ostamassa oikeaa osaa. Günther vastaa meileihin nopeasti, kysymällä selviää.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Kyllä tuollaista myyjää pitäisi tukistaa oikein kunnolla. Eihän se nyt perhana ole asiakkaan tehtävä selvitellä tehtaan ja tukun kanssa epäselvyyksiä :x
Itse ainakin siirtyisin käyttämään enemmän asiakasta arvostavaa myyjää.
petri.aalto

Viesti Kirjoittaja petri.aalto »

Koitin etsiä täältä ja netistä suomalaisia sivustoja joissa hyvä web sivustot osien selaamiseen mutta toimiiko enemmän siten että etsi valmistajan tai tukkurin sivustoilta ja kysele sen jälkeen suomalaisilta toimitsijoilta.

Katsoin tuota zodiacin sivustoa onko kenellekään siitä kokemuksia tai kuka myy tai välittää sen osia.

Petri
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Kannattaa tosiaan tehdä niin että selaa esim. Zodiac, Motorcyclestorehouse, Parts Europe, Custom Chrome jne. katalogeja suoraan niiden omilta saiteilta ja sitten pistää osanumerolla tavaraa tilaukseen kotimaasta. Hinnathan on suoraan niitä mitä sivuilla näkee kunhan huomioi että alv 24% on mukana hinnassa. Freebirdiltä ainakin saa kaikkia noita edellä mainittuja http://www.freebirdmotorcycles.fi/modx/tervetuloa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Itse ainakin siirtyisin käyttämään enemmän asiakasta arvostavaa myyjää.
Siihenpä se kaupanteko tyssäsi. Ostin tuhansilla euroilla tavaraa, joten luulisi jo vähän silläkin olevan merkitystä.
vaakko kirjoitti:Hinnathan on suoraan niitä mitä sivuilla näkee kunhan huomioi että alv 24% on mukana hinnassa.
Ei pidä välttämättä paikkaansa. Ihmeesti ainakin tällä välittäjällä hinnat "pompsahtivat" joidenkin käikäleiden kanssa. Ja päälle aina rahtikulut välikädeltä asiakkaalle, sekin maksaa.

Koetin suosia paikallista kauppiasta, mutta yhtälö on mahdoton. Onneksi nämä vermeet eivät ole mitenkään kortilla. Kauppiaita riittää ja suoraankin voi ostaa. Esim. jakopääkitin hinnassa oli 200 euroa huuveria, tilasin pienestä jenkkifirmasta ja säästin. Google on ystävä, loppupeleissä on sama tilaatko Euroopasta vai naapurista. Samaan luukkuun kolahtaa paketti, usein vielä nopeammin kun ei tarvi odotella pikkukauppiaan keräilyä.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Näitä pikku pipertäjiä on ollut muitakin, eipä ne kauaa ole pystyssä pysyneet. Kun ei ole asiakaspalvelu taitoja ja monesti yritys kokemuskin on vähäistä, loppu tuloksen tietää.
Ensimmäinen kerta kun kuulen, että rahtikulut tulee asiakkaalle liikkeestä ostettaessa 8O Rahaa on tuotu kottikärryllä sisään ja loppu viimeksi vastuu siirretään asiakkaalle, kun tavara ei ole oikeaa. Kuulostaa todella pahalta!
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Tuota en tiennytkään että hinnatkin voi vaihdella :) Minulla on ollut prikulleen samat hinnat mitä suoraan katalogista katsomalla. Ja hinnatkin on olleet samat hyvin tarkkaan eri katalogienkin välillä ainakin niissä kamoissa mitä olen itse ostanut. Tavarat olen poiminut paikanpäältä kun pk-seudulla vaikutan. Homma toiminut samalla kuviolla kolmessa eri liikkeessä missä olen asioinut, niin ajattelin että tämä on ihan normaalia.
Vastaa Viestiin